تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




ساز و کار فناوری اینورتر در کولرهای گازی ال جی چگونه است

ال‌جی مدعی است که موفق شده تا با استفاده از فناوری اینورتر در کمپرسورهایی که در لوازم خانگی مختلف از قبیل کولرگازی استفاده می‌شود، مصرف انرژی را بهینه کند؛ فناوری اینورتر چیست و چطور منجر به کاهش انرژی می‌شود.

اینورتر (Inverter) یک ماژول الکتریکی است که وظیفه‌ی آن تغییر جریان مستقیم (DC) به جریان متناوب (AC) است. با استفاده از اینورتر می‌توان جریان متناوبی را با ولتاژ و فرکانس مورد نیاز تولید کرد که کلید اصلی کاهش انرژی مصرفی در کولرهای گازی ال‌جی نیز در این قابلیت نهفته است. در واقع در کولرهای گازی مجهز به اینورتر، ابتدا جریان متناوب برق شهری به جریان مستقیم یا همان DC تغییر می‌کند و پس از آن اینورتر وارد عمل شده و جریان DC را بر حسب نیاز با تعیین دو فاکتور ولتاژ و فرکانس به جریان متناوب تبدیل می‌کند تا  کمپرسور با استفاده از این جریان کار کند.

در ابتدا بهتر است برای درک عملکرد کولرهای گازی معمولی و کولرهای گازی مجهز به اینورتر، نگاهی به ساختار هر دو نوع کولر‌های گازی داشته باشیم. البته باید به این نکته اشاره کنیم که ساختار کلی هر دو نوع کولر‌های گازی تقریبا یکسان است و بزرگ‌ترین تفاوت که کلید اصلی معمای کاهش انرژی است، در اینورتر نهفته است.

در کولرهای گازی معمولی، یک ترموستات در پنل اصلی، دمای محیط را بصورت مستمر اندازه‌گیری می‌کند. در صورتی که دمای محیط توسط کولرگازی به دمای تعیین شده توسط کاربر برسد، در این صورت ترموستات بصورت دیجیتال اقدام به قطع کردن جریان موتور کمپرسور می‌کند. با قطع شدن جریان موتور کمپرسور، کولر هیچ جریان سردی را وارد محیط نمی‌کند و از این‌رو بصورت طبیعی، دمای محیط دوباره شروع به بالا رفتن می‌کند، تا اینکه ترموستات این موضوع را تشخیص داده و با وصل کردن جریان کمپرسور، دوباره این موتور به کار افتاده و اقدام به سرد کردن موتور می‌کند. شاید از خود بپرسید که این فرایند چگونه منجر به مصرف انرژی بالایی می‌شود؟

مقاله‌های مرتبط:

پاسخ در شروع به کار مجدد کمپرسور در هر بار قطع و وصل نهفته است. وجود اینرسی حرکتی در کمپرسور کولر گازی که البته قابل تعمیم برای تمام الکتروموتورهای است، باعث می‌شود تا انرژی مورد نیاز برای راه‌اندازی بسیار بالاتر باشد، بطوریکه افزایش جریان مصرفی تا سه برابر حالت معمولی همان موتور افزایش یافته و از این‌رو است که در زمان شروع به کار کمپرسور کولرهای گازی معمولی، به یکباره کاهش جریان و افت ولتاژ اتفاق می‌افتد که می‌توان در طولانی مدت به سیم کشی و شبکه‌ی برق داخلی ساختمان آسیب برساند. در صورتی که از کولرهای گازی معمول که از فناوری اینورتر بهره نمی‌برند، استفاده کرده باشید، به کار افتادن کمپرسور را با ضعیف شدن جریان برق که از طریق کاهش یکباره‌ی نور لامپ‌ها احساس می‌شود، دیده‌اید.

استفاده از فناوری اینورتر این مشکل را برطرف می‌کند. اینورتر با حفظ جریان راه‌اندازی، امکان تنظیم یکنواخت دما و صرفه‌جویی انرژی را فراهم می‌کند. کمپانی‌ای کره‌ای مدعی است که فناوری اینورتر به کار گرفته شده توسط این کمپانی قادر است ۶۰ تا ۷۰ درصد در مصرف انرژی صرفه جویی کند.

کولر گازی اینورتر ال جی

ال‌جی با استفاده از اینورتر به قابلیت حفظ جریان اکتفا نکرده و با بهره‌گیری از سیکل و کانورترها، ۱۲ دور مختلف یا سطح کاری را برای کمپرسور تعریف کرده که باعث افزایش هر چه بیشتر بهینگی در مصرف انرژی می‌شود. ۱۲ سطح کاری کمپرسور براساس اختلاف دمای تنظیم شده توسط کاربر با دمای محیط تنظیم می‌شود. برای مثال در صورتی که اختلاف دمای تنظیم شده با اختلاف دمای محیط بیش از ۲.۵ درجه سانتیگراد باشد، کمپرسور با حداکثر توانایی خود شروع به فعالیت می‌کند، حال آنکه اگر این اختلاف، یک تا یک و نیم درجه باشد، فرکانس به نصف کاهش پیدا می‌کند و از این‌رو کمپرسور با حداکثر توانایی خود به فعالیت نمی‌پردازد. ال‌جی با تعریف ۱۲ سطح فعالیت برای کمپرسور، امکان کار کمپرسور دَوَرانی کولرهای گازی را از فرکانس ۱۰ تا ۱۲۰ هرتز را فراهم کرده است. ال‌جی با بکارگیری دو کمپرسور دورانی که با عنوان Dual Inventer معرفی کرده، باعث شده تا عملکرد کمپرسور در تمام فرکانس‌ها بسیار بهینه‌تر شده و همچنین لرزش و صدای کمپرسور نیز به طرز محسوسی کاهش پیدا کند.

استفاده از اینورتر جز کاهش مصرف و افزایش بهینگی، مزایای دیگری نیز دارد که بصورت لیست‌وار به آن‌ها اشاره می‌کنیم:

کاهش مصرف انرژیکاهش ضربه‌های مکانیکی و در نتیجه افزایش طول عمر مفید قسمت مکانیکیحظافت موتور در برابر افزایش ولتاژ و جلوگیری از آسیب دیدن موتور

اما باید به این نکته اشاره کنیم که حذف فرایند قطع و وصل جریان کمپرسور تنها دلیل کاهش مصرف انرژی نیست. کولرهای گازی مجهز به فناوری اینورتر کنترل دمای بهتری نیز دارند. این کولرها زمانی که دمای محیط به دمای تعیین شده برسد، بصورت کامل خاموش نمی‌شوند، بلکه با فرکانس و ولتاژ حداقلی به کار خود ادامه می‌دهند. در واقع بار کاهش دما در این کولرها کاهش پیدا می‌کند و همین موضوع باعث می‌شود تا کولر با مصرف انرژی بسیار پایین، محیط را طی زمان طولانی‌تری در دمای تعیین شده نگه دارد، در حالی که در کولرهای گازی معمولی اینگونه نیست و با هربار گرم شدن محیط، کمپرسور به کار افتاده و محیط را به دمای هدف می‌رساند.

براساس اطلاعاتی که ال‌جی ارائه کرده، کولرهای گازی مبتنی بر فناوری Dual Inverter ال‌جی قادر هستند تا علاوه بر اینکه مصرف انرژی را تا ۷۰ درصد کاهش دهند، محیط را نیز ۴۰ درصد سریع‌تر از کولرهای گازی معمولی خنک کنند.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «ساز و کار فناوری اینورتر در کولرهای گازی ال جی چگونه است»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..