تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




معاون دادستان کل کشور: اینترنت بدون فیلتر برای هاتگرام و تلگرام طلایی را وزارت ارتباطات تامین می‌کند

عبدالصمد خرم‌ آبادی، معاون دادستان کل کشور در یادداشتی اعلام کرد که اینترنت بدون فیلتر هاتگرام و تلگرام طلایی را وزارت ارتباطات تامین می‌کند.

وزیر ارتباطات چند روز پیش با کنایه به دبیر کمیته تعیین مصادیق مجرمانه در مورد بسته شدن اینستاگرام گفته بود که فیلتر، کار تنبل‌هاست، درحالیکه برای اجرای فرمایشات مقام معظم رهبری در همه حوزه‌ها باید تلاش و ممارست به خرج داد. معاون دادستان کل کشور در پاسخ به این موضوع به ارایه یادداشتی پرداخته است.

متن یادداشت عبدالصمد خرم آبادی به شرح زیر است:

«بر اساس آماری که مرکز ملی فضای مجازی در تاریخ نوزدهم تیر ماه ۱۳۹۷ اعلام کرده، تعداد ۳۰ میلیون و ۱۰۰ هزار نفر از طریق فیلترشکن‌های هاتگرام و تلگرام طلایی، فیلتر تلگرام را دور می‌زنند و اینترنت بدون فیلتر هاتگرام و تلگرام طلایی را وزارت ارتباطات تامین می‌کند.

این در حالی است که فعالیت فیلترشکن‌های داخلی نظیر هاتگرام و تلگرام طلایی برخلاف اهداف و سیاست‌های تعیین شده در مصوبه شورای عالی فضای مجازی است. مصوبه مربوط به «سیاست‌ها و اقدامات ساماندهی پیام‌رسان‌های اجتماعی» حدود یک سال پیش (‌خرداد ۱۳۹۶) به تصویب شورای عالی فضای مجازی رسیده و فراگیر شدن پیام‌رسان‌های داخلی و جلوگیری از دسترسی بیگانگان به داده‌های عظیم کشور صراحتا جزء اهداف و سیاست‌های مذکور در این مصوبه هستند.

از آنجا که فعالیت هاتگرام و تلگرام طلایی هم مانع از فراگیر شدن پیام‌رسان‌های داخلی و هم موجب دسترسی بیگانگان به داده‌های عظیم کشور خواهد شد، لذا فعالیت این دو نرم‌افزار برخلاف مصوبه شورای عالی فضای مجازی است. اینکه نهادهای ذیربط منتظر بمانند تا تلگرام و سایر پیام‌رسان‌های خارجی بستر ارتباطاتی مردم در فضای مجازی کشور را فراهم و شرکت‌های داخلی را به عمله تلگرام تبدیل کنند، نهایت تنبلی است.

اجرای مصوبات شورای عالی فضای مجازی نیاز به عزم جدی دارد. نهادهای ذیربط باید تنبلی را کنار بگذارند و از هرگونه فعل یا ترک فعل که موجب استمرار حاکمیت دشمن بر فضای مجازی کشور می‌شود، خودداری کنند. باید ارتباط بین هاتگرام و تلگرام طلایی را با شبکه اجتماعی تلگرام قطع کرد و برای فراگیر کردن پیام‌رسان‌های مستقل داخلی باید کمر همت را محکم بست، ان‌شاء‌الله این اتفاق‌های مبارک بزودی خواهد افتاد.»




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «معاون دادستان کل کشور: اینترنت بدون فیلتر برای هاتگرام و تلگرام طلایی را وزارت ارتباطات تامین می‌کند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..