تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




جشنواره میوه‌های فصلی با طعم جشنواره لواشک و پاستیل!

جشنواره میوه‌های فصلی با طعم جشنواره لواشک و پاستیل!

سینا افشاریان؛

اولین جشنواره میوه‌های فصلی ارومیه که با هدف معرفی و نمایش میوه‌های فصلی در دهکده ساحلی توریستی چی‌چست برگزار می شود، بدون کوچکترین شباهتی به یک جشنواره فرهنگی، با تعدد غرفه های فروش پاستیل و لواشک در حال برگزاریست و مردم نیز از این جشنواره چندان رضایت زیادی ندارند.

برگزاری جشنوارهایی میوه باعث توسعه صنعت گردشگری و برند سازی ارومیه می شود

رسول اصغرزاده رییس شورای شهر ارومیه در آیین افتتاح نخستین جشنواره میوه های فصلی در دهکده ساحلی چی چست گفته است: جواب سوال هایی که چرا شهرداری ارومیه وارد حیطه محصولات کشاورزی شده است، وجود سازمانی به نام سازمان میوه و تره بار شهرداری است که رسالت بزرگی در فروش میوه دارد ضمن اینکه برگزاری جشنوارهایی میوه باعث توسعه صنعت گردشگری و برند سازی ارومیه به عنوان شهر غنی از محصولات کشاورزی می شود.

تامین هزینه‌های جشنواره با اجاره غرفه!!!

رکاب دبیر اجرایی جشنواره در مورد این جشنواره گفته است: هزینه های جشنواره میوه های فصلی و درآمد آن از محل اسپانسر و واگذاری غرفه ها تامین می شود و در جشنواره میوه های فصلی ، ۱۵۰ غرفه در بخش های مختلف چون صنایع دستی، سوغات، تولیدات خانگی، میوه های فصلی و مشتقات آن به متقاضیان واگذار شده است.

ورودیه ای به قیمت خرید پاستیل و لواشک

در آغاز ورود به این جشنواره شاهد پرداخت ورودیه هزار تومانی هستیم که بیشتر به یک ضربه روحی شباهت دارد، البته این ضربه روحی بعد از گشت و گذار در داخل جشنواره بیشتر نمود پیدا می کند.

تک غرفه مرتبط با جشنواره!

بعد از بازدید از جشنواره شاهد دیده شدن تنها یک غرفه دارای میوه هستیم که در فضایی کوچک اقدام به نمایش میوه‌های فصلی شده است.

غرفه ترمه نفیس یزد یا غرفه خودرو!

یکی از غرفه ها مربوط به غرفه ترمه نفیس یزد است که در روز آغازین تنها یک خودرو با پلاک مربوط به استان گلستان درون غرفه قرار داشت و نه اثری از ترمه در آن بود نه اثری ایز سوغاتی از یزد!

پر از لواشک و پاستیل

همیشه با شنیدن نام پاستیل و لواشک، یاد تجریش تهران یا تفرجگاه‌ها میافتیم ولی در این جشنواره تمامی غریب به اتفاق به فروشندگان این دو قلم تنقلات اختصاص یافته بود.

گرچه لواشک را می توان به یک خوراکی تهیه شده از میوه‌های فصل تابستان (فصلی) نام برد ولی این لواشک ها به عنوان خوردنی ها قابل فروش توسط غرفه ها قرار گرفته بود نه به عنوان بخشی از جشنواره‌ها حداقل با توضیحات و یا بروشور که بازدیدکنندگان  بدانند این ماده از چه چیز تهیه شده یا اصلا چه نامیده می شود؟!

غرفه آرایی مبتدیانه و عجله‌ای

ار نحوه چینش غرفه ها کاملا مشخص است که برگزار کنندگان هدف خود از جشنواره را در یک کلام خلاصه کرده اند: یه برنامه برگزار کنیم با مختلفات انبار.

چینش غرفه ها نه اثری از دقت و کارشناسی در آن دیده می شود نه اثری از خلاقیت و نه اثری از چندین دوره برگزاری جشنواره انگور توسط شهرداری ارومیه آن هم در مرکز استانی که با استانی که با چندین کشور چون ترکیه دروازه ورود به اروپا هم مرز است و می توان درس های زیادی از این هم مرزی گرفت ولی متاسفانه مسئولین برگزاری از تلاش برای برگزاری یک جشنواره با کلاس و با کیفیت بالا اجتناب می کنند و پایان برگزاری جشنواره مصادف می شود با یک خروار انتقاد از مردم که فقط وقتشان به هدر رفته و عایدی از جشنواره نصیب آنها نشده است.

ناراحت کننده تر از این موضوع‌ها، تبلیغات پر و پیمان ارگان شهرداری ارومیه در تبلیغ جشنواره است که گویی تنها فروشندگان پاستیل و لواشک را برای فروش محصولاتشان تبلیغ می کند.

بهرحال امیدواریم، جشنواره‌های آتی شهرداری ارومیه را با کیفیت تر ببینیم و آنان، کمیت را فدای کیفیت کنند؛
یک جشنواره فراتر از حد انتظار و با کیفیت بهتر از برگزاری ده ها جشنواره بی هدف و بدون تفکر کارشناسی است.

46




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «جشنواره میوه‌های فصلی با طعم جشنواره لواشک و پاستیل!»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..