تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




ایجاد اشتغال 1500 نفر از مددجویان بهزیستی استان چهارمحال وبختیاری

ایجاد اشتغال 1500 نفر از مددجویان بهزیستی استان چهارمحال وبختیاری

استان‌ها > چهارمحال و بختیاری - مدیرکل بهزیستی استان با اشاره به تعهد اشتغال برای یکهزار و 60 نفر در سال گذشته گفت سال گذشته یکهزار و 500 شغل برای مددجویان این نهاد، با اعطای تسهیلات ارزان قیمت ایجاد شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین ،  محمد میرزایی روز شنبه به مناسبت هفته بهزیستی در جمع خبرنگاران افزود:توانمند سازی جامعه هدف با ایجاد اشتغال و خودکفایی ازمهمترین برنامه های بهزیستی است که براساس برنامه ریزی سازمان بهزیستی سالانه 10 درصد جامعه هدف خودکفا می شوند.  

وی افزود بیش از یکهزار و 300 نفر از این تعداد در حوزه توانبخشی(معلولان) و 700 نفر نیز در حوزه امور اجتماعی (زنان بی سرپرست و بد سرپرست) هستند.

به گفته وی، در استان 32 هزار معلول شناسایی شده وجود دارد که از این تعداد 5 هزار و 400 نفر مستمری بگیر دائم و 6 هزار نفر نیز از خدمات مراکز توانبخشی بهره مند هستند.
وی با بیان اینکه 700 موسسه، انجمن، تشکل و مهدکودک، مرکز درمان اعتیاد و موسسه خیریه زیرپوشش بهزیستی استان فعال است، اظهار کرد: از این تعداد 76 مرکز توانبخشی فعال است که در این مراکز به صورت روزانه و یا شبانه روزی به جامعه هدف بهزیستی خدمات رسانی می کنند.
مدیرکل بهزیستی استان با اشاره به اجرای طرحهای غربالگری و مشاوره، بر آزمایش هیا دوره ای ژنتیکی به منظور پیشگیری از معلولیت ها تاکید کرد و گفت: به منظور پیشگیری از تولید نوزاد معلول آزمایشات ژنتیک برای خانواده هایی که دارای سابقه معلولیت زایی هستند رایگان انجام می شود.
وی به اجرای موفق طرح غربالگری شنوایی و بینایی برای جامعه هدف به منظور پیشگیری از معلولیت ها اشاره کرد وگفت: استان چهارمحال وبختیاری در اجرای این طرح به بیش از 90 درصد جمعیت هدف خدمات رسانی کرده است
میرزایی در ادامه با اشاره به شناسایی و تحت پوشش قرار دادن 108 کودک کار در استان افزد: این کودکان در تنها مرکز کودک و خانواده از خدمات مشاوره ، تحصیل و اشتغالی خود و خانواده شان بهره مند می شوند.
وی با بیان اینکه سازمان بهزیستی یکی از دستگاههای متولی و عضو ساماندهی کودکان کارو خیابانی است، افزود: بیشتر کودکانی که در فصل تابستان بر سر چهارراه ها دستفروشی و یا تکدی گری می کنند، بومی این استان نیستند.
گفتنی است ، که از  21 تا 29 تیرماه به عنوان هفته بهزیستی نامگذاری شده است که بالندگی و صیانت اجتماعی با توسعه به زیستن شعار این هفته است.

46




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «ایجاد اشتغال 1500 نفر از مددجویان بهزیستی استان چهارمحال وبختیاری»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..