تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




سیاست‌های ال جی در بازار لوازم خانگی ایران از زبان مدیران ارشد این کمپانی

ال‌‌‌جی همانند سال‌های گذشته با برگزاری یک تور خبری برای اصحاب رسانه کشورمان محصولات جدید معرفی و سیاست‌های خود در قبال بازار کشورمان را مشخص کرد.

ال‌جی به عنوان یکی از قطب‌های بزرگ دنیای فناوری هر ساله با برگزاری نشست‌ها و رویدادهایی در کره‌جنوبی علاوه بر معرفی محصولات، سیاست‌های خود در قبال بازار جهانی و بازار کشورمان را روشن می‌کند. در روز نخست این رویداد خبری که در شهر سئول برگزار شد، ابتدا کن‌هنک، مدیرارشد روابط عمومی اداره مرکزی ال‌جی به ارائه‌ی گزارشی از درآمدها و کسب‌وکارهای ال‌جی به خصوص بخش ال‌جی الکترونیکس پرداخت. در روز دوم نیز خبرنگاران و اصحاب رسانه‌ی کشورمان بار دیگر میهمان برج‌های دوقولوی ال‌جی موسوم به Twin Tower بودند تا با تی‌ٔجی ‌لی، مدیر ارشد فروش و بازاریابی لوازم خانگی ‌ال‌جی در خاورمیانه جلسه پرسش و پاسخی داشته باشند. بازدید کوتاه در ساختمان تحقیق و توسعه ال‌جی‌‌، بازدید از فروشگاه بزرگ محصولات ال‌جی الکترونیکس و سفر به بوسان برای بازدید از کارخانه‌ی تولید یخچال‌‌های این شرکت دیگر بخش‌های این رویدادهای خبری بود.

کن‌هنک به عنوان مدیرارشد روابط عمومی با خیر مقدم به میهمانان صحبت‌های خود را با ارائه‌ی آمار و توضیحات در مورد کسب‌‌وکارهای ال‌جی آغاز کرد. ال‌جی خانواده‌ی بزرگی متشکل از ۷۰ شرکت مختلف است که هرکدام بخشی از بازار کالاهای مصرفی و تجارت بین کسب‌وکارها را برعهده گرفته‌اند. از این بین تنها ۱۵ شرکت در بخش الکترونیک فعالیت می‌کنند و بزرگ‌ترین و شناخته‌شده‌ترین آن‌ها نیز ال‌جی الکترونیکس و ال‌جی دیسپلی هستند.

lg press tour

بخش محصولات شیمیایی ال‌جی با ۲۶ شرکت از جمله LG Chem و LG Household & Health Care نه تنها بازیگرانی بزرگ در کره هستند بلکه صادرات گسترده‌ای به مناطق مختلف جهان دارند. این غول کره‌ای همچنین با در اختیار داشتن ۲۹ شرکت در زمینه‌ی تلکام و سرویس‌ها به صنایع مختلف خدمت‌رسانی می‌‌کند؛ برای مثال LG U+ به عنوان یک اپراتور بزرگ در کشور کره به همکاری با تولیدکنندگان بزرگ گوشی‌های هوشمند دیگر پرداخته و محصولات آن‌ها را در خاک کره عرضه می‌کند.

lg press tour

طبق اعلام کن‌هنگ کل مجموعه‌ی ال‌جی در سال ۲۰۱۷ نزدیک به ۱۶۰ تریلیون وون کره (معادل ۱۴۲ میلیارد دلار در‌آمد داشته است. ال‌جی الکترونیکس ۶۱.۴ تریلیون وون (معادل ۵۵.۴ میلیارد دلار) فروش و سود عملیاتی ۲.۲۳ میلیارد دلاری نقش مهمی در پیشرفت ال‌جی کرده است. از میان این ۵۴.۴ میلیارد دلار، به ترتیب ۳۱،۳۰ و ۱۹ درصد به بخش لوازم خانگی و تهویه مطبوع، بخش صوتی و تصویر و موبایل اختصاص داشته است. نکته‌ی جالب سهم ۶ درصدی کره‌‌ای‌ها در لوازم خودرو است و کسب‌وکارهای دیگر نیز ۱۴ درصد فروش جهانی ال‌جی الکترونیکس در سال ۲۰۱۷ را در اختیار داشته‌اند.

کن‌هنگ در بخشی از سخنان خود با اشاره به اهمیت فروش خدمات و محصولات به دیگر شرکت‌ها (B2B) و پایداری این راهکار کسب‌وکار از استقلال بخش‌های مختلف این مجموعه‌ی بزرگ سخن گفت؛ برای مثال ال‌جی الکترونیکس برای استفاده از نمایشگر و باتری در محصولاتش، آن‌ها را از شرکت‌های برادر خود یعنی LG Chem و LG Display خریداری می‌کند. هنگ در پاسخ به سوالی در مورد فعالیت این شرکت در بخش خودروهای خودران چنین گفت:

ال‌جی فعلا تصمیمی برای ورود به عرصه‌ی خودران‌ها ندارد و بیشتر روی تولید قطعات برای خودروها تمرکز کرده است.

پس از سخنان کن‌هنگ در مورد سلسه‌مراتب در ال‌جی و ارتباط این کمپانی با استارتاپ‌ها، نوبت به ارائه‌ی اطلاعات در مورد لوازم خانگی مختلف ازجمله ماشین‌لباس‌شویی، یخچال، ماشین‌های ظرف‌شویی و تهویه‌مطبوع توسط مسئولین هر بخش رسید. تمرکز این بخش از کنفرانس بیشتر روی محصولات جدید ال‌جی برای بازار ایران و سری لوکس SIGNTURE بود. شایان ذکر است که محصولات سیگنچر از سال گذشته وارد بازار کشورمان شده‌اند و به نوعی امضای محصولات ال‌جی و نماد اصالت آن محسوب می‌شوند. مسئول بخش لباس‌شویی‌های ال‌جی در پاسخ به مشکل بزرگ بودن ماشین‌های Twin Wash ال‌جی اعلام کرد که به این مشکل و ناسازگاری آن با آشپزخانه‌های ایران آگاه بوده و امیدوار است طراحان در محصولات آتی به هماهنگی بیشتر با معماری و خواسته‌‌های بازارهایی مثل ایران توجه کنند.

lg press tour

با توجه به هدف اصلی این تور خبری، ال‌جی یک مصاحبه‌ی گروهی با آقای تی‌ٔجی ‌لی مدیر ارشد فروش و بازاریابی لوازم خانگی ‌ال‌جی در خاورمیانه ترتیب داد. تی‌جی لی در ابتدا و در پاسخ به یکی از خبرنگاران در مورد خروج آمریکا از برجام و شیوه‌ی ادامه فعالیت ال‌جی در ایران پس از آن چنین گفت:

بله، ما برای تجارت با ایران دچار مشکلاتی شده‌ایم با این حال بازار ایران برای ما بسیار مهم است. شرکت گلدیران از پیشتازان بازار ایران محسوب می‌شود و ما امیدواریم به کمک آن‌ها این مشکلات را پشت سر بگذاریم.

lg press tour

این عضو ارشد ال‌جی الکترونیکس در پاسخ به نماینده‌ی زومیت در مورد احتمال تغییر روند مونتاژ محصولات این شرکت از CKD به SKD در آینده‌ی نزدیک و برنامه ال‌جی برای گسترش تولید در ایران با توجه قیمت ارز و مشکلات واردات چنین گفت:

در حال حاضر برخی محصولات خانگی ما از قبلی ماشین‌لباس‌شویی، یخچال و تلویزیون در ایران به صورت CKD تولید می‌شوند. با توجه به اهمیت CKD برای ایران و ما ترجیح می‌دهیم روی این شیوه تمرکز داشته باشیم و فعلا قصدی برای تبدیل آن به SKD نداریم. ما به دنبال یافتن همکاران قطعه‌ساز بیشتر در بازار ایران هستیم تا به کمک آن‌ها بتوانیم قطعات بیشتری از محصولات خود را در ایران تولید کنیم.

لی در ادامه‌ی صحبت‌های خود به همکاری خوب ال‌جی با گلدیران اشاره و اعلام کرد که با وجود مشکل شدن خدمات پس از فروش در زمان تحریم‌ها اما با افزایش و تقویت همکاری با گلدیران قادر به عبود از این مشکلات خواهیم بود و تغییری از نظر سطح خدمات پس از فروش به وجود نخواهد آمد. وی همچنین ال‌جی را بزرگ‌ترین فروشنده‌ی یخچال و ماشین‌لباس‌شویی در ایران اعلام کرد و اهمیت بالای بازار ایران به خصوص در محصولات بالارده را یاد‌آور شد. طبق اعلام مسئولین ال‌جی، این شرکت ورود محصولات چینی به بازار ایران را خطری برای بازار خود نمی‌داند زیرا تمرکز این برند کره‌ای در سال‌های اخیر بیشتر روی محصولات بالارده و پرمیوم بوده است.

lg press tour

مدیر ارشد بازاریابی ال‌جی در خاورمیانه، بازار ایران را به دلیل فراهم نبودن برخی زیرساخت‌ها فعلا برای ورود جدی IoT در ایران آماده نیست و بازار ایران فعلا در مرحله‌ی اول حرکت به سوی هوشمند‌سازی است. سه عامل سیاست‌گذاری‌، ساختارهای زیربنایی و مشتریان برای موفقیت لوازم هوشمند در یک بازار مطرح هستند. وی در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران در مورد تولید محصولات ال‌جی در ایران و سپس صادر کردن آن‌ها نیز چنین گفت:

افزایش تولید در ایران و صادر کردن آن‌ها به سیاست‌ دو کشور ایران و کره در مورد این مساله بستگی دارد و ما تابع سیاست‌های دولت‌های خود در این مورد هستیم.

تلاش برای بومی‌سازی طراحی محصولات ال‌جی برای بازار کشو‌رهایی همچون ایران از جمله طراحی داخل یخچال‌ها، رنگ محصولات و ماشین‌های لباس‌شویی از دیگر محورهای بحث در این مصاحبه‌ی گروهی بود. مدیر ارشد بازاریابی لوازم خانگی ال‌جی در خاورمیانه، با اذعان به اهمیت روابط بین‌المللی در سیاست‌های یک شرکت، از اهمیت حفظ بازار ایران و تمرکز روی استراتژی‌های جدید برای آن سخن گفت.

ربات Clova LG Inspiration Gallery LG Inspiration Gallery LG Inspiration Gallery

پس از اتمام مصاحبه‌ی گروهی، خبرنگاران برای بازدید کوتاه از مرکز تحقیق و توسعه‌ی Seocho ال‌جی به بخش دیگری از سئول رفتند. سفر به بوسان دومین شهر پر جمعیت کره و بازدید از کارخانه‌ی یخچال‌های ال‌جی در این شهر پایان بخش برنامه‌ی ال‌جی برای خبرنگاران بود. عکاسی و فیلم‌برداری از خط تولید یخچال‌های ال‌جی برای خبرنگاران ممنوع است با این حال می‌توان نظم، همکاری نیروهای انسانی و ربات‌ها، حضور کارآموزان خارجی و نمایش اطلاعات دقیق مراحل و حجم هدف برای تولید از مهم‌ترین مواردی بود که نظر ما را به خود جلب کرد. در حاشیه‌ی این بازدید، حضور کوتاهی در «LG Inspiration Gallery» داشته و بار دیگر با محصولات مختلف ال‌جی از سری سیگنچر تا محصولات آشپزخانه‌ آشنا شدیم. لازم به ذکر است که تمرکز ال‌جی به آشنایی بیشتر افراد با محصولات بالارده و لوکس این شرکت و همچنین پلتفرم ThinQ در تمام بازدید‌ها مشهود بود.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «سیاست‌های ال جی در بازار لوازم خانگی ایران از زبان مدیران ارشد این کمپانی»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..