تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




مک‌ بوک پرو 2018 اپل سریع‌ترین حافظه‌ SSD را در بین لپ‌‌تاپ‌ها دارد

تست‌های بنچمارکِ انجام شده روی نسخه‌ی ۲۰۱۸ مک‌بوک پرو، از سرعت فوق‌العاده بالای حافظه‌ی SSD این دستگاه نسبت به محصولات هم‌رده‌ی خود حکایت می‌کند.

دو روز پیش، ثبت پیش‌سفارش برای مک‌بوک پرو ۲۰۱۸ به‌طور رسمی آغاز شد و کاربران می‌توانستند با سفارش این دستگاه‌ها، از قدرت بالاترِ آن‌ها نسبت به نسل‌های پیشین بهره‌مند شوند. در این میان، وب‌سایت لپ‌تاپ مگ توانسته است تا به نسخه‌ی ۱۳ اینچی مک‌بوک پرو ۲۰۱۸ دست پیدا کند و با استفاده از تست‌های بنچمارک، به سنجش توان سخت‌افزاری و نرم‌افزاری آن بپردازد. حال نتایج این آزمایش، مدل‌ ۲۰۱۸ مک‌بوک پرو را به‌عنوان «سریع‌ترین دستگاه‌ در کلاس خود» معرفی می‌کند.

مقاله‌های مرتبط:

آزمونِ یادشده روی نسخه‌ی ۱۳ اینچی مک‌بوک پرو تاچ‌بار صورت گرفته که در کنار حافظه‌ی رم ۱۶ گیگابایتی، پردازنده‌ی گرافیکی اینتل Iris Plus 655 و حافظه‌ی ذخیره‌سازی SSD با ظرفیت ۵۱۲ گیگابایتی، از پردازنده‌ی نسل هشتم Core i7 با فرکانس کاری ۲.۷ گیگاهرتز استفاده می‌کند و قیمتی ۲٬۴۹۹ دلاری دارد.

طبق ادعای اپل مک‌بوک‌ پرو ۲۰۱۸ می‌تواند با سرعت ۳.۲ گیگابایت‌برثانیه به خواندن فایل‌ها بپردازد و با نرخ ۲.۲ گیگابایت‌برثانیه، اقدام به نوشتن کند؛ از این حیث، وب‌سایت لپ‌تاپ مگ دستگاه‌های جدید اپل را سریع‌ترین نمونه در کلاس خود عنوان می‌کند. در آزمایشی که به‌وسیله‌ی Black Magic Speed صورت گرفت، میانگین سرعت نوشتن ۲٬۶۸۲ مگابایت‌برثانیه اعلام شد که با بالارفتنِ ظرفیت حافظه‌ در نسخه‌های گران‌تر، امکان دارد نتیجه از اعداد یادشده نیز فراتر رود. 

تست سرعت SSD مک بوک پرو 2018

در گزارش وب‌سایت لپ‌تاپ مگ چنین آمده است:

هنگامی که سرعت انتقال یک فایل ۴.۹ گیگابایتی را دیدم، مجبور به افزایش دو برابری حجم فایل‌های انتقالی شدم. مک‌بوک پرو ۱۳ اینچی توانست این مقدار را تنها در ۲ ثانیه انتقال دهد که برابر با نرخ ۲٬۵۱۹ مگابایت‌بر‌ثانیه است؛ این سرعت دیوانه‌کننده به‌نظر می‌رسد.

بنابراین ما تستبلک مجیک اسپید را هم برای macOS اجرا کردیم که نتیجه‌ی آن نرخ ۲٬۶۸۲ مگابایت‌بر‌ثانیه به‌عنوان میانگینِ سرعتِ نوشتن بود؛‌ اما حقیقتِ ماجرا این است که سیستم فایل جدیدِ اپل که با نام APFS شناخته می‌شود، به‌گونه‌ای طراحی شده است تا به‌واسطه‌ی تکنولوژی Instant Cloning، سرعت انتقال فایل‌ها را افزایش دهد.

در آزمون گیک‌بنچ ۴ که برای پردازنده‌ی این دستگاه صورت گرفت، مک‌بوک پرو ۱۳ اینچ توانست با ثبت امتیاز ۱۸٬۰۵۵ در تست چندهسته‌ای، دستگاه‌های هم‌رده‌ی خود از شرکت‌های دل، اچ‌پی، ایسوس و مایکروسافت را از میدان به در کند؛ این آمار برای نسخه‌ی ۱۵ اینچ مک‌بوک پرو که از ۶ هسته بهره می‌برد، به مراتب بالاتر خواهد بود.

تست گیک‌بنچ مک‌بوک پرو 2018

در تستی که برای تبدیل ویدیو 4K به کیفیت ۱۰۸۰ گرفته شد، بازهم این دستگاه توانست با زمان ۱۶ دقیقه و ۵۷ ثانیه، رکوردی از خود ثبت کند و بالاتر از رایانه‌های رقیب قرار گیرد. با این وجود، آزمون Excel VLOOKUP مک‌بوک پرو را به زانو در آورد و محصول اپل در تطبیق‌دادنِ ۶۵ هزار نام با آدرس‌های متناظرشان پشتِ سر رقبای ویندوزی خود قرار گرفت؛ اما همچنان امتیاز بهتری را نسبت به سرفیس‌بوک ۲ و هواوی میت‌بوک ایکس پرو به ثبت رساند.

تنها بخشی که مک‌بوک‌های جدیدِ اپل با اختلافی فاحش پشتِ سرِ رقبای ویندوزی قرار گرفتند، حوزه‌ی گرافیک و اجرای بازی‌های ویدیویی بود. از آن جهت که نسخه‌‌ای که در اختیار وب‌سایت لپ‌تاپ مگ قرار داشته است، از پردازنده‌ی گرافیکی مجتمع Iris Plus 655 با حافظه‌ی ۱۲۸ مگابایتی استفاده می‌کند، در بازی Dirt 3 نتوانست به نرخ فریمی بهتر از ۳۸.۸ فریم در ثانیه دست پیدا کند؛ در حالی که تمام دستگاه‌های هم‌رده‌ی ویندوزی عملکردی به‌مراتب بهتر از خود بر جای گذاشتند.

قدرت گرافیکی مک بوک پرو 2018

در روزهای آتی و با دسترسی افرادِ بیشتر به آخرین ساخته‌ی اپل در حوزه‌ی لپ‌تاپ، بی‌شک اطلاعات بیشتری درباره‌ی عملکرد این دستگاه‌ها به بیرون راه خواهد یافت.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «مک‌ بوک پرو 2018 اپل سریع‌ترین حافظه‌ SSD را در بین لپ‌‌تاپ‌ها دارد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..