تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




مستند مسابقه «کوچ» از قاب شبکه مستند / رقابت تماشایی عشایر چهارمحال و بختیاری

مستند مسابقه «کوچ» از قاب شبکه مستند / رقابت تماشایی عشایر چهارمحال و بختیاریبه گزارش حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مستند مسابقه «کوچ» به کارگردانی فرزاد زمانی و اجرای رحمن تقی پور و فروزنده یوسفی در سیمای جهان‌بین تولیدشده و روزهای زوج ساعت 19 پخش و روزهای فرد ساعت 15 از شبکه مستند بازپخش می‌شود.

این مجموعه به بهانه مسابقه، بینندگانش را بافرهنگ فولکلور، آداب‌ و رسوم عشایر چهارمحال و بختیاری آشنا می‌کند.

در این مستند مسابقه 26 قسمتی جذاب، دو خانواده در بخش‌های مختلف از «کوچ» نمادین تا «اتراق» و بنا کردن چادرها با یکدیگر رقابت می‌کنند.

رنگ رزی خامه، چهارگرد، پره ریسی، قالی‌بافی، خشت چینی (چیدن خشت‌های گلی و بالا آوردن دیوار)، روشن کردن چراغ‌های توری، پی‌سوز، کاربیت، مرکبی و لامپا، نان پختن، مشک زدن و کره گرفتن، شاهنامه‌خوانی و لالایی، مجسمه‌سازی، کشاورزی شامل درو و آسیاب کردن گندم، علف چیدن، بار کردن علوفه و علف دادن به چهارپایان، کاشت نهال و بیل زدن، سؤال و پیدا کردن توشه، جمع‌کردن اسباب و وسایل، عبور از دره به‌وسیله جره، بازی محلی ، مشک و رد شدن از رودخانه (گروه‌ها باید با باد کردن مشک و ساختن کلک، بار و بنه ، یک گوسفند را با حفظ شرایط ایمنی از رودخانه عبور دهند) و الاغ سواری از بخش‌های مختلف این مسابقه هستند.

«کوچ» که از امشب روی آنتن شبکه مستند خواهد رفت در سیمای جهان‌بین تولیدشده و بینندگانش را به تماشای رقابت دیدنی و سبک زندگی منحصربه‌فرد عشایر ایران می‌برد.

انتهای پیام/

آغاز پخش مستند مسابقه «کوچ» در شبکه مستند



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «مستند مسابقه «کوچ» از قاب شبکه مستند / رقابت تماشایی عشایر چهارمحال و بختیاری»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..