تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




بازیگر ایرانی که اعدام شد +عکس

به گزارش شمانیوز، حمید داودآبادی در صفحه اینستاگرام خود نوشت:

"فریدون ابوضیا" (ابوالضیاء) متولد ۱۳۱۷ در تبریز، از بازیگران سینمای ایران بود که در ۱۰ فیلم سینمایی ایفای نقش کرد.

ابن هنرپیشه چشم آبی، به دلیل نوع خاص چهره و فیزیک صورتش، در غالب فیلم‌ها نقش جاسوس و آمریکایی بازی می‌کرد.

ابوضیا سرانجام ۵ مرداد سال ۱۳۷۵ به جرم ارتباط با گروه معروف به "زنده دل"، جاسوسی برای بیگانگان و در اختیار قرار دادن اطلاعات نظامی به خارجی‌ها در دوران جنگ تحمیلی، به حکم دادگاه انقلاب اسلامی اعدام شد.

از معروف‌ترین نقش آفرینی‌های فریدون ابوضیا می‌توان به فیلم پرواز پنجم ژوئن به کارگردانی و نویسندگی علیرضا سمیع آذر (۱۳۶۸) اشاره کرد.

ابوضیا در کارنامه هنری خود ۱۰ فیلم سینمایی معروف داشت:

حمله خرچنگها، پرنده آهنین، عبور از غبار، کشتی آنجلیکا، گراند سینما، هی جو، پرنده کوچک خوشبختی، محموله، گردباد، پرواز پنجم ژوئن..

دوست عزیزی این خبر را فرستاد:

"فریدون ابوضیاء: به اتهام عضویت و شرکت در باند اختلاس و ارتشاء و کلاهبرداری و فساد مالی از طریق گرفتن وام از بانک‌ها وتشکیل شرکت‌های صوری به پنج سال حبس و به اتهام شرکت در جعل اسناد علاوه بر خسارت وارده به صورت تضامنی به سه سال حبس وبه اتهام شرب خمر به هشتاد ضربه شلاق و به اتهام استعمال موادمخدربه سی ضربه شلاق محکوم شد که اشدمجازات درباره او تائید شد.

روابط عمومی دیوان عالی کشور"

البته خبر اعدام ابوضیا چند سالی است در سایت قدس آنلاین منتشر شد و هیچ خبر موثقی از او وجود ندارد.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «بازیگر ایرانی که اعدام شد +عکس»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..