تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




وزارت ارتباطات امکانات لازم را در اختیار هاتگرام و طلاگرام قرار داده است/ لزوم برخورد جدی قوه قضائیه با تخلف این وزارتخانه در عدم فیلترینگ تلگرام‌های فارسی

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد:

پژمانفر اعلام کرد ما مستندات کاملی داریم که نشان می‌دهد وزارت ارتباطات امکانات لازم را در اختیار هاتگرام و طلاگرام قرار داده است.

ادعای وزارت ارتباطات در بی‌اطلاعی از نحوه فعالیت تلگرام‌های فارسی یکی از عجایب مملکت ماست/ قوه قضائیه باید با تخلفات وزارت ارتباطات در عدم فیلترینگ هاتگرام و طلاگرام برخورد کندبه گزارش خبرنگار حوزه دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ دستور قضایی فیلترینگ شبکه پیام‌رسان تلگرام در 10 اردیبهشت از سوی دادستانی تهران صادر شد. آن طور که در دستور قضایی آمده بود، این فیلترینگ باید به گونه‌ای باشد که محتوای پیام‌رسان تلگرام به هیچ نحوی در کشور قابل دسترس نباشد، اما پس از این مسدودسازی شاهد بودیم که نسخه‌های فارسی تلگرام‌ به راحتی فعالیت می‌کنند که این موضوع موجب شده فیلترینگ تلگرام تا حد زیادی با چالش مواجه شود.

در هفته‌های اخیر برخی رسانه‌ها مطالبی مبنی بر چرایی فیلتر نشدن نسخه های فارسی تلگرام مطرح کردند؛ همچنین عبدالصمد خرم‌آبادی معاون قضایی دادستان کل کشور و دبیر کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه با انتشار مطلبی در کانال شخصی خود در خصوص دو نرم‌افزار هاتگرام و تلگرام طلایی ابراز داشت که هاتگرام و طلاگرام به طور غیر قانونی و بر خلاف دستور قضایی با امکانات وزارت ارتباطات دسترسی کاربران تلگرام را فراهم می‌کنند. مسئولان وزارت ارتباطات در پاسخ به این انتقادات ادعا می‌کنند که این وزارتخانه هیچ امکاناتی در اختیار این دو نرم‌افزار قرار نداده است و در رابطه با عدم مسدودسازی آنها هم می‌گویند وزارت ارتباطات تصمیم‌گیر پالایش و فیلتر سایت‌ها و نرم‌افزار‌ها نیست و هیچ دستوری هم مبنی بر فیلترینگ تلگرام‌های فارسی از سوی دستگاه‌های مسئول صادر نشده است.

وزارت ارتباطات اقدام لازم را در مسدودسازی هاتگرام و طلاگرام انجام نمی‌دهد و این عمل کاملاً خلاف قانون است

نصرالله پژمان‌فر نماینده مردم مشهد و کلات و عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار حوزه دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان در این خصوص اظهار داشت: در این رابطه علیرغم پیگیری‌های زیادی که ما انجام دادیم، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات اقدام لازم را انجام نمی‌دهد و این عمل کاملاً خلاف قانون است. به همین دلیل من سؤالی را از وزیر ارتباطات مطرح کردم که قرار است به زودی در کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی پاسخگوی آن باشند.

اینکه گفته می‌شود دستوری مبنی بر فیلترینگ تلگرام‌های فارسی صادر نشده، به هیچ وجه قابل قبول نیست بلکه ایستادن مقابل قانون است و قوه قضائیه باید با آن برخورد کند

وی ادامه داد: روند فعلی در برخورد با نسخه‌های فارسی تلگرام به طور قطع خلاف قانون است و وزیر ارتباطات باید نسبت به عواقب این موضوع پاسخگو باشد. توجیهاتی که مسئولان وزارت ارتباطات درباره‌ی عدم مسدودسازی تلگرام‌های فارسی مطرح می‌کنند مانند اینکه دستوری مبنی بر فیلترینگ این ابزارها صادر نشده، به هیچ وجه قابل قبول نیست بلکه ایستادن مقابل قانون است.اقدام وزیر ارتباطات در عدم مسدودسازی هاتگرام و طلاگرام یک نوع عمل مجرمانه است و به نظر من قوه قضائیه باید با شخص آقای وزیر و وزارت ارتباطات برخورد کند.

ادعای وزارت ارتباطات در بی‌اطلاعی از نحوه فعالیت تلگرام‌های فارسی یکی از عجایب مملکت ماست/ قوه قضائیه باید با تخلفات وزارت ارتباطات در عدم فیلترینگ هاتگرام و طلاگرام برخورد کند

عضو کمیسیون فرهنگی در رابطه با ماهیت این دو نرم‌افزار گفت: وزیر اطلاعات در یکی از مصاحبه‌های خود اعلام کرد که این دو نرم‌افزار توسط دستگاه‌های دولتی ایجاد شده‌اند و به همین دلیل نباید منشاء آن دو را در بیرون از کشور جستجو کرد؛ در صورت صحت این ادعا، دولت باید پاسخگو باشد که چرا با دستور صریح قضایی مخالفت کردند. اگر هم این دو نرم‌افزار متعلق به دولت نیست باز هم وزارت ارتباطات باید پاسخ دهد که چرا امکانات زیرساختی مانند رک‌ها و سرورها در اختیار این دو قرار گرفته است.

ما مستندات کاملی داریم که نشان می‌دهد وزارت ارتباطات امکانات لازم را در اختیار هاتگرام و طلاگرام قرار داده است

پژمان‌فر در خصوص ادعای مسئولان وزارت ارتباطات مبنی بر اینکه این وزارتخانه هیچ امکاناتی در اختیار تلگرام‌های فارسی قرار نداده است، ابراز داشت: این ادعاها به هیچ وجه برای ما قابل قبول نیست؛ این نرم‌افزارها بدون امکانات وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات نمی‌‌توانند چنین خدماتی را با این حجم و سرعت ارائه کنند. پذیرفتنی نیست که بگوییم امکانات را از جای دیگری آورده‌اند؛ به طور حتم امکانات زیادی از سوی این وزارتخانه به طور مستقیم در اختیار آنان قرار گرفته است. با این حال ما مستندات کاملی داریم که نشان می‌دهد وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات امکانات لازم را در اختیار هاتگرام و طلاگرام قرار داده است و این کار بر خلاف مصوبه‌ی دستگاه قضایی است.

بر طبق قانون فیلترشکن‌ها باید به طور کامل مسدود شوند و فعالیت آزادانه‌ی آنها تخلف از قانون محسوب می‌شود

وی در رابطه با فعالیت آزادانه‌ی فیلترشکن‌ها که فیلترینگ تلگرام را دچار چالش کرده، اظهار داشت: این هم مانند مورد قبلی، تخلف از قانون محسوب می‌شود و بر طبق قانون فیلترشکن‌ها باید به طور کامل مسدود شوند؛ وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات باید این مسائل را مدیریت کند و دسترسی به فیلترشکن‌ها را مسدود کند و نسبت به این مسائل پاسخگو باشد که متأسفانه تا الآن این کار را انجام نداده است.

ادعای وزارت ارتباطات در بی‌اطلاعی از نحوه فعالیت تلگرام‌های فارسی یکی از عجایب مملکت ماست

عضو کمیسیون فرهنگی در پایان افزود: در موارد بیان شده، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات مسئول این مسائل است و زمانی که این وزارتخانه از قانون تخطّی می‌کند، قوه قضائیه با توجه به گزارشاتی که در این زمینه به دستشان رسیده، باید با این تخلفات برخورد کند؛ به این دلیل که اقدام وزارت ارتباطات در پشتیبانی از این نرم‌افزارها کاملاً مجرمانه است. البته این وزارتخانه ممکن است ادعا کند که ما هیج امکاناتی در اختیار آنان قرار نداده‌ایم اما باید پاسخگو باشد که چطور در کشور ما یک نرم‌افزار غیرقانونی بدون اینکه وزارت ارتباطات مطلع باشد یا پشتیبانی کرده باشد، می‌تواند چنین امکاناتی را دریافت کند و چنین سرویس بزرگی ارائه دهد؛ این خودش یکی از عجایب مملکت ماست.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «وزارت ارتباطات امکانات لازم را در اختیار هاتگرام و طلاگرام قرار داده است/ لزوم برخورد جدی قوه قضائیه با تخلف این وزارتخانه در عدم فیلترینگ تلگرام‌های فارسی»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..