تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




ماده غذایی شگفت انگیز که موتور قلبتان را روشن می‌کند

به گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران؛ کارشناسان در جدیدترین پژوهش‌های خود دریافتند خوردن تمشک سبب تقویت قلب، رگ‌های خونی و افزایش ضربان قلب می‌شود.


یکی از مشکل‌های شایع در افراد سالمند کاهش ضربان قلب است که البته این عارضه به طور طبیعی همزمان با افزایش سن رخ می‌دهد  بر همین اساس ضربان یک فرد جوان با سالمند یکسان نیست.


اما کاهش محسوس ضربان قلب در سالمندی زنگ خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی به ویژه مسدود شدن رگ هاست که می‌تواند سبب ایست قلبی یا ناتوانی و بی حالی به دلیل گردش خون ضعیف شود.


محققان کالج لندن در جدیدترین پژوهش‌های خود که در مجله پزشکی به چاپ رسیده است اعلام کرده اند مصرف تمشک مانع از ابتلا به بیماری‌های قلبی و سبب افزایش ضربان قلب می‌شود.

دانشمندان در این پژوهش بر روی گروهی از داوطلبان سالمند آزمایش انجام داده اند و  روزانه حدود ۲۰۰ تا ۴۰۰ گرم نوشیدنی تمشک یا خود میوه را مصرف کرده اند.


بررسی‌ها نشان داده است به تدریج ضربان قلب این داوطلبان افزایش یافته و از میزان گرفتگی رگ‌های خونی آن‌ها کاسته شده است.

در شریان خونی داوطلبانی که نوشیدنی تمشک مصرف کرده اند میزان خون بیشتری جریان پیدا کرده است، فشارخون آن‌ها تنظیم و ضربان قلب افزایش یافته است.

افزون بر کمک به سلامت قلب، پژوهش‌های پیشین نشان داده است مصرف تمشک سبب افزایش قدرت باروری درمردان می‌شود؛  تمشک حاوی مقادیربالایی از ویتامین C. و منیزیم است که برای تولید هورمون مردانه تستوسترون ماده‌ای ضروری محسوب می‌شود.


مطالعه‌های پیشین همچنین نشان داده است مصرف میوه‌های حاوی ویتامین C درمردان بالای ۴۴ سال سبب جلوگیری از آسیب به DNA اسپرم می‌شود.

پژوهشگران اعلام کرده اند مصرف تمشک با ایجاد دگرگونی در FMD می‌تواند خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی را تا ۱۵ درصد کاهش دهد.


کارشناسان برای جلوگیری از ابتلا به بیماری‌های قلبی به افراد توصیه می‌کنند از دوران جوانی رژیم غذایی سالم و فعالیت فیزیکی روزانه داشته باشند، از مصرف مواد دخانی و داشتن استرس یا عصبانیت خودداری کنند،  تناسب اندام خود را حفظ کرده  و از ۴۰ سالگی تحت نظارت پزشک متخصص برای بررسی وضعیت سلامت قلب خود قرار بگیرند.

مصرف بیش از اندازه نمک و خوراکی‌های پرچرب زمینه ساز ابتلا به بیماری‌های قلبی است.

منبع:Dailymail

انتهای پیام/

ضربان پایین قلب خود را با این رژیم غذایی بالا ببرید



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «ماده غذایی شگفت انگیز که موتور قلبتان را روشن می‌کند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..