تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




عرضه جهانی کامپیوتر برای نخستین بار در ۶ سال گذشته، ۲.۷ درصد افزایش یافت

گارتنر در تازه‌ترین پژوهش خود دریافته است که میزان عرضه‌ی جهانی کامپیوتر شخصی برای نخستین از سال ۲۰۱۲ در سه‌ماهه‌ی دوم امسال ۲.۷ درصد افزایش یافته است.

براساس جدیدترین پژوهش موسسه‌ی گارتنر، دوران افول کامپیوترهای شخصی ظاهرا به پایان رسیده و بازار آن‌ها نخستین رشد را در ۶ سال گذشته تجربه کرده است. بنا به گفته‌ی گارتنر، عرضه‌ی جهانی کامپیوتر شخصی در سه‌ماهه‌ی دوم ۲۰۱۸ در مقایسه با مدت مشابه سال قبل افزایش یافته است که نخستین رشد از سه‌ماهه‌ی نخست سال ۲۰۱۲ تاکنون محسوب می‌شود.

گارتنر برآورد می‌کند که عرضه‌ی جهانی کامپیوتر شخصی در سه‌ماهه‌ی دوم امسال ۲.۷ درصد افزایش یافته و به ۶۲.۳ میلیون دستگاه رسیده است. همچنین پنج سازنده‌ی برتر کامپیوتر در این بازه‌ی زمانی به ترتیب اچ‌پی، لنوو، دل، اپل و ایسر هستند. لنوو به‌طور ویژه شاهد رشد بزرگی بوده و بالاترین نرخ رشد را از سه‌ماهه‌ی نخست ۲۰۱۵ تجربه کرده است. البته این موفقیت تا حد زیادی به‌دلیل ادغام فوجیستو با لنوو و جمع عرضه‌ی دو شرکت با یکدیگر است. با این حال، پس از مدت‌ها اچ‌پی موفق شده است با عرضه‌ی بیشتر در سه‌ماهه‌ی اخیر به جایگاه اول صعود کند.

همان‌طور که در جدول پایین مشاهده می‌کنید، گارتنر دریافته است که تمام پنج شرکت برتر رشد عرضه‌ی کامپیوتر را تجربه کرده‌اند. با این حال، عرضه‌ی دیگر شرکت‌ها به میزان ۱۲.۹ درصد کاهش یافته است.

شرکتمیزان عرضه Q2-2018سهم بازار Q2-2018میزان عرضه Q2-2017سهم بازار Q2/207میزان رشد 2017-2018اچ پی۱۴٬۸۶۴۲۳.۹ درصد۱۳٬۸۱۲۲۲.۸ درصد۷.۶ درصدلنوو۱۳٬۷۵۵۲۲.۱ درصد۱۲٬۳۶۲۲۰.۴ درصد۱۱.۳ درصددل۱۱٬۲۵۵۱۸.۱ درصد۱۰٬۳۲۹۱۷ درصد۹ درصداپل۴٬۳۰۸۶.۹ درصد۴٬۳۰۳ ۷.۱ درصد۰.۱ درصدایسر۴٬۱۹۷۶.۷ درصد۴٬۱۴۴۶.۸ درصد۱.۳ درصدسایر۱۳٬۸۹۰ ۲۲.۳ درصد۱۴٬۹۹۱۲۴.۷ درصد۷.۳- درصدکلی۶۲٬۲۶۹۱۰۰ درصد۶۰٬۶۲۴۱۰۰ درصد۲.۷ درصد

این نتایج نشان می‌دهد که لنوو و اچ‌پی همچنان شانه به شانه‌ی یکدیگر حرکت می‌کنند و دل نیز با اختلاف اندکی در جایگاه سوم قرار دارد. اما این ارقام بازگوکننده‌ی تمام تغییرات رخ‌داده در سه‌ماهه‌های اخیر نیستند. در واقع اچ‌پی روند صعودی بزرگی را تجربه کرده، لنوو شاهد لغزش اندکی بوده (تا پیش از معامله‌ی فوجیستو) و دل پرسرعت‌ترین رشد را به‌دست آورده و درصدد پایین کشیدن دو رقیب دیگر است. به‌نظر می‌رسد هر شرکتی که بتواند به بهترین نحو بازار را تامین کند، قادر به بهبود وضعیت خود در سه‌ماهه‌های آتی خواهد بود.

میکاکو کیتاگاوا، تحلیلگر ارشد گارتنر در بیانیه‌ای می‌گوید:

رشد عرضه‌ی کامپیوتر شخصی در سه‌ماهه‌ی دوم ۲۰۱۸ ناشی از وجود تقاضا در بازار این کسب‌وکار بوده که با کاهش عرضه در بخش مصرف‌کننده جبران شده است. در عرصه‌ی مصرف‌کنندگان، ساختار بنیادین بازار به‌دلیل تغییرات در رفتار کاربران کامپیوتر همچنان پابرجا است و به تاثیر بر رشد بازار ادامه می‌دهد. مصرف‌کنندگان‌ در حال حاضر از گوشی‌های هوشمند خود برای انجام وظایف روزانه‌ی بیشتری همچون مراجعه به شبکه‌های اجتماعی، گاه‌شماری، بانک‌داری و خرید استفاده می‌کنند که این مسئله نیاز آن‌ها را به کامپیوتر شخصی کاهش می‌دهد.

هرچند ارقام یادشده نتایج مثبتی به‌شمار می‌روند؛ به‌خصوص آنکه نخستین رشد در بازار کامپیوترهای شخصی پس از بیش از نیم‌دهه به وقوع پیوسته است؛ اما در بلندمدت نمی‌توان چندان به رونق مجدد این بازار خوش‌بین بود. در واقع وابستگی رشد فعلی به کسب‌وکارها (و نه مصرف‌کنندگان) بدین معنی است که به محض آنکه شرکت‌ها به‌طور گسترده به‌روزرسانی به ویندوز ۱۰ را به اتمام برسانند (که به باور گارتنر تا دو سال آینده اتفاق خواهد افتاد)، رشد کامپیوترهای شخصی مجددا با کاهش روبه‌رو خواهد شد.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «عرضه جهانی کامپیوتر برای نخستین بار در ۶ سال گذشته، ۲.۷ درصد افزایش یافت»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..