تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




برودکام با پرداخت ۱۹ میلیارد دلار، شرکت نرم‌افزاری CA را تصاحب کرد

براساس بیانیه‌ای مشترک از جانب دو شرکت، برودکام به‌موجب قراردادی به ارزش ۱۹ میلیارد دلار، شرکت نرم‌افزاری CA را تصاحب کرد.

برودکام روز گذشته اعلام کرد که طی قراردادی به ارزش ۱۹ میلیارد دلار، شرکت CA را که در حوزه‌ی نرم‌افزار سازمانی فعالیت دارد، تصاحب کرده است؛ بدین ترتیب برودکام سرمایه‌ی خود را در حوزه‌ای صرف می‌کند که فرسنگ‌ها با فعالیت‌های آن در صنعت نیمه‌هادی فاصله دارد، از سوی دیگر، چنین معامله‌ای، اعتماد سهام‌داران و سرمایه‌گذاران برودکام را به هاک تن، مدیرعامل این شرکت می‌آزماید. قرارداد CA در حالی طی بیانیه‌ای مشترک از سوی دو شرکت علنی شد که چهار ماه پیش، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور ایالات متحده‌ی آمریکا، برودکام را از تصاحب کوالکام طی قراردادی به ارزش ۱۱۷ میلیارد دلار منع کرد؛ چرا که چنین معامله‌ای می‌توانست امنیت ملی آمریکا را به خطر اندازد و به آن دسته‌ از شرکت‌های چینی که دنبال توسعه‌ی نسل بعدی شبکه‌های بی‌سیم هستند، برتری ببخشد.

از آن زمان، برودکام مقر خود را از سنگاپور به ایالات متحده منتقل کرده است، این مساله به‌صورت رسمی برودکام را از حوزه‌ی فعالیت کمیته‌ی سرمایه‌گذاری خارجی در آمریکا خارج می‌کند، ارگانی دولتی که قراردادها را با هدف یافتن خطرهای احتمالی برای امنیت ملی بررسی می‌کند. تصاحب شرکت‌های مختلف، یکی از استراتژی‌های کلیدی برای گسترش حوزه‌ی فعالیت برودکام بوده است؛ به‌طوری که به‌لطف این استراتژی زیر نظر هاک تن و پشتیبانی مالی شرکت خصوصی سیلور لیک، سهم برودکام از بازار تراشه از ۴ درصد در سال ۲۰۱۳ به ۳۰ درصد در سال جاری میلادی رسید.

CA Technologies

اما تصمیم هاک تن برای تصاحب CA در گام بعدی، باعث شگفتی تحلیل‌گران وال‌استریت و کاهش ۷ درصدی ارزش سهام برودکام شد. تحلیل‌گران و سرمایه‌گذاران به‌دنبال یافتن انگیزه‌ی برودکام برای اتخاذ چنین تصمیمی هستند؛ چرا که این معامله بیش از آنکه ترکیبی از کسب‌وکارهای مکمل را در بر بگیرد، جنبه‌ی سرمایه‌گذاری دارد. آمیت دریانانی، تحلیل‌گر مؤسسه‌ی RBC Capital Markets در یادداشتی می‌گوید:

 سرمایه‌گذاران در اعتماد کردن به دلیل استراتژیک [انجام این معامله] و تأثیر آن بر فرآیند تخصیص سرمایه دچار مشکل خواهند شد. توضیحات بسیاری باید [در این خصوص] ارائه شود.

تراشه‌های برودکام در گوشی‌های هوشمند، کامپیوترها و تجهیزات شبکه به‌کار می‌رود؛ اما CA در زمینه‌ی توسعه‌ی نرم‌افزار برای بزرگ‌رایانه‌ها و سرورهای بزرگی فعالیت دارد، چرا که شرکت‌ها به‌تدریج در حال مهاجرت به سمت رایانش ابری بوده و به‌دنبال راهکاری برای گسترش نرم‌افزار سازمانی هستند. حوزه‌ی فعالیت کاملا متفاوت دو شرکت در دنیای فناوری، بدین مفهوم است که برودکام به‌جای تعاملات عملیاتی با CA، عمدتا از درآمد‌های جاری این شرکت بهره خواهد برد.

تام کراس، مدیر مالی ارشد برودکام، طی مصاحبه‌ای، از منطق موجود در پسِ معامله دفاع کرد، او در این مصاحبه به تجارب برودکام در زمینه‌هایی فراتر از فروش تراشه و فراهم‌کردن تجهیزات شبکه برای دیتاسنترهای بزرگ سازمانی اشاره می‌کند. کراس می‌گوید سال گذشته برودکام شرکت فعال در زمینه‌ی تجهیزات مخابراتی موسوم به Brocade Communications Systems را در ازای ۵.۵ میلیارد دلار تصاحب کرد. تجهیزات بروکِید معمولا به بزرگ‌کامپیوترهای شرکت International Business Machines Corp متصل می‌شود و این بزرگ‌کامپیوترها، همان نمونه‌هایی هستند که از نرم‌افزار شرکت CA بهره می‌برند. کراس می‌گوید:

ما سازمان‌هایی با فناوری‌های حیاتی را تصاحب می‌کنیم، CA یکی از چنین شرکت‌هایی محسوب می‌شود... ما نه‌تنها با مدیریت [CA]، بلکه با تیمی نیز تحت تأثیر قرار گرفتیم که این شرکت بر پایه‌ی اصولی ارزشمند گرد هم آورده است.

کینگای چان، تحلیل‌گر Summit Insights Group باور دارد که هنوز مشخص نیست که هاک تن چگونه می‌خواهد مدل مرسوم یکپارچه‌سازی خود را در شرکتی مانند CA پیاده‌ کند؛ شرکتی که در تلاش است تا به‌سمت مدل مالی آبونمانی مهاجرت کند، این مدل مالی در حوزه‌ی فعالیت CA رواج دارد. چان می‌گوید:

ما باور داریم که این معامله‌ی از پیش برنامه‌ریزی‌شده، بی‌شک بین سرمایه‌گذاران فعلی، ناملایماتی را به باور خواهد آورد.

برودکام برای تصاحب CA، مبلغ ۴۴.۵۰ دلار به‌ازای هر سهم این شرکت پرداخت خواهد کرد که ۲۰ درصد بالاتر از ارزش نهایی CA در جریان معاملات روز چهارشنبه است. برودکام معامله‌ی پیش رو را به‌صورت نقدی و در شرایطی نهایی خواهد کرد که حدود ۱۸ میلیارد دلار بدهی دارد، خاطرنشان می‌کنیم که پیش از این بدهی‌های برودکام بالغ بر ۱۷.۵ میلیارد دلار بود. طبق اطلاعیه‌ی منتشرشده، Careal Property Group AG و شرکت‌های وابسته‌ی آن که با در اختیار داشتن ۲۵ درصد از سهام CA، بزرگ‌ترین سهام‌دار آن محسوب می‌شود، به معامله‌ی بین برودکام و CA رأی مثبت خواهد داد.

برودکام

کسب‌وکار نیمه‌هادی برودکام بیشتر از هر زمان دیگری دچار چالش شده است؛ چرا که مشتریان بزرگی همچون اپل و سامسونگ به‌دنبال یکپارچه‌سازی تأمین‌کنندگان و کاهش هزینه‌ها هستند، همین عامل باعث ترغیب‌شدن برودکام برای تصاحب کوالکام با وجود مخالفت این شرکت بود. دونالد ترامپ در ماه مارس با آنچه که می‌توانست بزرگ‌ترین معامله‌ی حوزه‌ی فناوری بین برودکام و کوالکام باشد، به‌دلیل نگرانی‌های موجود بر سر به‌خطر افتادن جایگاه ایالات متحده در فناوری‌های موبایل و ایجاد فرصت برای چین، مخالفت کرد.

کراس می‌گوید که برودکام «نقشه‌ی راه بسیار روشنی» دارد و قرارداد خود با CA را تا سه‌ماهه‌ی چهارم سال جاری میلادی نهایی خواهد کرد. وقتی که از کراس در مورد نقش کمیته‌ی سرمایه‌گذاری‌ خارجی در ایالات متحده‌ی آمریکا سؤال شد، او پاسخ داد که «ما شرکتی آمریکایی هستیم». مایک گریگور، مدیرعامل CA مدت‌ها است که برای عقد یک قرارداد تلاش می‌کند. مذاکرات این شرکت برای ادغام شدن با شرکت خصوصی BMC Software شکست خورد. 

در پایان خاطرنشان می‌کنیم که در جریان معامله‌ی بین برودکام و CA، دو مؤسسه‌ی بانکی Bank of America و Deutsche Bank به برودکام مشاوره می‌دهند و مؤسسه‌ی Qatalyst Partners مشاوره‌ی CA را برعهده دارد.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «برودکام با پرداخت ۱۹ میلیارد دلار، شرکت نرم‌افزاری CA را تصاحب کرد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..