تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




مسجد تاریخی جامع ساری در آتش سوخت/ 24 مصدوم در پی حریق مسجد جامع

سلامت نیوز: آتش سوزی در مسجد جامع تاریخی شهر ساری، 24 مصدوم بر جای گذاشت.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از آنا، مسجد تاریخی جامع ساری که به دوران قاجار مربوط می‌شود در حالی شامگاه پنجشنبه دچار حریق شد که این مسجد از زیباترین مساجد ایران به حساب می‌آمد.

مجتبی خالدی، سخنگوی اورژانس کشور در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اجتماعی خبرگزاری آنا در خصوص امدادرسانی به مصدومان آتش‌سوزی مسجد جامع ساری توضیح داد: این آتش‌سوزی تا ساعت 23:30 پنجشنبه، در مجموع 24 مصدوم داشته است.

وی اضافه کرد: در آتش‌سوزی مسجد جامع ساری، 7 نفر از نیروهای آتش‌نشانی و 17نفر دیگر مصدوم شدند که 7 نفر از اینها شامل 4 آتش‌نشان و 3 نفر از مردم عادی به بیمارستان منتقل شدند.

خالدی از درمان سرپایی 17 نفر از مصدومان خبر داد و گفت: ۶ دستگاه آمبولانس و یک دستگاه اتوبوس آمبولانس به محل حادثه مسجد جامع ساری اعزام شد.

به گفته سخنگوی اورژانس کشور، عملیات اطفای لکه‌گیری و بررسی اطراف محل آتش‌سوزی همچنان ادامه دارد و ماموران اورژانس تا پایان زمان اطفای حریق در محل مستقر خواهد بود.

حریق مهار شد

محمد اسلامی استاندار مازندران در حاشیه بازدید از روند امدادرسانی و اطفای حریق مسجد جامع ساری در گفتگو با خبرنگاران با بیان اینکه مسجد جامع ساری تاریخی و ارزشمند است، افزود: شدت گرما و تابش خورشید به سیم‌های برق که از پشت بام مسجد رد شده، منجر به اتصالی و وقوع آتش سوزی شده.

وی افزود:سقف چوبی مسجد کامل در آتش سوخت اما خوشبختانه تلفات جانی نداشتیم و روند امدادرسانی و اطفای حریق به شایستگی انجام شد که از حضور متعهدانه گروه‌های امدادی و مردمی تشکر می‌کنیم.

اسلامی با اشاره به اینکه اورژانس، نیروهای پلیس، ویگان ویژه، نیروهای مردمی، آتش نشانی و غیره در عملیات اطفای حریق متعهدانه شرکت کرده‌اند گفت: در حال حاضر عملیات اطفاء تمام شد و گروه‌های امدادی در حال لکه گیری هستند.

استاندار مازندران ادامه داد: مسجد جامع ساری به دلیل ثبت ملی شدن، تابع ضوابط میراث است و مباحث بازسازی و احیای آن با مشارکت دست اندرکاران و پشتیبانی سازمان میراث فرهنگی آغاز می‌شود و با تمام قوا به حالت اول برمی‌گردد اما در طراحی مسائل ایمنی نیز باید لحاظ شود.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «مسجد تاریخی جامع ساری در آتش سوخت/ 24 مصدوم در پی حریق مسجد جامع»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..