تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




تامین ۹۶ درصد نیاز‌های دارویی ایران با تولیدات داخلی/ گسترش همکاری‌های ایران و آذربایجان در حوزه سلامت

به گزارش  حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سیدحسن هاشمی وزیر بهداشت  در دیدار با الهام علی اف، رئیس جمهوری آذربایجان با ابراز خرسندی رییس جمهور كشورمان بر تداوم همكاری های دو كشور، خاطرنشان كرد: اشتراكات و پیوندهای فراوان فرهنگی، دینی و تاریخی دو ملت، بستر و فرصت مغتنمی است كه كمک می كند دو كشور در تمام زمینه ها از جمله موضوع بهداشت، درمان و دارو كه به طور مستقیم با سلامتی مردم مرتبط است، هم در بخش دولتی و هم خصوصی، همكاری نزدیكتری داشته باشند.

وزیر بهداشت با اشاره به اینكه حمایت روسای جمهور دو كشور ایران و آذربایجان، زمینه پیگیری جدی تر اجرای توافقات در موضوعات پزشكی، دارویی و درمانی را فراهم می كند، افزود: دو كشور با استفاده از ظرفیت همسایگی، از توانمندی های قابل توجهی برای گسترش بیشتر روابط برخوردار هستند و مهمترین هدف دو دولت، در این چندسال اخیر فراهم سازی بسترها و زیرساخت های لازم برای توسعه همكاری های دو جانبه و منطقه ای بوده است.

هاشمی تصریح كرد: جمهوری اسلامی ایران آمادگی كامل دارد، در زمینه های مختلف همكاری های پزشكی، بهداشتی، درمانی و دارویی با جمهوری آذربایجان مناسبات خود را گسترش دهد و شرایط لازم برای توسعه و رفاه دو ملت را بیش از پیش فراهم سازد.

ارائه خدمات پزشکی با کیفیت بالا و هزینه کم در ایران

وزیر بهداشت با بیان اینكه جمهوری اسلامی ایران در حوزه پزشكی پیشرفت های زیادی كرده و آمادگی دارد تا تجربیات خود را در تمامی حوزه ها با جمهوری آذربایجان به اشتراك بگذارد، اظهار داشت: بسیاری از بیماران از كشورهای دیگر برای انجام اعمال جراحی سنگین و پیچیده به ایران سفر می كنند، چراكه خدمات درمانی، با كیفیت بالا و هزینه های كمتر از سایر كشورها در ایران ارائه می شود.

صادرات دارویی ایران به ٣٠ كشور

 هاشمی درخصوص دارو گفت: در حال حاضر بیش از ٩٦ درصد نیاز دارویی ایران، در داخل كشور تولید می شود و به بیش از ٣٠ كشور صادرات داروهای با كیفیت و پیشرفته داریم، همچنین تعدادی از داروهای ایران نیز در آذربایجان به ثبت رسیده كه امیدواریم این تبادلات توسعه پیدا كند.

وزیر بهداشت با اشاره به حضور و همراهی برخی شركت های دارویی در این سفر، درخصوص بسته همكاری آنها گفت: این شركت ها بسته همكاری خوبی تهیه كرده اند و امید است دستورات و توافقات روسای جمهور دو كشور در این سفر، عملیاتی شده و أفق های جدیدی در روابط دو كشور رقم خورد.

وزیر بهداشت در خصوص همكاری های ایران و آذربایجان در زمینه اموزش گفت: در زمینه آموزش متخصصان و كادر بهداشتی و درمانی آذربایجان نیز یك بسته همكاری تهیه شده است.

تاكید بر گسترش مناسبات بین ایران و آذربایجان در حوزه سلامت

همچنین در این دیدار، الهام علی اف، رییس جمهوری آذربایجان با تاكید بر لزوم گسترش ارتباطات بین دو كشور، گفت: توافقات حوزه بهداشت و درمان نسبت به سایر حوزه ها بین دو کشور رشد كمتری داشته است و باید سعی شود در این حوزه نیز به رشد و ارتقای مناسبی دست پیدا كنیم، چراكه حوزه بهداشت و درمان با گستردگی های زیادی روبرو است.

رئیس جمهوری آذربایجان بر حمایت از توافقات بین ایران و آذربایجان تاكید كرد و گفت: مشكلاتی كه در مراحل آغازین اجرایی سازی ساخت كارخانه داروسازی وجود داشت، در این سفر مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفته و حل خواهد شد.

وی با اشاره به حمایت از حضور پزشكان ایرانی برای حضور در بیمارستان های آذربایجان، درخصوص گسترش ارتباطات در حوزه بهداشت خاطرنشان كرد: ایران و آذربایجان مرزهای طولانی باهم دارند كه باید در زمینه برنامه های بهداشتی بین دو كشور برنامه ریزی شود.

الهام علی اف از ایجاد ارتباطات موثر در حوزه آموزش استقبال كرد و اظهار داشت: قبلا تمامی دستورات را برای گسترش مناسبات در حوزه سلامت صادر كرده ایم و اكنون نیز بر آنها تاكید می كنیم تا در روند آنها تسریع ایجاد شود.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «تامین ۹۶ درصد نیاز‌های دارویی ایران با تولیدات داخلی/ گسترش همکاری‌های ایران و آذربایجان در حوزه سلامت»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..