تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




از عقیم شدن و ناباروری با مصرف مکمل‌های ورزشی غیرمجاز تا آخرین آمار سرطان پستان در ایران

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ حوزه بهداشت‌ و درمان در هفته گذشته با رویداد‌های متعددی مواجه بود که در این بسته خبری به بخشی از آنها می‌پردازیم.

عوارض وحشتناک مکمل‌های ورزشی غیرمجاز/ محرومیت از پدر شدن با مصرف مکمل ورزشی قاچاق

عباس کبریایى زاده رئیس سندیکاى تولیدکنندگان مکمل هاى رژیمى و غذایى ایران گفت: عمده مكمل هاى قاچاق حاوى فرآورده هاى غيرمجازى هستند كه موجب آسيب به كبد و كليه مى شوند و به اعصاب مركزى آسيب مى رسانند و لذا در آينده فرد به اختلالات صرع ، حافظه يا ادراك مبتلا مى شود.

كبريايى زاده تصريح كرد: شيوع بيمارى هاى مزمن و آسيب هاى چون ابتلا به ديابت در ورزشكارانى كه مكمل هاى غيرمجاز مصرف مى كنند افزايش پيدا مى كند.

وى خاطرنشان كرد: مصرف مكمل هاى ورزشى قاچاق و بدون مشورت با پزشكان و داروسازان و كارشناسان تغذيه مى تواند خطرات هولناكى ديگرى داشته باشد كه از جمله آن مى توان به بيوتروريسم اشاره كرد ، زيرا هر فرآورده غيرمجازى مى تواند هدف بيوتروريسم قرارگيرد و عوارضى چون عقيم شدن و نابارورى داشته باشد، چون برخى مكمل هاى وزشى ٣٠ جز ويتامينى دارند و امكان افزودن يک فرآورده غيرقابل شناسايى در آنها وجود دارد.

٢ ميليون و ٥٠٠ همپوشانى بيمه تا پايان سال حذف می‌شود/ در دارو و تصويربردارى سقف ريالى نگذاشته‌ايم

طاهر موهبتى مدیرعامل بیمه سلامت گفت: یکى از بحث هاى اساسى برنامه ششم توسعه و قانون بودجه ٩٧ رفع همپوشانى بیمه و استحقاق سنجى بود.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت با اشاره به حذف دفترچه گفت: در ٩٢ درصد بیمارستان هاى دولتى دفترچه بیمه حذف شد و طرح استحقاق سنجى با رفع محدودیت‌ها و استفاده از سامانه هاى الکترونیکى کلید خورد همچنین  تا پایان سال ٢ میلیون و ٥٠٠ هزار همپوشانى بیمه حذف خواهد شد.

وى ادامه داد: بیمه سلامت با نیروهاى مسلح ٢٠٠ هزار همپوشانى بیمه اى داریم و این سازمان به دلایل امنیتى نمى توانست اطلاعات بیمه شدگان خود را در اختیار سایرین قرار دهد، خود اقدام به رفع همپوشانى بیمه اى کرده است.

موهبتى با بیان اینکه ١٠/٥ درصد جمعیت کشور فاقد پوشش بیمه اى هستند، گفت: با استحقاق سنجى افزون بر رفع همپوشانى هاى بیمه اى گذشته از همپوشانى هاى جدید نیز جلوگیرى مى شود.

مدیرعامل بیمه سلامت با اشاره به اجراى ٣٥ راهنماى بالینى یا گایدلاین براى مدیریت بالینى گفت: ٨١ داروى بدون نسخه OTC از پوشش بیمه خارج شدند زیرا ٧٠ تا ٨٠ درصد دارو‌ها در سبد خانوار این دارو‌ها هستند و ما باید به سمتى برویم که هزینه این دارو‌ها افزایش پیدا کند تا از مصرف خودسرانه و غیرمنطقى جلوگیرى کنیم.

وى تاکید کرد: تقریبا در هیچ جاى دنیا داروهاى OTC تحت پوشش بیمه نیستند و این در راستاى صیانت از سلامت مردم است.

موهبتى با اشاره به میانگین تعداد دارو‌ها در نسخه هاى پزشکان گفت: میانگین دارو در نسخه هاى ایرانى‌ها ٣/٢ است که باید به ٢/٥ برسد.

آخرين وضعيت ابتلا به سرطان سینه در زنان ايرانى/ لزوم انجام تست هاى غربالگرى در پيشگيرى از بيمارى

سيد محمد هادى ايازى معاون اجتماعى وزيربهداشت گفت:سن غربالگرى و تشخيص سرطان پستان در ايران بالاست و اغلب اين سرطان زمانى تشخيص داده مى شود كه درمان به تاخير افتاده و اين در حالى است كه يكى از مهمترين اقدامات غربالگرى و تشخيص به موقع است.

ايازى به آمار ابتلا به سرطان پستان در زنان ايرانى اشاره كرد و افزود: يكى از بيمارى هاى كه در سنين جوانى در ايران شيوع دارد سرطان پستان است، آمار ابتلا به سرطان پستان در ايران ٣٣ از هر ١٠٠ هزار نفر بوده كه اين آمار ٢ برابر كشورهاى توسعه يافته است.

اسناد واردات آمبولانس موجود است/ افتتاح ۴۵ بیمارستان طی یکسال آینده/ اطلاعات درمانی مرحوم کیارستمی را در اختیار خانواده‌اش قرار می‌دهیم

 ایرج حریرچی سخنگوی وزارت بهداشت اظهار کرد: طی چند ماه اخیر 16 پروژه بیمارستانی با هدف اضافه شدن یک هزار و 463 تخت در فضایی بالغ بر 146 هزار متر مربع و اعتباری به میزان 7 هزار و 315 میلیارد ریال افتتاح شده است.

سخنگوی وزارت بهداشت با اشاره به اینکه تا یک سال آینده 45 پروژه بیمارستانی  با ظرفیت 6 هزار و 23 تخت بیمارستانی و در فضایی بالغ بر نیم میلیون متر مربع و با اعتباری در حدود 3 هزار و 50 میلیارد تومان به بهره‌برداری می‌رسد، افزود: طی یک سال آینده 19 کلینیک ویژه شامل محل ویزیت پزشک، رادیولوژی، آزمایشگاه و سایر امکانات سرپایی در فضایی بالغ بر 500 هزار متر مربع آماده بهره‌برداری و افتتاح می‌شود.

حریرچی اضافه کرد: تا یک سال دیگر 44 کلینیک ویژه در فضایی بالغ بر 163 هزار متر مربع و با اعتباری حدود 4 هزار و 776 میلیارد ریال و آماده بهره‌برداری می‌شود که در این کلینیک‌های ویژه، ارائه خدمات بهداشتی درمانی با تعرفه دولتی و تحت پوشش بیمه و نظام ارجاع انجام می‌شود.

وی در خصوص ماجرای واردات خودرو بیان کرد:، وزارت بهداشت 25 هزار میلیارد ریال به واردات 400 خودرو آمبولانس تخصیص داده است؛ بودجه وزارت بهداشت به طور متوسط 25 هزار ميليارد تومان است و 10 هزار ميليارد تومان هم بيمه سلامت اعتبار دارد، مگر واردات 400 خودرو برای ما چقدر سود ایجاد می‌کند که برای این رقم بخواهیم آبروی خودمان را ببریم؛ با این وجود  برخی  افراد خبرهایی  مبنی بر اشتباهات مسئولان وزارت منتشر می‌کنند .

سخنگوی وزارت بهداشت تصریح کرد: در بیمه‌نامه باربری برای تعداد 400 دستگاه آمبولانس قرارداد بسته شده است؛ گواهی ثبت آماری، ثبت آمبولانس، شرکت بازرسی و کیفیت استاندارد ایران، تصویب‌نامه هیئت دولت، قرارداد خرید، اسناد بازرسی کیفیت، نامه‌ رسمی در مورد تعداد آمبولانس‌ها، گواهی شرکت‌ خارجی و اسناد رسمی واردات آمبولانس بوده که اکنون موجود است و امروز خبرنگاران می‌توانند این مدارک را مشاهده کنند.

300 میلیون دندان پوسیده در دهان ایرانیان/ ۹۰ درصد هزینه‌های دندانپزشکی از جیب مردم پرداخت می‌شود/ بیمه‌ها دور خدمات دندانپزشکی را خط کشیده‌اند

سیدجلال پورهاشمی عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران و عضو ارشد کمیته سلامت دهان و دندان و انجمن دندانپزشکان عمومی ایران اظهار کرد: 300 میلیون دندان پوسیده در دهان ایرانی‌ها،وجود دارد و  اگر همه دندانپزشکان کشور شبانه روز و در دو شیفت کار کنند حداقل 10 سال زمان می‌برد که همه این دندان‌ها را از پوسیدگی نجات دهند، بار سنگینی که دندانپزشکان به تنهایی نمی‌توانند به دوش بکشند و صرفا با رفتن به مطب‌ها حل نمی‌شود، از سوی دیگر با افزایش کم لطفی‌ها در حوزه خدمات سلامت دهان و دندان، اقدامات وزارت بهداشت به عنوان یک ارگان دولتی کاملا خصوصی شده است به گونه‌ای که هم اکنون 80 الی 90 درصد هزینه‌های دندانپزشکان به شکل پرداخت از جیب توسط مردم انجام می‌گیرد و با شرایط اقتصادی کنونی بسیاری از افراد توان پرداخت این هزینه‌ها را ندارند و متأسفانه در حال حاضر بی دندانی در کشور بیداد می‌کند.

وی بیان کرد: راه اندازی و اجرای فوری نهضتی جامع در قالب 5 ضلعی سلامت دهان و دندان تنها راه نجات دهان و دندان مردم برای پیشگیری از عوارض جبران ناپذیر بعدی پوسیدگی‌های دندان است که در رأس آن وزارت بهداشت قرار دارد و بعد از آن بیمه‌ها، جامعه دندانپزشکان، سازمان‌های مردم نهاد(انجمن‌ها) و مردم به ترتیب گزینه‌های دوم تا پنجم آن را شامل می‌شوند، در واقع تا وقتی که با این پنج ضعلی بسیج سلامت دهان و دندان شکل نگیرد قطعا وزارت بهداشت با تمام قوای خود نمی‌تواند به تنهایی این بار سنگین را به دوش بکشد.

همکاری ايران و آذربایجان در صادرات دارو و انتقال تكنولوژى

سید حسن هاشمی وزيربهداشت پس از دیدار با وزرای بهداشت، اقتصاد و کار و رفاه اجتماعی جمهوری آذربایجان در باکو، اظهار كرد: در سفر الهام علی اف رئیس جمهور آذربایجان به ایران، بر صادرات داروی ایران به آذربایجان و گسترش مناسبات در حوزه های درمان و آموزش پزشکی تاکید شد.

وزیر بهداشت تصریح کرد: حتما باید سرمایه گذاری مشترکی در آذربایجان داشته باشیم تا این کشور بتواند از پیشرفت های صنعت داروی ایران و خدمات پزشکان ایرانی، بهره مند شود.

وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: با توجه به اراده ٢ کشور ایران و جمهوری آذربایجان و ریشه های فرهنگی و علائق مشترک بین دو ملت، این نشست ها می تواند دستاوردهای خوبی داشته باشد و امیدواریم که بیش از گذشته شاهد صادرات دارو و انتقال دانش و تکنولوژی بین دو کشور باشیم.

فعالیت ۱۲۰۰ شرکت دانش بنیان در بخش سلامت/ ۷۳داروی تولیدی دانش بنیان به خارج صادر می‌شود

رضا ملک زاده معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشتیکی از رسالت‌های مهم دانشگاه‌های علوم پزشکی را افزایش سطح تحقیق و تولید دانش به جایگاهی که اسناد بالادستی مشخص کرده اند، دانست و گفت: خوشبختانه توانسته ایم تعداد مقالات منتشر شده در دو پایگاه اطلاعاتی ISI و SCOPUS افزایش دهیم، اما آنچه که مهم‌تر بوده این است که بتوانیم در بخش فناوری به اهداف برسیم و رشد داشته باشیم. 

ملک زاده با اشاره به حضور هزار قلم داروی تولیدی شرکت‌های دانش بنیان در بازار داخل در سال‌های گذشته، افزود: قریب به ۴۰۰۰ محصول داریم که تولید شرکت‌های دانش بنیان هستند و از این تعداد، ۷۳ محصول به خارج از کشور صادر می‌شوند.

وی با بیان این که فارغ التحصیلان دانشگاه‌ها می‌توانند در شرکت‌های دانش بنیان مشغول به فعالیت شوند، افزود: امیدواریم شرکت‌های دانش بنیان، نیاز کشور در حوزه دارو و تجهیزات پزشکی را مرتفع کنند و در عین حال زمینه برای اشتغال در این شرکت‌ها و صادرات محصول آن‌ها نیز فراهم شود.

پیگرد تعزیراتی شرکت‌های گران فروش تجهیزات پزشکی/ فاکتور‌های خرید بیمارستان‌ها بررسی می‌شود

غلامرضا اصغری رئيس سازمان غذا و دارو وزارت بهداشت بیان کرد: برخی از شرکت‌های تجهیزات پزشکی به بهانه نوسانات نرخ دلار و به امید افزایش چندین برابری قیمت محصولات، اقلام تجهیزات پزشکی را نمی‌فروشند و حتی در برخی موارد  قیمت‌ها  را چندین برابر افزایش داده‌اند؛ در حالی که همه شرکت‌های تجهیزات پزشکی با ارز مبادله‌ای وزارت بهداشت اقلام مورد نیاز را وارد یا تأمین می‌کنند.

وی با تأکید بر برخورد قاطعانه وزارت بهداشت با شرکت‌های متخلف تجهیزات پزشکی بیان کرد: پیش از نوسانات بازار دلار، نرخ ارز مبادله ای وزارت بهداشت ۳ هزار و ۸۶۰ تومان بود که با افزایش ۹ درصدی به ۴ هزار و ۲۰۰ تومان رسید، اما برخی شرکت‌ها انتظار داشتند افزایش قیمت فروش بیش از ۹ درصد باشد  بر همین اساس گران فروشی کردند در چنین شرایطی ۲ برخورد اساسی انجام می‌شود که یکی از آن‌ها محرومیت این شرکت‌ها از ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی مبادله‌ای وزارت بهداشت در بازار تجهیزات پزشکی است.

رئیس سازمان غذا و دارو همچنین ادامه داد: فاکتور‌های خرید تجهیزات پزشکی بیمارستان‌ها همگی به طور مداوم بررسی می‌شود و اگر در این فاکتور‌ها مدرکی مبنی‌بر خریداری تجهیزات پزشکی با قیمتی بیش از نرخ مصوب وزارت بهداشت رؤیت  یا توسط خود بیمارستان گزارش شود، شرکت‌های متخلف فورا با پیگیری وزارت بهداشت پرونده قضایی آنها را از طریق  تعزیرات پیگیری می کنند.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «از عقیم شدن و ناباروری با مصرف مکمل‌های ورزشی غیرمجاز تا آخرین آمار سرطان پستان در ایران»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..