تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




جایزه بوکر طلایی به «بیمار انگلیسی» رسید/بررسی ۵ هزار اثر توسط هیئت علمی جایزه ادبی پروین اعتصامی

جایزه بوکر طلایی به «بیمار انگلیسی» رسید/ وزیر ارشاد به دیدار محمدعلی موحد رفت

به گزارش خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ حوزه ادبیات در این هفته شاهد رویدادهایی بود که در ادامه به آن می پردازیم.

جایزه بوکر طلایی به «بیمار انگلیسی» رسید

جایزه «بوکر طلایی» که قرار بود امسال به مناسبت پنجاهمین سال برگزاری جایزه «بوکر» به بهترین برنده این رویداد ادبی در طول تمام دوره‌های برگزاری آن اعطا شود در نهایت به رمان پرفروش «بیمار انگلیسی» نوشته «مایکل اونداتیه» رسید.

«بیمار انگلیسی» درباره پرستاری است که از مرد به شدت سوخته در یک ویلای ایتالیایی در روزهای پایانی جنگ جهانی دوم مراقبت می‌کند. در سال ۱۹۹۶ «آنتونی مینگلا» فیلمی با اقتباس از این اثر ادبی با بازی «رالف فینس»، «ژولیت بینوش» و «ویلم دفو» ساخت و این فیلم که در هشت شاخه نامزد کسب جایزه بود در نهایت موفق به کسب شش جایزه از جمله اسکار بهترین فیلم و کارگردانی شد.

نمایشگاه کتاب تهران فرصتی برای گسترش ارتباطات فرهنگی است

سیدعباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار کرد: نمایشگاه بین المللی کتاب تهران در زمره بزرگترین رویدادهای فرهنگی در منطقه خاورمیانه به شمار می آید و میلیون ها ایرانی از اقصی نقاط کشور در آن شرکت می کنند.

وی تصریح کرد: این نمایشگاه یک رویداد فرهنگی و ملی برای مردم و مسئولان کشورمان محسوب می شود و می تواند فرصتی را برای ژاپن به عنوان میهمان ویژه در دوره آینده فراهم کند تا روابط فرهنگی دو ملت بیش از پیش گسترش یابد.

صالحی با اشاره به روابط دیرینه ایران و ژاپن ادامه داد: دو کشور نزدیک به ٩٠ سال است که روابط دیپلماتیک با یکدیگر دارند و ٦٠ سال است که دارای موافقتنامه فرهنگی هستند و بر اساس آن فعالیت های فرهنگی و هنری مشترک خود را پیش می برند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: روابط تاریخی و تمدنی دو ملت، قدیمی و کهن است و اشتراکات و ارتباطات فرهنگی و هنری بر استمرار آن می افزاید.

بررسی ۵ هزار اثر توسط هیئت علمی جایزه ادبی پروین اعتصامی/ برگزاری اختتامیه در حسینیه جماران

نشست خبری هشتمین جایزه ادبی پروین اعتصامی، در بنیاد شعر و ادبیات داستانی با حضور مهدی قزلی دبیر اجرایی جایزه ادبی پروین اعتصامی برگزار شد.

در این مراسم مهدی قزلی دبیر اجرایی جایزه ادبی پروین اعتصامی در خصوص این جایزه ادبی گفت: هشتمین جایزه ادبی پروین اعتصامی با بررسی آثار سال 95 و 96 کار خود را را آغاز کرد و شنبه هفته آینده به کار خود خاتمه خواهد داد.

وی افزود: دبیر علمی جایزه پروین اعتصامی، دبیر جایزه کتاب سال محمد علی مهدوی راد است. در هیئت علمی ژاله آموزگار، امیر بانو کریمی، راضیه تجار، امیری فیروزکوهی، سودابه امینی و مریم جلالی حضور دارند. این افراد در بخش‌های مختلف داورانی را تعیین کردند که در بخش ادبیات نمایشی 44 اثر، در بخش ادبیات داستانی 2200 اثر،در بخش شعر 1180 اثر و در بخش ادبیات کودک و نوجوان 1250 و در بخش پژوهش های ادبی 425 اثر در هشتمین جایزه ادبی پروین اعتصامی بررسی شد.

تعداد آثار بررسی شده در این دوره جایزه ادبی پروین اعتصامی در مجموع به حدود 5 هزار اثر می رسد.

دبیر اجرایی هشتمین جایزه ادبی پروین اعتصامی با اشاره به نامزد های بخش ادبیات نمایشی در جایزه ادبی پروین اعتصامی بیان کرد: نامزد های بخش ادبیات نمایشی در هشتمین جایزه ادبی پروین اعتصامی، آسمان کلاغ پوش اثر مهسا طالبی رستمی نشر نودا، بانو مرد مرده و دو نمایشنامه دیگر اثر چیستا یثربی نشر قطره، برف زمین را گرم می کند مریم منصوری، دور از دسترس اطفال نگهداری شود فرشنه فرشاد نشر آواژ و هتلی ها و عامدانه عاشقانه قاتلانه ساناز بیان نشر قطره هستند. صدرالدین زاهد، فواد نظیری و شهرام کرمی داوری ابن بخش را برعهده داشتند.

وزیر ارشاد به دیدار محمدعلی موحد رفت

سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به منظور دیدار و تبریک روز قلم به منزل محمدعلی موحد؛ مولف، مترجم، شاعر و مصحح پیشکسوت رفت.

در این دیدار موحد ضمن بیان خاطراتی از دوره‌های مختلف، چگونگی تالیف چند عنوان از آثار خود را روایت کرد.

وی همچنین با اشاره به عدم انتشار بعضی از آثار و انتشار بدون اجازه تعدادی دیگر از آثار خود درباره حقوق اهل قلم گفت: اگرچه راه‌اندازی دفتر مشاوره حقوقی اهل قلم‌ کار خوب و مفیدی به نظر می‌رسد اما ضروری است وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مرکزی را به منظور صیانت از حقوق اهل قلم دایر کند.

انتشار فراخوان برای حضور کتب ناشران انقلابی در نمایشگاه فرانکفورت

مجمع ناشران انقلاب اسلامی برای حضور ناشران انقلابی در نمایشگاه بین‌المللی کتاب فرانکفورت فراخوانی به شرح زیر منتشر کرده است:

به‌اطلاع ناشران می‌رساند مجمع ناشران انقلاب اسلامی در نمایشگاه بین‌المللی کتاب فرانکفورت سال ۲۰۱۸ کتاب‌هایی با موضوع‌های دین، انقلاب اسلامی و تاریخ را عرضه خواهد کرد. همۀ ناشرانی که کتاب یا کتاب‌های ممتازی در این موضوع دارند، می‌توانند آنها را به مجمع ناشران انقلاب اسلامی ارسال کنند. فهرست نهایی کتاب‌ها، پس از بررسی کتاب‌های ارسال‌شده در کارگروه تخصصی انتخاب خواهند شد.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «جایزه بوکر طلایی به «بیمار انگلیسی» رسید/بررسی ۵ هزار اثر توسط هیئت علمی جایزه ادبی پروین اعتصامی»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..