تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




اعتراض یک نماینده مجلس به برگزاری کنسرت خواننده ترکیه‌‌ای در مناطق آزاد/ باید برای مناطق آزاد طرح دو فوریتی در نظر بگیریم

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی معتقد است که برگزاری کنسرت یالچینتاش به معنای خودمختاری برخی برگزارکنندگان کنسرت است.

به گزارش صدخبرالیاس یالچینتاش ترکیه‌ای، خواننده ای است که بدون مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در منطقه آزاد کیش کنسرت برگزار کرد. گفته می شود که این کنسرت قانونی است؛ چرا که طبق قانون مناطق آزاد، می توان بدون اخذ مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برنامه های فرهنگی مانند کنسرت را برگزار کرد.

حجت الاسلام و المسلمین احمد سالک عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، در خصوص برگزاری کنسرت یالچینتاش گفت: برگزاری کنسرت یالچینتاش به  معنای خودمختاری برخی برگزارکنندگان کنسرت است؛ یعنی این افراد می توانند هر کاری حتی مخالف با سیاست های نظام انجام بدهند. حتی ما تلاش کردیم که کنسرت یالچینتاش را لغو کنیم اما متاسفانه این کنسرت برگزار شد.

وی در خصوص اینکه چه کسی باید پاسخگوی این اتفاق باشد، اظهار کرد: وزارت ارشاد باید پاسخگو باشد. ما علت  برگزاری این کنسرت را از وزیر ارشاد می خواهیم؛ چراکه برگزار کنندگان کنسرت در مناطق آزاد می خواهند یک ایالت خود مختار داشته باشند و آزادانه هر کاری را بکنند.

حجت الاسلام و المسلمین سالک در خصوص تبعات فعالیت های خلاف قوانین جمهوری اسلامی در مناطق آزاد بیان کرد: آزادی از قانون در مناطق آزاد، خطر بالقوه ای برای نظام جمهوری اسلامی است؛ چراکه اگر این افراد از سیاست نظام جدا شوند، ممکن است راه های دیگری هم بروند و اگر دامنه این قضیه باز باشد، اتفاقات بدتری می افتد. من حتما در اولین فرصت با وزیر ارشاد در این باره صحبت می کنم.

این عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی درباره اصلاح قوانین مناطق آزاد گفت: این موضوع نیاز به اصلاح قانون دارد و باید حتما اصلاح شود وگرنه کشور ما نمی‌تواند بر مناطق آزاد مدیریت کند. هیچ نقطه ای از کشور چه مناطق آزاد، چه غیر آزاد حق ندارند از سیاست های اصلی نظام جدا شوند. این وزارت ارشاد است که باید خلأ قانونی را پر کرده و درخواست اصلاح آزادی برنامه های فرهنگی در مناطق آزاد را به مجلس بدهد.

سالک درباره وظیفه کمیسیون فرهنگی در این باره اظهار کرد: ما در مجلس قانونی تحت عنوان اخلاق عمومی را تصویب کردیم که در حال حاضر این قانون به اداره قوانین ارسال شده است. امیدواریم تحت این عنوان مشکل مناطق آزاد حل شود و اگر این اتفاق نیفتاد باید طرح دو فوریتی جداگانه در نظر بگیریم.

انتهای پیام/





پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «اعتراض یک نماینده مجلس به برگزاری کنسرت خواننده ترکیه‌‌ای در مناطق آزاد/ باید برای مناطق آزاد طرح دو فوریتی در نظر بگیریم»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..