تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




توضیحات مدیر کل میراث فرهنگی مازندران درباره وضعیت مسجد جامع ساری

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان مازندران اعلام کرد: آتش در مسجد جامع ساری خاموش شده است، اما برای اعلام وضعیت نهائی مسجد باید کارشناسان براوردی از وضعیت مسجد داشته باشند.

آفتاب‌‌نیوز :

 آتش از ساعاتی قبل گریبان مسجد جامع ساری که براساس برخی اسناد گفته می‌شود قدمت آن به سه هزار سال قبل می‌رسد را گرفت و آتش نشانان موفق شدند آتش این مسجد تاریخی را بعد از گذشت بیش از سه ساعت خاموش کنند.

سیف الله فرزانه، مدیر کل میراث فرهنگی استان مازندران در گفت‌وگو با ایسنا در مورد وضعیت این مسجد تاریخی گفت: هنوز براساس اعلام استاندار ساری علت این آتش‌سوزی اتصال برق بوده است، اما هنوز آتش‌نشانی ساری در مورد این اتفاق به طور دقیق توضیح نداده است.

او در مورد درصد آسیب‌وارد شده به مسجد جامع ساری برخلاف خبرهایی که به نقل از برخی مسئولان شهری ساری در فضای مجازی مبنی بر تخریب صددرصدی این مسجد منتشر شده است، می‌گوید: تا این لحظه نمی‌توانیم هیچ قضاوتی در این زمینه داشته باشیم، باید کارشناسان مسجد را به طورکامل بررسی کنند و سپس براوردها انجام شود.

وی تاکید کرد: محمدحسن طالبیان، معاون میراث فرهنگی سازمان میراث فرهنگی برای بررسی وضعیت مسجد به ساری سفر کرده است.

مسجد جامع ساری در  محله چناربن، در بازار نرگسیه قرار دارد که در هشتم اسفند ۱۳۷۷ با شماره ثبت ۲۲۷۲ در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است. بنای کنونی مسجد جامع ساری حاصل بازسازی‌های مکرر در دوره‌های قاجار و پهلوی است. اما در قدمت و بنیان‌گذار این مسجد اختلافاتی وجود دارد. اکثراً این بنا را به دوران عباسیان منتسب می‌دانند و ساخت آن را به دوره پس از سقوط اسپهبد خورشید می‌رسانند، حتی داستانی مبنی بر ساخت این مسجد روی ویرانه‌های یک آتشکده وجود دارد.

منبع: ایسنا




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «توضیحات مدیر کل میراث فرهنگی مازندران درباره وضعیت مسجد جامع ساری»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..