تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




آیت‌الله دوزدوزانی به دیدار حق شتافت

آیت‌الله دوزدوزانی به دیدار حق شتافتبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوانازقم؛آیت الله محسن دوزدوزانی از اعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، امروز در سن ۹۰ سالگی دعوت حق را لبیک گفت.

وی در سال‌ 1307 در تبريز در ميان‌ خانواده‌ای اهل‌ علم‌ و تقوا ديده‌ به‌ جهان‌ گشود.آيت‌ الله‌ دوزدوزانی تحصيلات‌ خود را از مكتب‌ خانه‌ آغاز كرد. پس‌ از آن‌ به‌ تحصيل‌ علوم‌ دينی روی آورد و تحصيلات‌ نخستين‌ خود در اين‌ زمينه‌ را در تبريز و نزد عالمان‌ و استادان‌ وارسته‌ آن‌ ديار شروع‌ كرد،در قم‌ نيز تحصيلات‌ دوره‌ سطح‌ را تكميل‌ كرد و سپس‌ به‌ درس‌ خارج‌ فقه‌ و اصول‌ عالمان‌ بزرگی همچون‌ امام‌(ره‌) پای نهاد.

وی از نخستين‌ سال های آغاز نهضت‌ امام‌ خمينی(ره‌) همواره‌ يار امام‌(ره‌) بوده‌ است‌. در جلسات‌ مبارزاتی آن‌ مركز حضور داشته‌ و بسياری از اعلاميه‌های مهم‌ آن‌  را امضاء كرده‌ است‌. او در سال های رژيم‌ طاغوت‌، در تبريز درس‌ تفسير برگزار كرده‌ و در ضمن‌ آن‌ به‌ افشای ماهيت‌ پليد رژيم‌ شاه‌ پرداخته‌ بود كه‌ با استقبال‌ شديد مردم‌ رو به‌ رو بوده‌ است‌.

آيت‌ الله‌ دوزدوزانی پس‌ از پيروزی انقلاب‌ نيز خدمات‌ شايانی به‌ انجام‌ رسانده‌ است‌ كه‌ از جمله‌ آنها می توان‌ سفر او به‌ تركيه‌، سوريه‌ و عربستان‌ و شركت‌ در مراسم‌ حج‌ و گفت‌ و گو با گروه های مختلف‌ و انديشمندان‌ گوناگون‌ برای انتشار انقلاب‌ و افكار آن‌ را نام‌ برد.

پیام تسلیت جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در پی ارتحال آیت الله دوزدوزانی

جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در پیامی وفات آیت‌الله‌ محسن‌ دوزدوزانی‌،عضو فقید جامعه مدرسین حوزه علمیه قم را تسلیت عرض کرد.در پیام تسلیت جامعه مدرسین حوزه علمیه قم آمده است: ارتحال عالم متعهد و خدمتگزار حضرت آیت‌الله‌ محسن‌ دوزدوزانی‌ عضو فقید جامعه مدرسین حوزه علمیه قم موجب تأثر و تأسف فراوان گردید.

 این استاد برجسته حوزه‌های علمیه، خدمات شایانی در ترویج معارف اهل‌بیت (علیهم‌السلام) و تربیت شاگردان برجسته و طلاب علوم دینی ارائه داشتند. ایشان در سال‌های مبارزه و همراهی با امام خمینی(ره) نیز نقش به سزایی در امضای بیانیه‌های حمایت از نهضت اسلامی مردم ایران داشتند.

جامعه مدرسین حوزه علمیه قم رحلت آن عالم پرهیزگار را به محضر حضرت بقیة‌الله الاعظم(عج)، مقام معظم رهبری، مراجع عظام تقلید، حوزه‌های علمیه و مردم ولایتمدار و انقلابی تبریز و همچنین بازماندگان ایشان تسلیت عرض کرده، برای آن مرحوم علو درجات، غفران و رحمت الهی را از خداوند متعال خواستار است.

انتهای پیام/ش




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «آیت‌الله دوزدوزانی به دیدار حق شتافت»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..