تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




صدقه هرشهر برای همان منطقه هزینه می‌شود/ مجموع کمک‌های مردمی بیش از ۵۰ میلیارد تومان بود

ساعت: 15:46 منتشر شده در مورخ: 1397/04/21 شناسه خبر: 1385418

معاون مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان قزوین:

معاون مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان قزوین گفت: صدقه هر شهر یا روستا برای همان منطقه و براساس موازین شرعی هزینه می‌شود و یا اینکه کمک به جهیزیه دختران نیازمند هر منطقه برای معیشت آنها خرج خواهد شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ فرزاد فرهادی، در گفت‌وگو با  صبح قزوین اظهار کرد: باید به واقع خداوند سبحان را شاکر باشیم که با هدایت و برکت الهی امروز شاهد گسترش و رشد کمک‌های مردمی به نیازمندان هستیم به طوری که در سال 96 به نسبت سال 95 از رشد 40 درصدی برخوردار است. 


وی ادامه داد: در سال 1396 مجموع کمک‌های مردمی بیش از 50 میلیارد و 783 میلیون تومان بوده است که بیش از شش میلیارد تومان صدقه، بیش از هفت میلیارد تومان در قالب طرح اکرام ایتام و بیش از سه میلیارد تومان در قالب اکرام محسنین بوده است. 

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان قزوین اذعان کرد: شاید برخی بخواهند کار کمیته امداد را در حد یک دستگاه اداری و یا یک موسسه خیریه بزرگ تعریف کنند، اما چنین نیست؛ کمیته امداد امام خمینی (ره) نهادی است که به واسطه گسترده شدن فضای جغرافیایی از سوی ولی فقیه مأموریت دارد تا وظیفه خطیر رسیدگی به محرومان را انجام دهد. 

وی اذعان کرد: برای تحقق این مهم طرح‌های مختلفی پیش بینی شده است در واقع کمک‌های مردم به کمیته امداد در قالب طرح‌های مختلف جمع آوری می‌شود که در نتیجه کمک هر نیکوکار در همان شهر یا منطقه و براساس نیت آنها هزینه می‌شود. 

فرهادی نگاه امدادگران به کمک‌های مردمی را گفت: یکی از تفاوت‌های کمیته امداد با هر موسسه و مرکز دیگر خیریه این است که کارکنان کمیته امداد به واسطه دریافت وجوه مختلفی که از مردم دریافت می‌کنند به لحاظ شرعی و قانونی مسئولیت دارند. 

ریالی از کمک‌های مردمی جابجا نمی‌شود
وی تأکید کرد: رسیدگی به محرومان سعادتی است حال اینکه محل خدمت و کار ما با چنین کار ارزشمندی همراه شده است، توفیقی است که تلاش می‌کنیم از این فرصت ذی قیمت برای خدمت به محرومان و ذخیره سازی آخرت بهره ببریم.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان قزوین توضیح داد: اگرچه سیستم حسابرسی، موسسه مفید راهبر و سایر نظارت‌ها در کمیته امداد وجود دارد، اما حضور و نیت خدمت در کمیته امداد مستلزم دقت هرچه بیشتر در خدمت به محرومان است از این رو هرچه تلاش می‌کنیم بازهم خود را بدهکار به مددجویان و محرومان می دانیم. 

وی اعلام کرد: کمک‌های مختلف نقدی و غیرنقدی به کمیته امداد می‌آید که همه این کمک‌ها بر اساس سرفصل آن هزینه می‌شود به عنوان نمونه صدقه هر شهر یا روستا برای همان منطقه و براساس موازین شرعی هزینه می‌شود و یا اینکه کمک به جهیزیه دختران نیازمند هر منطقه برای معیشت آنها و یا برای جهیزیه دختران شهر یا روستای دیگر هزینه نمی‌شود. 

فرهادی ادامه داد: مردم ما با اعتماد به کمیته امداد امام (ره) برای سالمندان، ایتام، معیشت خانواده‌های نیازمند، جهیزیه، سفر زیارتی مددجویان، درمان مددجویان و حتی مظلومان یمن و غزه نیز کمک می‌کنند ولی حتی ریالی از این مبالغ جابجا نمی‌شود چراکه خود را مددیون نیکوکاران نمی‌کنیم. 

وی گفت: یکی از از اصول اساسی اسلام امانتداری است و ما باید براساس احکام فقهی کمک مردم را در همان نیت هزینه کنیم از این رو در مراکز نیکوکاری نیز شاهد حضور مردم و مشارکت در جمع آوری و مشارکت در هزینه کرد کمک‌های مردمی هستیم. 

این مسئول با اشاره به شفافیت کار کمیته امداد امام (ره) یادآورشد: هر اطلاعاتی در خصوص فعالیت کمیته امداد قابل ارائه است و تنها خط قرمز ما در ارائه اطلاعات این نهاد اسامی و اطلاعات مددجویان است چراکه در این بخش خود را ملزم به حفظ کرامت و شخصیت افراد می‌دانیم. 


انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «صدقه هرشهر برای همان منطقه هزینه می‌شود/ مجموع کمک‌های مردمی بیش از ۵۰ میلیارد تومان بود»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..