تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




فوت‌وفن‌های همسرداری که زوجین باید بدانند/ راز زندگی زوج‌های خوشبخت چیست؟

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ زندگی مشترک در کنار هم آمدن دسته‌ای از تفاوت‌های شخصیتی ۲ فردی است که قصد دارند با تعاملی همیشگی روز‌های زیادی را در کنار یکدیگر سپری کنند؛ زوجین قبل از شروع زندگی مشترک باید به حدی از منطق و شناخت نسبت به خود برسند تا در آینده بتوانند تفاوت‌هایی را که با همسر خود دارند درک و اختلاف نظر‌ها را رفع کنند؛ رفع اختلاف نظر‌ها و داشتن زندگی موفق به معنای کوتاه آمدن یکی از طرفین نیست بلکه هر یک از زوجین باید تفاوت‌های شخصیتی یکدیگر را بپذیرند.

در این مطلب، سیاست‌هایی را بیان می‌کنیم که هر یک از زوجین باید آن‌ها را به کار بگیرند تا زندگی مشترک پایداری داشته باشند.

فوت‌وفن‌های همسرداری که زوجین باید بدانند

مهارت گفتگوی مؤثر؛ مهم‌ترین مهارت زوجین

فرشاد شیبانی متخصص روانشناسی بالینی، زوج درمانگر و مدرس دانشگاه در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ درباره مهارت‌هایی که برای موفقیت در ازدواج ضروری هستند، اظهار کرد: زوجین برای موفقیت در ازدواج به مهارت‌هایی نیاز دارند؛ هر یک از طرفین قبل از ازدواج باید مهارت‌هایی را کسب کرده باشند؛ ممکن است هر افراد در زندگی شخصی خود موفق باشند، اما این مهارت‌هایی که باعث موفقیت آن‌ها شده است لزوماً در زندگی مشترک خیلی به آن‌ها کمک نمی‌کند؛ یکی از اصلی‌ترین مهارت‌هایی که زوجین باید داشته باشند، مهارت گفت‌وگوی مؤثر است.

ویژگی‌های یک گفت‌وگوی موثر

وی درباره ویژگی‌های یک گفت‌وگوی مؤثر بیان کرد: پیام‌هایی که ۲نفر به هم در یک گفت‌وگو می‌دهند باید واضح، شفاف و مستقیم باشد؛ زوجین در لفافه و با نیش و کنایه با یکدیگر صحبت نمی‌کنند؛ آنها به یکدیگر برچسب هم نمی‌زنند و به فرد مقابل بی‌احترامی نمی‌کنند؛ آنها  باید صحبت‌های یکدیگر را به خوبی گوش بدهند به طوری‌که علاوه بر گوش مغزشان هم این صحبت‌ها را درک کند.

بیشتر بخوانید: مهمترین راز موفقیت در همسرداری

این متخصص روانشناسی بالینی افزود: زوجین وقتی پیامی را می‌شنوند قبل از اینکه پاسخ بدهند خلاصه‌ای از برداشت خود را به همسرشان می‌گویند برای اینکه ببینند آیا درست متوجه پیام همسرشان شده‌اند یا خیر؛ این کار باعث می‌شود که آنها دچار سوءتفاهم نشوند؛ زوجین باید از صحبت‌های کلی (همه یا هیچ) تا حد امکان اجتناب کنند همچنین آن‌ها نباید در گفتگوهایشان نبش قبر و مسائل گذشته را مطرح کنند، زیرا این کار هیچ مشکلی را حل نمی‌کند و تنها مشکلی به مشکلات قبلی اضافه می‌شود.

فوت‌وفن‌های همسرداری که زوجین باید بدانندشیبانی تأکید کرد: زوجین قبل از صحبت کردن باید نسبت به خودشان، زمان و مکان موقعیت سنجی کنند؛ یک زوج موفق زوجی است که مسائل و مشکلات رابطه‌شان را در درون خودشان و به کمک یکدیگر حل می‌کنند و اگر نتوانستند مشکلاتشان را به کمک یکدیگر حل کنند، از یک متخصص یا زوج درمانگر کمک می‌گیرند؛ آن‌ها هیچ‌وقت خانواده‌هایشان را درگیر مشکلاتشان نمی‌کنند، زیرا وقتی خانواده‌ها متوجه این مشکلات می‌شوند، اغلب راهکار‌هایی را می‌دهند که ممکن است این راهکار‌ها آسیب‌زا باشند.

ویژگی‌های یک زوج موفق

وی درباره ویژگی‌های یک زوج موفق، تصریح کرد: یک زوج موفق وقتی با مشکلی مواجه می‌شوند، صحبت از جدایی و طلاق نمی‌کنند بلکه تلاش می‌کنند که مسئله را بررسی و حل کنند؛ یکی از ویژگی‌های یک زوج موفق، داشتن استقلال فردی است یعنی زوجین باید بتوانند که خودشان را از نظر روانشناختی از خانواده‌ها مستقل کنند؛ زوجین باید برای رابطه‌شان مرزی بگذارند و اجازه نفوذ یا دخالت دیگران را به حریم رابطه‌شان ندهند.

این متخصص روانشناسی بالینی گفت: هر یک از زوجین در کنار زندگی مشترک اهداف شخصی خودشان را هم دارند و نباید کل زندگی را به روابط مشترکشان محدود کنند البته این هدف‌گذاری‌ها باید با مشورت با یکدیگر تعیین شوند به این صورت که زوجین باید بررسی کنند که آیا اهداف شخصی‌شان با زندگی مشترک آن‌ها در تضاد است یا خیر؟

شیبانی اظهار کرد: افراد باید زمانی که حال دلشان خوب است تصمیم بگیرند وارد رابطه مشترک شوند؛ داشتن اهداف در زندگی به افراد کمک می‌کند تا احساس خوبی نسبت به خودشان داشته باشند؛ فرد قبل از ازدواج باید از خودش رضایت داشته باشد؛ این موضوع باعث می‌شود که در زندگی مشترک هم حال خوبی داشته باشند؛ اشخاص تا زمانی که در زندگی شخصی خود با مشکل روبه‌رو هستند، نباید ازدواج کنند و اگر این افراد ازدواج کردند باید نخست مسائل شخصی خود را حل کنند؛ در یک رابطه مشترک هر یک از زوجین باید نخست نقاط ضعف خود را برطرف کند و نباید پیوسته ایرادات فرد مقابل را بگوید؛ زوجین موفق به علایق و سلایق یکدیگر احترام می‌گذارند.

وی بیان کرد: زوجین موفق نسبت به مشکلات به وجود آمده یک دیدگاه مشترک دارند به عبارتی آن‌ها سعی می‌کنند که مشکل همسرشان را مشکل خودشان بدانند؛ یک زوج موفق بابت کار‌هایی حتی کوچک که برای زندگی مشترک خودشان انجام می‌دهند، از یکدیگر قدردانی می‌کنند؛ آن‌ها همچنین در مورد کدورت‌ها و رنجش‌های گذشته بخشش دارند؛ زوجین موفق تلاش می‌کنند که دوست داشتن خود را به روش‌هایی که مورد پسند همسرشان است، به یکدیگر نشان بدهند؛ زنان دوست دارند که این دوست داشتن را بشنوند و مردان باید توجه خاصی نسبت به این موضوع داشته باشند همچنین بسیاری از زنان تمایل دارند که بدون مناسبت خاصی یک شاخه گل از همسرشان دریافت کنند.

این متخصص روانشناسی بالینی افزود: یک زوج موفق زوجی است که اولویت نخست زندگی مشترک آنها همسر و خانواده‌شان است؛ آن‌ها تلاش می‌کنند که یک تعادلی را بین کار، دوستان، تفریحات فردی و زندگی مشترکشان برقرار کنند.

بارزترین نیاز‌های روانشناختی زنان و مردان

شیبانی درباره بارزترین نیاز‌های روانشناختی زنان و مردان تأکید کرد: نیاز‌های عاطفی بارزترین نیاز‌های روانشناختی زنان است؛ زنان دوست دارند که به آن‌ها توجه شود و آن‌ها را دوست بدارند همچنین مهم‌ترین نیاز‌های روانشناختی مردان، نیاز به مورد پذیرش و اعتماد بودن است زنان باید همسرشان را همان‌گونه که هستند بپذیرند و توانمندی‌های آن‌ها را بیشتر ببینند و بیان کنند.

فوت‌وفن‌های همسرداری که زوجین باید بدانند

اصلی‌ترین نیاز‌های زنان

در ادامه شکوفه اویارحسینی کارشناس ارشد مشاوره خانواده در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ درباره اصلی‌ترین نیاز‌های زنان اظهار کرد: نیاز به محبت نخستین نیاز زنان است؛ زنان نیاز دارند که به آن‌ها محبت شود.

وی درباره نیاز دوم زنان بیان کرد: زنان نیاز دارند که شوهرشان ساعتی در شبانه‌روز را به گفتگو با آن‌ها اختصاص بدهند و راجع به مسائل روزمره، فرزندان، احساسات و برنامه‌هایشان با آن‌ها گفت‌وگو کنند.

این کارشناس ارشد مشاوره خانواده افزود: صداقت سومین نیاز زنان است؛ یک مرد باید صادقانه احساسات مثبت و منفیاش، حوادث گذشته و برنامه‌های کنونی و آیندهاش را با همسرش در میان بگذارد؛ حمایت مالی چهارمین نیاز زنان محسوب می‌شود؛ زنان حتی اگر خودشان شاغل باشند از نظر روانی نیاز دارند که همسرشان وسایل ضروری زندگی مشترکشان مانند مسکن و خورد و خوراک را تهیه کند؛ بنابراین اگر شوهرشان این کار‌ها را انجام بدهد در این صورت زنان احساس می‌کنند که این مرد قابل تکیه و اعتماد است.

اویارحسینی تاکید کرد: تعهد خانوادگی پنجمین نیاز زنان است؛ یک زن به تعهد خانوادگی همسرش نیاز دارد؛ یک مرد باید برای تربیت فرزندانش زمان بگذارد و در فعالیت‌های ورزشی و آموزشی آن‌ها حضور داشته باشد؛ زنان باید احساس کنند که همسرشان پدر خوبی برای فرزندانشان است.

مهم‌ترین نیاز‌های مردان

وی درباره مهم‌ترین نیاز‌های مردان تصریح کرد: یک زن باید از نیاز‌های همسرش آگاه باشد و در این نیاز‌ها او را همراهی کند؛ مردان نیاز دارند که همسرشان در تفریحات آن‌ها را همراهی کنند و در این تفریحات نباید تکلیفی بر عهده مرد باشد.

این کارشناس ارشد مشاوره خانواده گفت: جذابیت‌های جسمانی سومین نیاز مردان است؛ مرد نیاز دارد که همسرش از نظر ظاهری به خودش اهمیت بدهد و آراسته باشد؛ مرد اگر همچنین زنی داشته باشد احساس توانمندی میکند؛ حمایت خانوادگی چهارمین نیاز مردان است زنان باید محیط خانه را طوری آماده  کنند که مردان احساس کنند این خانه یک پناهگاه است و می‌توانند در چنین خان‌های آرامش داشته و از تنش‌های زندگی دور باشند.

اویارحسینی درباره نیاز پنجم مردان اظهار کرد: نیاز به تحصیل پنجمین نیاز مردان است؛ یک مرد نیاز دارد که همسرش پیشرفت‌هایش را به او یادآوری تا اعتماد به نفسش افزایش پیدا کند؛ زن هم باید تا حد امکان از شوهرش انتقاد نکند و به او احترام بگذارد.

وی یادآور شد: زوجین برای داشتن زندگی مشترک موفق باید نیاز‌های یکدیگر را شناسایی و آن‌ها را برآورده کنند.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «فوت‌وفن‌های همسرداری که زوجین باید بدانند/ راز زندگی زوج‌های خوشبخت چیست؟»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..