تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




افزایش احتمال بروز آلزایمر با فشار خون بالا در سالمندی

افزایش احتمال بروز آلزایمر با فشار خون بالا در سالمندی

پایگاه خبری «ساینس دیلی» آمریکا نوشت: پژوهشگران درمانگاه «راش مموری» در شیکاگو آمریکا با بررسی حدود 1300 سالمند دریافتند فشارخون به آسیب‌های مغزی مانند آلزایمر در سنین بالا منجر می‌شود. این مطالعه نشان می‌دهد فشارخون بالا باعث بروز ضایعاتی در مغز به نام «انفارکت» می‌شود.

انفارکت درواقع بافت مرده است که براثر بسته شدن جریان خون پدید می‌آید و مهم‌ترین عامل بروز سکته مغزی است. فشارخون نیرویی است که جریان خون به دیواره رگ‌ها وارد می‌کند. اگر این نیرو افزایش پیدا کند و در طول زمان ثابت باقی بماند، بدن با مشکلات زیادی روبرو می‌شود.

کنترل فشارخون فرآیندِ پیچیده‌ای نیست و می‌توان با پرهیز از مصرف برخی مواد غذایی و عوامل تحریک‌کننده بر آن چیره شد.

غذاهای کنسروی، آماده و فرآوری شده، انواع شیرینی و کیک، رب و سس گوجه‌فرنگی، مشروبات الکلی، لبنیات پرچرب، غذاهای چرب، شورها و ترشی‌های پرنمک و گوشت قرمز مهم‌ترین عوامل افزایش فشارخون به شمار می‌رود. کنترل فشارخون یکی از مهم‌ترین راه‌های جلوگیری از آسیب‌های مغزی در سالمندان است.

نتایج این مطالعه در نشریه Neurology منتشرشده است.

5656 




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «افزایش احتمال بروز آلزایمر با فشار خون بالا در سالمندی»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..