تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




اثر محسوس ممنوعیت تجارت ارزهای رمزپایه در چین

ممنوعیت فعالیت ارزهای رمزپایه در چین باعث کاهش قابل توجه سرمایه‌گذاری و تجارت در زمینه‌ی پول‌های دیجیتال در این کشور شده است.

بانک مرکزی چین با صراحت از روند توقف و ممنوعیت بیت‌کوین در این کشور به‌عنوان یک موفقیت یاد کرده است. بنا بر گزارش بانک خلق چین (PBoC) و رسانه‌های دولتی چین، تبادلات بیت‌کوین در این کشور پهناور تنها حدود یک درصد از معاملات کل بیت‌کوین در سراسر دنیا را شامل می‌شود. در واقع گفته شده که پول رسمی چین در حدود کمتر از یک درصد معاملات مربوط به بیت‌کوین حضور داشته است.

حال سوال این است که چین چگونه به این مرحله رسید؟ در ماه سپتامبر سال ۲۰۱۷، معاملات  Renminbi به بیت‌کوین حدود ۹۰ درصد از حجم کلی معاملات را در این زمینه به‌خود اختصاص داده بود. دولت چین با فشار و تبلیغ زیاد، حمایت خود را از قانون خریدوفروش و انجام پرداخت در زمینه‌ی ارزهای دیجیتال برداشت. از طرفی هم ممنوعیت‌های سفر برای سران دو مورد از بزرگ‌ترین صرافی‌های این کشور، یعنی  Huobi و  OKCoin وضع کرد.

بیت کوین

البته این تنها شرکت‌ها و بازیگران اصلی نبودند که از تصمیم دولت چین آسیب می‌دیدند. ۸۸ مرکز صرافی و ۸۵ مورد از ICOها که تقریبا تمامی بخش‌های مربوط به ارزهای رمزپایه در چین هستند، از آن زمان فعالیت خود را متوقف کردند.

Huobi مجبور شد فعالیت‌های خود را به سنگاپور منتقل کند؛ کشوری که در قیاس با چین، اقبال بهتری نسبت به ارزهای رمزپایه نشان داده است. OKCoin هم سرانجام فعالیت‌‌های خود را به جزایر مالت (سرزمینی مناسب برای فعالیت‌های مربوط به بلاک‌چین) انتقال داد و در آنجا با نام تجاری جدید OKEx کار خود را از سر گرفتند.

 بیونس هم پس از دریافت اعلامیه‌های رسمی برای متوقف ساختن عملیات در چین و ژاپن، ناگهان به این جزایر واقع در مدیترانه منتقل شد.

 چین همچنین موسسات ICO را به‌عنوان سازوکارهای مالی غیرقانونی که برای پولشویی و صدور اوراق بهادار غیرقانونی مناسب است، تلقی می‌کند. کمی پس از تصمیمات اتخاذشده از سوی دولت چین و اجرای آن، ظاهرا حدود یک میلیارد دلار از مبالغ موجود در بازار ارزهای دیجیتال چین که ۹۰ درصد از کل سرمایه‌گذاری ‌ها را تشکیل می‌داد، به سرمایه‌گذاران چینی بازگردانده شد؛ آنها به ۴۳ سازمان محلی ICO در سال گذشته کمک کرده بودند.

مجموعه مقالات بیت‌کوین

 بسیاری از سرمایه‌گذاران چینی پول‌های خود را به‌سادگی به مراکز مبادله و صرافی‌های بیرون از چین انتقال می‌دادند و در آنجا به معاملات بیت‌کوین خود ادامه می‌دادند؛ تا اینکه در ماه فوریه، دولت شهروندان خود را از هرگونه فعالیت مربوط به تجارت و مبادله‌ی ارزهای رمزپایه منع کرد. دولت شمار زیادی از صرافی‌ها و مراکز مبادله‌ای ارزهای دیجیتال و سرمایه‌های مربوط به آن را در لیست سیاه خود قرار داده و آن را کاملا غیرقانونی اعلام کرد.

با توجه به اینکه فعالیت ارزهای رمزپایه در هنگ کنگ هم تحت نظارت قرار می‌گیرد، سرمایه‌گذاران ماجراجو و پر دل و جرئت‌تر بیت‌کوین به‌دنبال بازارهای برون‌مرزی چین بوده‌اند تا بتوانند به‌نحوی (و از طرق غیرقانونی و مخفیانه) بیت‌کوین را مجددا وارد چرخه مبادلات مردم چین کرده و در گروه‌های گفتگوی محرمانه به مبادله‌ی آن بپردازند.

بیشتر سازمان‌های مرکزی چین بلاک‌چین  را به‌عنوان ابزاری کارامد پذیرفته‌اند

این سختگیری‌ها و ممنوعیت‌های اعمال‌شده از سوی دولت چین، عملکرد موفقی را در دور ساختن ماینرهای اصلی و تعیین‌کننده‌ی بیت‌کوین از چین داشته است. بیت‌مین (Bitmain) یکی از این ماینرهای اصلی در چین بود. آنها تاسیسات خود را از چین به سنگاپور انتقال دادند. به‌گزارش بلومبرگ، این گروه در کشورهای کانادا و ایالات متحده نیز تاسیسات گسترده‌ای برای ایجاد بیت‌کوین دارند.

 اکنون که در حال خواندن این مطلب هستید، هیچ گروه تعیین‌کننده‌ای از ماین‌کننده‌های ارزهای رمزپایه در چین باقی نمانده‌اند و همه‌ی آنها محل‌های جایگزینی را برای خود در کشورهای اروپا و امریکا انتخاب کرده‌اند.

در ماه آوریل سال جاری میلادی، پلیس یک عملیات ردیابی و دستگیری استخراج بیت‌کوین را در شهر تیانجین شروع کرد. گزارش‌ها نشان می‌دهد که ۶۰۰ دستگاه کامپیوتر در این عملیات شناسایی و توقیف شدند. به‌گزارش یکی از نشریات چینی، انرژی مصرف‌شده برای استخراج بیت‌کوین توسط این مجموعه، دو برابر مقدار اعلام‌شده در یکی از بزرگ‌ترین سرقت‌های توان برق طی چند سال اخیر بوده است.

بلاک چین و ارزهای رمزپایه

شدت عمل نشان داده شده از سوی دولت در ریشه‌کن کردن فعالیت ارزهای رمزپایه در چین تا حدودی گیج‌کننده است؛ موضوع زمانی عجیب‌تر می‌شود که بدانیم بیشتر سازمان‌های مرکزی به‌سرعت با بلاک‌چین کنار آمده و آن را به‌عنوان ابزاری کارامد پذیرفتند. اداره‌ی حسابرسی ملی چین در حال آماده‌سازی برای بهبود زیرساخت‌های داده‌ی خود با اتکا به فناوری بلاک‌چین و کاربرد آن در این سازمان است. کمیته‌ی استانداردسازی ملی هم برای این کار، توسط وزارت صنعت و فناوری اطلاعات چین تشکیل شده است.

با این حال، جیان وو، هم‌بنیانگذار و یکی از مدیران عامل شرکت Bitmain، درمورد تجارب خود با قانونگذاران و سیاست‌گذاران سختگیر چینی، همچنان محتاط به نظر می‌رسد. او در مصاحبه‌ای با فوربس، از ابراز مخالفت خود را با سیاست‌های نظارتی چینی‌ها خودداری کرد و تنها به گفتن این نکته اکتفا کرد که: موضوع بسیار حساسی است.

احتمالا می‌پرسید چرا جیان وو چنین رویکردی دارد؟ باید اشاره کنیم که Bitmain دارای ارزش تقریبی ۹ میلیارد دلار است. اظهار نظر بیشتر ممکن است او را در یک موضع خائنانه نسبت به قانونگذاران و سیاست‌گذاران چینی قرار دهد و این چیزی نیست که مطلوب جیان وو باشد. حتی کشورهای جدیدی هم که برای ماین‌کننده‌های ارزهای رمزپایه رونق گرفته‌اند، ممکن است در آینده به‌خاطر افزایش مهاجران، اشباع شوند. Hydro Quebec، بزرگ ترین نیروگاه تامین برق کانادا، یکی از همین موارد بود و اخیرا اعلام کرد که به‌خاطر افزایش حجم مطالبات، قادر به تامین الکتریسیته مورد تقاضا نیست.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «اثر محسوس ممنوعیت تجارت ارزهای رمزپایه در چین»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..