تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




مک بوک‌ پروهای جدید اپل با آخرین نسل پردازنده‌های اینتل و کیبورد بی‌صداتر معرفی شدند

سرانجام نسل جدید مک‌بوک پروهای اپل امروز با سخت‌افزار به‌روزشده، نمایشگر TrueTone و کیبورد بهبودیافته که صدای کمتری ایجاد می‌کند، معرفی شدند.

اپل مک‌بوک پروهای پیشرفته‌ی خود را امروز با پردازنده‌های جدیدتر، نسخه‌های مختلف بیشتر، نمایشگرهای TrueTone و کیبورد بی‌صداتر معرفی کرد. این به‌روزرسانی به‌طور کامل تمام نگرانی‌های مربوط به سری مک‌بوک پروها را در ماه‌های اخیر برطرف نمی‌کند؛ با این حال دست کم می‌توانیم خوشحال باشیم که این بار دیگر شاهد به‌کارگیری پردازنده‌های قدیمی در آخرین نسل مک‌بوک پرو نیستیم. بنا به گفته‌ی اپل، مدل ۱۵ اینچی از ۷۰ درصد افزایش کارایی بهره می‌گیرد و سرعت مدل ۱۳ اینچی نیز دو برابر شده است.

تنها لپ‌تاپ‌هایی که به‌روزرسانی شده‌اند، گران‌قیمت‌ترین مدل‌ها یعنی مک‌بوک پروهای ۱۳ و ۱۵ اینچی مجهز به تاچ بار هستند و مدل پایه ۱۳ اینچی مک‌بوک پرو مشمول به‌روزرسانی نمی‌شود. همچنین از نسل جدید مک‌بوک یا مک‌بوک ایر نیز هیچ خبری نیست.

Apple MacBook Pro 2018

به‌روزرسانی برای مدل‌های پرو فراتر از ارتقا به آخرین نسل پردازنده را شامل می‌شود. با این حال، تغییر بنیادینی نیز در طراحی این محصولات اتفاق نیافته است. بیشترین تغییر در مک‌بوک پرو ۱۵ اینچی قابل مشاهده است. این مدل اکنون از پردازنده‌ی ۶ هسته‌ای نسل هشتم Core i7 و Core i9 اینتل و حداکثر ۳۲ گیگابایت حافظه‌ی رم از نوع DDR4 و چهار ترابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی داخلی بهره می‌گیرد. این پردازنده‌های بالارده می‌توانند در فرکانس پایه‌ی ۲.۹ گیگاهرتز و در حالت توربو بوست تا ۴.۸ گیگاهرتز فعالیت کنند و از واحد پردازش گرافیکی رادئون پرو با چهار گیگابایت حافظه‌ی ویدئویی بهره می‌گیرند. مدل ۱۵ اینچی با برخورداری از پیشرفته‌ترین مشخصات با قیمت فوق‌العاده بالای ۶۶۹۹ دلار عرضه می‌شود؛ اما مدل پایه همان برچسب قیمت پیشین ۲۳۹۹ دلاری را حفظ می‌کند.

مدل ۱۳ اینچی به تراشه‌های چهار هسته‌ای Core i5 و Core i7 اینتل مجهز شده است که از فرکانس پایه و توربوی به‌ترتیب ۲.۷ و ۴.۵ گیگاهرتز برخوردار هستند. این پردازنده‌ها از گرافیک مجتمع غیرمعمول اینتل آیریس ۶۵۵ به‌همراه ۱۲۸ گیگابایت eDRAM بهره می‌گیرند. همچنین امکان انتخاب این مدل با ظرفیت ذخیره‌سازی حداکثر تا دو ترابایت وجود دارد و قیمت آن نیز همانند قبل از ۱۷۹۹ دلار شروع می‌شود.

Apple MacBook Pro 2018

در هر دو مدل ظرفیت باتری به‌منظور جبران انرژی مورد نیاز اضافی پردازنده‌های جدید و رم افزایش یافته است. به‌نظر می‌رسد باتری‌های بزرگ‌تر و تراشه‌های تشنه‌تر به مصرف برق در نهایت تاثیر یکدیگر را خنثی می‌کنند و در نتیجه نباید انتظار افزایش عمر باتری را از هیچ کدام از این دو مدل داشته باشیم. بنا به گفته‌ی خود اپل، برآورد عمر باتری این دستگاه‌ها بدون تغییر باقی می‌ماند. پیکربندی درگاه‌ها نیز تغییر نکرده است و اکنون مثل قبل شاهد ۴ درگاه تاندربولت / USB-C و یک جک هدفون هستیم. علاوه بر مشخصات یادشده، این لپ‌تاپ‌ها مجهز به برخی ویژگی‌های اختصاصی اپل هستند که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم. مک‌بوک پروهای جدید اپل از نمایشگرهای TrueTone بهره می‌گیرند که به نمایشگر امکان می‌دهد دمای رنگ خود را براساس دمای رنگ اتاق تغییر دهد. اکنون تاچ بارها نیز از قابلیت TrueTone پشتیبانی می‌کنند. این ویژگی قطعا قابلیت خوشایندی محسوب می‌شود؛ اما برخی از کاربران احتمالا از افزایش وضوح تصویر خشنودتر می‌شدند. اپل همچنین کماکان مثل قبل از به‌کارگیری نمایشگر لمسی در لپ‌تاپ‌ها متنفر است.

Apple MacBook Pro 2018

نسل جدید مک‌بوک پروها نخستین لپ‌تاپ‌هایی هستند که از ویژگی «هی سیری» پشتیبانی می‌کنند؛ قابلیتی که به کاربران امکان می‌دهد تا دستیار دیجیتال اپل را به‌جای فشردن کلید کمبوی مخصوص با صدا زدن فراخوانی کنند. این قابلیت به‌همراه بسیار از ویژگی‌های امنیتی و مربوط به تاچ بار در مک‌بوک پروها، قدرت خود را از تراشه‌ی اختصاصی اپل به نام T2 تامین می‌کند. اپل همچنین محافظ چرمی رسمی سری مک‌بوک پروها را در رنگ‌های مشکی، قهوه‌ای و آبی تیره عرضه می‌کند.

پس از مشکلات مختلف مربوط به کیبورد مک‌بوک پروها و نارضایتی کاربران از آن‌ها، طراحی کیبوردها اکنون در نسل جدید مک‌بوک پروها دستخوش تغییر شده است؛ اما نه آن تغییری که بسیاری در انتظارش بودند. اپل کیبوردهای جدید خود را نسل سوم کیبورد پروانه‌ای می‌نامد؛ اما تغییر اصلی بین آن‌ها با نسل پیشین در بی‌صداتر بودن کیبوردهای تازه‌ی اپل است. براساس بررسی‌های اولیه، کیبورد نسل جدید مک‌بوک پرو در مقایسه با نسل فعلی بسیار آرام‌تر است؛ با این حال عمق کلیدها بدون تغییر باقی مانده است.

 نظر شما کاربران زومیت درباره‌ی نسل جدید مک‌بوک پروهای اپل چیست؟




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «مک بوک‌ پروهای جدید اپل با آخرین نسل پردازنده‌های اینتل و کیبورد بی‌صداتر معرفی شدند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..