تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




قوانین جدید فیسبوک برای جلوگیری از نشر اطلاعات کاربران

قوانین جدید فیسبوک مانع از سوء استفاده توسعه‌دهندگان از اطلاعات کاربران می‌شود. البته هنوز جزئیات دقیقی از قوانین در دست نیست.

قوانین جدید فیسبوک توسعه‌دهندگان را مجاب می‌کند تا برای اجرای برنامه‌های خود در این پلتفرم دستورالعمل‌های جدیدی را به‌کار گیرند. این قوانین برای جلوگیری از پیش آمدن رسوایی دیگری مانند کمبریج آنالیتیکا است. البته فیسبوک شرح دقیقی از قوانین ارائه نداده است؛ بنابراین نمی‌توان به‌طور قطع درمورد اینکه آنها می‌توانند به پلتفرم آسیب برسانند یا خیر اظهار نظر کرد.

فیسبوک بعد از ماجرای کمبریج آنالیتیکا در مورد محدود کردن دسترسی توسعه‌دهندگان به پلتفرمش صحبت‌هایی کرده بود؛ اما اینکه این شرکت قصد دارد دقیقا چه کاری برای جلوگیری از تکرار رسوایی انجام دهد، هنوز کاملا مشخص نیست.

مقاله‌های مرتبط:

مایک شروپفر، مدیر ارشد فناوری فیسبوک در اوایل امسال گفت که توسعه‌دهندگان باید برای اجرای برنامه‌های خاص اجازه دریافت کنند؛ مخصوصا اگر برنامه‌های آنها به اطلاعات کاربران نیاز داشته باشد. البته شروپفر از توضیح دادن جزئیات اجازه‌نامه فیسبوک، خودداری کرد.

طبق گفته منبعی از بیزنس اینسایدر، فیسبوک اکنون قوانین و مقررات استفاده از پلتفرمش را بروزرسانی کرده است و موارد جدیدی به آن اضافه کرده است. قوانین جدید در معرض دید عموم نیست و فقط توسعه‌دهندگانی که آنها را قبول می‌کنند می‌توانند آنها را ببینند که البته آنها هم حق افشای آنها را ندارند.

قوانین جدید با هدف کمک‌به تحت نظارت گرفتن اطلاعات مورد استفاده توسعه‌دهندگان به‌وجود آمده است تا بار دیگر شاهد رسوایی کمبریج آنالیتیکا نباشیم.

طبق گفته منبع، سیاست‌های جدید فیسبوک به این غول فناوری اجازه می‌دهد تا اطلاعات مورد استفاده توسعه‌دهندگان و کارهای آنها را تحت کنترل خود بگیرد. همچنین قوانین جدید نمی‌تواند خلاف قوانین خود فیسبوک باشد و باید تضمین‌های امنیتی را رعایت کند.

البته دست برتر شبکه‌های اجتماعی دنیا از اظهار نظر درمورد قوانین خودداری کرد؛ اما در وب‌سایت توسعه‌دهندگان خود توضیح مختصری درمورد آنها ارائه کرد.

بروزرسانی‌های این‌چنینی لازم بودند، چراکه طبق رسوایی، الکساندر کوگان با ساخت نرم‌افزاری که داده‌های میلیون‌ها کاربر را استخراج کرده و به فروش رسانده بود، شرایط استفاده از خدمات را زیرپا گذاشته بود.

طبق گفته کوگان به سیاستمداران بریتانیایی، نرم‌افزار او به‌طور کاملا واضح مشخص کرده بود که داده‌ها را جابه‌جا و آنها را می‌فروشد؛ ولی فیسبوک متوجه نقض قوانین توسط نرم‌افزار نشده بود. براساس گفته یکی از کارکنان سابق فیسبوک به‌‌نام سندی پاراکیلاس، این شرکت تضمین امنیتی خاصی برای جلوگیری از درز اطلاعات توسط توسعه‌دهندگان ندارد. قوانین جدید تلاشی برای پر کردن خلأ‌های این‌چنینی هستند.

بعد از ماجرای کمبریج آنالیتیکا به فیسبوک فشار وارد شد تا در کارهایش شفافیت بیشتری داشته باشد؛ ولی با مخفی ماندن قوانین جدید، هنوز هم نمی‌توان نحوه نظارت شرکت بر دسترسی و استفاده توسعه‌دهندگان از اطلاعات را رصد کرد.

کریس ویکری، کارشناسی از شرکت UpGuard، به قوانین جدید مشکوک است. او به Business Insider گفت:

اگر آنها به شخصی شک کنند، چگونه می‌توانند سیستم‌های آن شخص را بازرسی کنند؟ افراد می‌توانند با جمع‌آوری اطلاعات، آنها در یک فلش مموری بریزند و تحت کنترل خود قرار دهند... فیسبوک نمی‌تواند جلوی چنین کارهایی را بگیرد. از طرفی اگر فیسبوک شواهدی مبنی‌بر جمع‌آوری اطلاعات به‌دست آورد چگونه می‌تواند تضمین دهد که اطلاعات پاک خواهند شد؟ شاید توسعه‌دهنده، اطلاعات را کپی بگیرد و به اشتراک بگذارد. فیسبوک هیچ کنترلی روی چنین مسائلی ندارد.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «قوانین جدید فیسبوک برای جلوگیری از نشر اطلاعات کاربران»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..