تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




پیشکسوتان مولودی خوانی و موسیقی خانقاهی، سفیران فرهنگ کردستان هستند

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان:

 به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، جلال قلعه شاخانی در آستانه برگزاری چهارمین جشنواره مولودی خوانی هه تاو با منصور مرادی از پیشکسوتان و نام آوران حوزه مولودی خوانی و دف نوازی استان دیدار کرد و سال‌ها خدمات این هنرمند را قدر نهاد.
 وی گروه مولودی خوانی اخوان به سرپرستی منصور مرادی را یکی از گروه‌های موفق نام برد که در جشنواره‌های شناسنامه داری همچون موسیقی فجر و موسیقی نواحی کرمان افتخار آفرین بوده است.
 دبیر چهارمین جشنواره بین المللی مولودی خوانی هه تاو در این دیدار با بیان اینکه این استان جایگاه ویژه‌ای در مولودی خوانی دارد، گفت: پیشکسوتان مولودی خوانی و موسیقی خانقاهی، سفیران فرهنگ کردستان هستند.
 مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان با تاکید بر ضرورت تشکیل انجمن تخصصی دف در استان عنوان کرد: این انجمن باعث انسجام صنفی فعالان این حوزه می‌شود.
 قلعه شاخانی خاطر نشان کرد: دعوت از هنرمندان حوزه مولودی خوانی به عنوان مدرس و کارشناس در جشنواره‌های ملی موجب حفظ ماهیت و هویت این هنر می‌شود.
 دبیر چهارمین جشنواره بین المللی مولودی خوانی هه تاو ابراز امیدواری کرد که افتخارآفرینی هنرمندان ما در حوزه موسیقی عرفانی و خانقاهی استمرار داشته باشد.
 وی همچنین تاکید کرد: با توجه به سیاست وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در اعطای درجه هنری، آحاد هنرمندان که موفق به دریافت عناوین هنری در طول دوران فعالیت شان شده اند، می‌توانند با ارائه سابق خود ضمن ارزشیابی، جهت صدور مجوز هنری اقدام کنند.
 منصور مرادی نیز در این دیدار ضمن خرسندی از دلجویی مسئول فرهنگی از هنرمندان بیان کرد: برای اولین بار است که یک مسئول فرهنگی از نزدیک با هنرمندان دیدار و از نزدیک در جریان مسائل و مشکلات اهالی فرهنگ و هنر قرار می‌گیرد.
 این هنرمند نام آور عرصه مولودی خوانی و دف نوازی کردستان اذعان کرد: جشنواره مولودی خوانی هه تاو در صیانت از روح معنوی هنر توانسته جایگاه خوبی برای ترویج سیره نبوی فراهم کند.
گفتنی است؛ دبیرخانه ستاد برگزاری چهارمین جشنواره بین المللی مولودی خوانی هه تاو در راستای عملیاتی نمودن شعار این دوره از جشنواره بنیاد بین المللی امام رضا (ع) با عنوان «امام رضا اسوه اخلاق و گفتگو» سلسله دیدار‌های برای تکریم خادمان رفتار نبوی و فرهنگ رضوی را آغاز کرده است.
انتهای پیام/م

ضرورت تشکیل انجمن تخصصی دف در استان کردستان



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «پیشکسوتان مولودی خوانی و موسیقی خانقاهی، سفیران فرهنگ کردستان هستند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..