تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




دستگاه‌های متولی در ترویج فرهنگ عفاف و حجاب به وظایف خود عمل نمی‌کنند

مسئول سازمان بسیج زنان:مینو اصلانی مسئول سازمان بسیج زنان در گفتگو با خبرنگار حوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ درخصوص همکاری و مشارکت ستاد مردمی عفاف و حجاب با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و کارگروه های و طراحان مد و لباس کشور گفت: بسیج یک سازمان مردمی است و شاید این حقیر نماینده میلیون‌ها بانو بسیجی هستم که در کشور در حال فعالیت های فرهنگی، اجتماعی و خدمت رسانی هستند. باید در نظر داشته باشیم که کل کشورمان خواهان ترویج فرهنگ عفاف و حجاب هستند، کمااینکه در سالهای قبل در هفته عفاف و حجاب این را مطرح کردند.

وی ادامه داد: ما هم در ستاد صیانت عضو هستیم و درخواستمان همیشه به مسئولان این بوده که ما آماده هستیم تا به مدیران و 26 دستگاه دیگر به ویژه وزارت فرهنگ و ارشاد در ترویج فرهنگ عفاف و حجاب کمک کنیم. درواقع ما در ستاد مردمی سازمان بسیج زنان بانوان فعالی را داریم که در زمینه طراحی پوشاک فعال هستند.

مسئول سازمان بسیج زنان با انتقاد برنوع پوشش و طراحی لباس، بیان کرد: معمولا مد ها و لباس هایی که طراحی می شود قابلیت استفاده در هر مراسم و فضایی را ندارد، بعضا یکسری لباس با طراحی خاص تولید می شود که برای عموم مردم مناسب نیست. خواست ما از طراحان این بود که لباس های متنوعی در حوزه کاری، مدارس، دانشگاه  و ... درنظر گرفته شود. امروز لباس ها براساس مدگرایی کشور طراحی می شوند که شاید صرفا قابلیت استفاده در مهمانی ها را دارد، من می گویم پوششی طراحی کنید که قابلیت استفاده در همه مکان ها را داشته باشد و به نوعی باشد که دختر و پسر نوجوان و جوان ما از آن استقبال کند.

اصلانی افزود: ما در سازمان بسیج با بکارگیری بسیج دانشجویی و دانشجویان طراحی لباس را داریم و در بخش طلاب بانوان بسیاری از زنان هستند که در بحث فرهنگ دینی کار کرده اند که می توانند در بخش مد و لباس الهام بخش تولید کنندگان باشند. همچنین بچه های بسیج ادبیات فارسی که بر بحث ادیان و اقوام ایرانی کار کردند و توانستند مد و لباس آنها را احصاء کنند، حجاب و آنچه ما به عنوان پوشش می شناسیم ظرفیت های بسیاری دارد که همه نهاد ها می تواند به ترویج فرهنگ عفاف و حجاب کمک کند.

مسئول سازمان بسیج زنان درخصوص قانونی بودن رعایت حجاب در جامعه و برهم نزدن عرف کشور، اظهار کرد: امروز جریمه‌ای برای مقابله با بدحجابی وجود ندارد. کشور ما یک کشور اسلامی و قانون الهی باید در آن پیاده شود، بعد این قانون الهی تا حدی سهل و دم دستی برای مردم بیان می شود که هرکسی با هر پوششی که دوست دارد در جامعه رفت و آمد می کند و تا حدودی این چارچوب اصلی رعایت می شود. البته امروزه با مشاهدات میدانی دریافت خواهیم کرد که هنجارشکنی دراین راستا بیشتر شده است، زیرا دستگاه های متولی در امر حجاب مردم را اقناع نمی کنند و به وظایفشان عمل نمی کنند.

اصلانی درخصوص برخورد با هنجارشکن ها گفت: طبیعتا در هرجامعه ای با هنجارشکن ها خیلی لطیف برخورد نمی کنند، درصورتی که در ایران با هنجارشکن ها خیلی ملایم برخورد می شود. بنابراین باید سطح مردم و کسانی که به احکام الهی معتقد هستند را بالا ببریم و بدانیم که صف مردم ما با آنهایی که در پی هنجارشکنی در نوع رفتار و پوشش اسلامی هستند، جداست.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «دستگاه‌های متولی در ترویج فرهنگ عفاف و حجاب به وظایف خود عمل نمی‌کنند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..