تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




ریش و قیچی تیم‌ملی در دست «نوید عبدزاده» است

روزنامه شهروند - به ناز مقدسی: اگرچه فوتبال، ورزشی است که در آن تکنیک و تاکتیک بازیکن مهمترین بخش ماجراست، اما بدون‌شک چهره بازیکنان فوتبال هم در این مستطیل سبز مورد توجه تماشاچیان قرار می‌گیرد. اتفاقی که سال‌ها برای دیوید بکام افتاد و به غیر از استایل صورتش، مدل موهایش هم تحولی در صنعت مد به وجود آورد.

بنابراین در حاشیه بازی‌های فوتبال همیشه ظاهر و مدل مو و اصلاح صورت بازیکنان مورد توجه است. اتفاقی که امسال در جام‌جهانی فوتبال برای بازیکنان ایرانی هم افتاد و انتشار عکس‌هایی از فوتبالیست‌های ایرانی باعث شد تا رسانه‌های خارجی هم از خوش‌تیپ‌بودن ایرانی‌ها حرف بزنند، تا جایی که چند روز پیش یک سایت کلمبیایی با انتشار عکس رامین رضاییان مدل موی او را در زمره فراموش‌نشدنی‌ترین مدل موهای بیست‌ویکمین جام‌جهانی قرار داد.

ریش و قیچی تیم‌ملی در دست اوست

همین شد که سراغ آرایشگر بازیکنان تیم‌ملی ایران در جام‌جهانی ٢٠١٨ روسیه رفتیم. «نوید عبدزاده» که خودش هم یک فوتبالی تمام‌عیار است، با درخواست کادر تیم‌ملی خودش را به روسیه رساند تا به‌عنوان آرایشگر بازیکنان در کنار آنها باشد. او می‌گوید در ایران مردم به سبک‌بودن دست آرایشگر اعتقاد دارند و همین هم شد که به‌عنوان آرایشگر بازیکنان همراه تیم‌ملی فوتبال راهی جام‌جهانی شد.

آرایشگری را از کجا شروع کردید؟

برادرهای من آرایشگر بودند و من با این‌که علاقه‌ای به این کار نداشتم، اما از ‌سال ٨٢ با کمک و حمایت آنها وارد این کار شدم.معمولا کسی که به کارش علاقه نداشته باشد، پیشرفت نمی‌کند،

اما الان شما آرایشگر بهترین فوتبالیست‌های کشور هستید؟ چطور این اتفاق افتاد؟

بله، قبل از این‌که وارد این کار شوم، علاقه نداشتم، اما بعد از این‌که کارم را شروع کردم، تصمیم گرفتم تا آخرش بروم و در کارم بهترین شوم.

خیلی‌ها معتقدند شانس هم در کار مهم است. الان که به این‌جا رسیده‌اید فکر نمی‌کنید شانس هم در کارتان دخیل بوده؟

خیلی‌ها این حرف را می‌زنند، اما من واقعا شانسی به این‌جا نرسیدم! من خیلی برای کارم زحمت کشیدم و خودم تلاش کردم تا کارم دیده شود و خدا هم خیلی کمکم کرد.

آرایشگری یکی از مشاغلی است که اصطلاحا دست در آن زیاد است، چه شد که فوتبالیست‌ها مشتری شما شدند؟ اصلا ماجرا از کجا شروع شد؟

سال ٨٨ یکی از دوستانم آتلیه عکاسی داشت و از من خواست که موهای مدل‌هایش را قبل از انداختن عکس سشوار بکشم. از همان جا با چند فوتبالیست که برای عکاسی پیش او آمده بودند، آشنا شدم و آنها از کارم خوششان آمد و همین شد که مشتری من شدند. بعد هم کم‌کم من را به بقیه هم‌تیمی‌هایشان معرفی کردند و این شد که کارم در این حوزه جدی‌تر شد.

نخستین فوتبالیستی که برای کوتاه‌کردن موهایش پیش شما آمد، چه کسی بود؟

غلامرضا رضایی،. یعنی من با یک فوتبالیست کارم را شروع کردم و الان به تیم‌ملی رسیدم.

برای یک آرایشگر رنگ پیراهن بازیکنان هم مهم است؟ منظورم این است که شما به غیر از تیم‌ملی، آرایشگر یک تیم خاص مثل پرسپولیس یا استقلال هستید؟

در کار حرفه‌ای قرمز و آبی‌بودن مهم نیست. من نخستین بار با پیشنهاد آقای رضایی به اردوی پرسپولیس رفتم و به‌عنوان آرایشگر موهایشان را کوتاه کردم، بعد تعدادی از آنها به تیم‌ملی دعوت شدند و من از آن‌جا و در اردوی تیم‌ملی با استقلالی‌ها هم آشنا شدم. الان هم پرسپولیسی‌ها و هم استقلالی‌ها مشتری من هستند.

آقای عبدزاده خیلی از مردم به دست آرایشگر اعتقاد دارند، یعنی این تصور وجود دارد که دست فلان آرایشگر خوبه و اصطلاحا برایشان آمد دارد. تا به حال بازیکنان فوتبال به شما این حرف را زده‌اند؟

بله، شاید یکی از دلایلی که وقتی کارم را دیدند و بعد به یکدیگر معرفی‌ام کردند، همین موضوع بود. راستش چون خیلی‌ها به دست آرایشگر اعتقاد دارند، هر وقت مشتری زیر دستم می‌نشیند با تمام وجودم کار می‌کنم و دلم می‌خواهد تک‌تکشان پیشرفت کنند. مثلا رفته بودم موهای خسرو حیدری را کوتاه کنم و همان روز دخترش صحیح و سالم متولد شد. او همیشه به من می‌گوید وقتی پیش تو می‌آیم، اتفاقات خوبی در زندگی و زمین فوتبال برای من می‌افتد.

گفتید رفته بودید موهای خسرو حیدری را کوتاه کنید. برای کوتاه‌کردن و اصلاح موی بازیکنان، شما به خانه‌شان می‌روید یا آنها به آرایشگاهتان می‌آیند؟

اغلب بازیکنان وقتشان واقعا پر است و فرصت این‌که به آرایشگاه بروند را پیدا نمی‌کنند، به همین دلیل معمولا من به خانه یا اردوهایشان می‌روم و آن‌جا کار اصلاح سر و صورتشان را انجام می‌دهم، البته گاهی اوقات هم اگر وقت داشته باشند، خودشان به آرایشگاه می‌آیند.

کوتاه‌کردن موی آدم‌های مشهور مثل فوتبالیست‌ها سخت است؟ استرس دارد؟

اوایل استرس داشتم، ولی الان برایم عادی شده، چون اگر یک بار در کارم اشتباه می‌کردم و از کارم خوششان نمی‌آمد، ممکن بود دیگر پیش من نیایند یا به بقیه دوستان و بازیکنان هم بگویند پیش من نیایند!

برای انتخاب موی بازیکنان فوتبال خودتان تصمیم می‌گیرید که چه مدل مویی به آنها می‌آید یا خودشان مدل مویشان را انتخاب می‌کنند؟

الان در کل دنیا مدل موها خیلی شبیه هم شده است، ولی آرایشگران ایرانی خیلی استعدادشان زیاد است و مدل موهای زیادی برای ارایه به مشتریان دارند. من هم معمولا با توجه به چهره و صورتشان مدل مو پیشنهاد می‌دهم و گاهی آنها هم یک مدلی در ذهنشان است که می‌گویند و دست آخر با مشورت یکدیگر مدل مو را انتخاب می‌کنیم.

به تعداد بازیکنان در زمین فوتبال مدل مو برای کوتاه‌کردن وجود دارد؟

مدل مو خیلی زیاد است، ولی کوتاه کردن موی بازیکنان فوتبال قاعده و قانون دارد. اگر دستم باز بود، صد‌درصد مدل موی بازیکنان را شبیه هم کوتاه نمی‌کردم.

چرا دستتان باز نیست؟

مدل مو در ایران حریم دارد. نمی‌توانیم هر مدل مویی را بزنیم و کمیته انضباطی به بازیکنان گیر می‌دهد.

یعنی اگر یک بازیکن به خاطر مدل موهایش به کمیته انضباطی برود به آرایشگرش هم گیر می‌دهند؟!

اگر گیرش بیاورند گیر می‌دهند!(با خنده)

ریش و قیچی تیم‌ملی در دست اوست

چه مدل مویی ممیزی یا خط قرمز است؟

رنگ و مش برای بازیکنان ممنوع است، البته فوتبالیست‌های ایرانی هیچ‌وقت دنبال این مدل موها نیستند، ولی به‌هرحال این چیزی است که در فوتبالیست‌های خارجی جا افتاده و می‌بینید که بعضی از بازیکنان کشورهای خارجی هم خیلی راحت موهایشان را رنگ و مش کرده‌اند!

مدل موی افراد مشهور چه تاثیری در مد و سلیقه مردم می‌گذارد؟

طبیعتا خیلی از مردم به ظاهر افراد مشهور توجه می‌کنند. نه‌تنها مو حتی مدل لباس سلبریتی‌ها هم الگو می‌شود. درخصوص مدل مو هم اغلب پسرهای جوان الگویشان مدل موی فلان بازیکن است.

مدل موی کدام فوتبالیست برای مشتریان عادی شما الگو است یا درخواست بیشتری دارد؟

الگوی بیشتر مشتریان من مدل موهای دیوید بکام و راموس است!

آقای عبدزاده، برویم سراغ همراهی شما با تیم‌ملی در جام‌جهانی فوتبال روسیه. موضوعی که قبل از شروع جام اتفاق افتاد، انتشار عکس بازیکنان تیم‌ملی بود که با کت و شلوار و مدل موهایی آراسته و شیک توجه رسانه‌های خارجی را هم به خود جلب کرد، حتی در حاشیه خبرها نوشتند که چقدر فوتبالیست‌های ایرانی خوش‌تیپ هستند. مدل مو‌های بازیکنانی که در این عکس بودند، کار شما بود؟

بله، اکثریتشان پیش من آمده بودند و موهایشان را کوتاه کرده بودند. اما چند نفری که در تیم‌های خارجی بازی می‌کنند، طبیعتا در همان جا موهایشان را کوتاه کرده بودند. البته فوتبالیست‌های ایرانی واقعا خوش‌تیپ هستند و فقط به خاطر این‌که من موهایشان را کوتاه کرده بودم، توجه رسانه‌ها را جلب نکرده بودند!

بین تعداد زیادی آرایشگر ایرانی چه شد که شما به‌عنوان آرایشگر تیم‌ملی به روسیه سفر کردید؟ منظورم این است که فدراسیون شما را فرستاد یا به صورت شخصی با تیم‌ملی همراه شدید؟

خود بازیکنان دوست داشتند من هم در این سفر همراهشان باشم. می‌گفتند کارت خوب است و دستت آمد دارد، به همین دلیل سفر من به درخواست کادر تیم‌ملی بود. به‌هرحال جام‌جهانی است و اگر مدل موهای بازیکنان خوب باشد، به چشم می‌آیند و برای من هم این اتفاق خیلی خوب بود.

موهای کارلوس کی‌روش را هم شما کوتاه کردید یا آرایشگر خارجی داشت؟

کارلوس کی‌روش قبل از جام‌جهانی هم از طریق مترجمش با من آشنا شده بود و چند باری موهایش را اصلاح کرده بودم. در جام‌جهانی هم آرایشگر آقای کی‌روش من بودم.

کی‌روش هم به دست خوب آرایشگر اعتقاد دارد؟

فکر نمی‌کنم. کی‌روش خیلی باشخصیت و مهربان است و از این‌که من را در روسیه دید، خیلی خوشحال شد و گفت چه کار خوبی کردی که آمدی.

در جام‌جهانی بازیکنان قبل از بازی‌هایشان می‌آمدند پیش شما و موهایشان را درست می‌کردید؟

بازیکنان در کمپ بودند و شرایط اینطور نبود که هر دقیقه به آرایشگرشان بگویند بیا موهای ما را درست کن! باید فرصتش پیش می‌آمد؛ مثلا یادم هست دو روز مانده بود به بازی ایران و مراکش من به کمپ تیم‌ملی رفتم و اول موهای آقای کی‌روش را کوتاه کردم، بعد کم‌کم بازیکنان هم آمدند و مو و صورتشان را اصلاح کردم.

مدل موی رامین رضاییان در جام‌جهانی خاص‌تر و متفاوت‌تر از موی بقیه هم‌تیمی‌هایش بود. خودش این مدل را انتخاب کرد یا سلیقه شما بود؟

رامین رضاییان کلا خاص و خوش‌سلیقه است. مدت‌هاست که مدل موهایش این است، اما این بار خواست که دورش را خالی‌تر کند و با مشورت هم این مدلی برایش کوتاه کردم.

شما حسابی در کار آرایشگری موفق شده‌اید و الان بهترین بازیکنان فوتبال کشور مشتری شما هستند. به‌عنوان آخرین سوال می‌خواهم بدانم از این جایگاهی که در آن قرار دارید، پله‌ای بالاتر هم وجود دارد که بخواهید به دست بیاورید؟

راستش من این موفقیت را خواست خدا می‌دانم. دنبال چیز بیشتری نیستم و فقط امیدوارم تا زمانی که در این کار هستم جایگاهم را حفظ کنم. من از تک‌تک فوتبالیست‌ها قدردانی می‌کنم، چراکه آنها هم سهم بزرگی در ایجاد انگیزه و موفقیت من داشته‌اند.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «ریش و قیچی تیم‌ملی در دست «نوید عبدزاده» است»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..