تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




تحول در آینده ساختمان‌سازی با پرینترهای سه‌بعدی+ فیلم

تحول در آینده ساختمان‌سازی با پرینترهای سه‌بعدی+ فیلمبه گزارش خبرنگار حوزه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گروهی از محققان و مهندسان فرانسوی موفق شدند خانه‌ای را تنها در ظرف چند ساعت به طور تقریبا کامل بسازند. این گروه برای اولین بار خانه‌ای دائمی و چهارخوابه را با کمک پرینتر سه‌بعدی بنا کردند. ساخت این خانه با مساحت 1022 مترمربع به وسیله پرینتر سه‌بعدی تنها 54 ساعت طول می‌کشد. سازندگان این خانه که در شهر نانت فرانسه بنا شده است امیدوارند در آینده‌ای نزدیک تنها در ظرف 34 ساعت چنین پروژهایی را به انتها برسانند. این خانه در مجموع دارای 5 اتاق می‌باشد، 4 اتاق خواب و یک اتاق به عنوان حمام.

هم‌چنین خانه بنا شده با پرینتر سه‌بعدی دارای سیستم‌های هوشمند برای کنترل چیزهایی همانند درب‌های ورودی و دمای اتاق است. دانشمندان خانه را با استفاده از یک فرآیند چاپ جدید BatiPrint 3D ساخته‌اند که در آن یک ربات ساخت دیوارهای منحنی و عمودی را برعهده دارد.

تحول در آینده ساختمان‌سازی با پرینترهای سه‌بعدی+ فیلم

در روش ساخت خانه با پرینتر سه‌بعدی معماران و طراحان، طراح‌های خود را برای پرینتر سه‌بعدی ارسال می‌کنند و پس از آن تنها منتظر می‌مانند تا دستگاه زندگی را به ارمغان بیاورد. این دستگاه دیوارها را به صورت لایه لایه چاپ می‌کند و هر دیوار شامل سه لایه مختلف است که شامل دو لایه از فوم گسترده یا پلی‌اورتان و لایه سوم از بتن است. طرز عملکرد این دستگاه در ظاهر همانند مالیدن کرم خامه است. حرکت ربات به وسیله یک سنسور لیزر کنترل می‌شود که دستور‌العمل‌های ارسالی را بر اساس مدل دیجیتالی اجرا می‌کند. دانشمندان حوزه ساخت خانه با کمک پرینتر سه‌بعدی خود را در آغاز کار می‌بینند و آینده روشنی را پیش‌بینی می‌کنند. کارشناسان علاوه بر پایین آوردن زمان ساخت خانه با کمک پرینتر سه‌بعدی، کاهش هزینه‌ها را نیز دیگر دست‌آورد این دستگاه می‌دانند. برای مثال پروژه خانه نانت 207000 دلار هزینه داشته است که در حدود 20 درصد ارزان‌تر از روش سنتی ساخت است.

در ادامه فیلم عملیات ساخت خانه را مشاهده می‌کنید:

 
بیشتر بخوانید: چاپ قرنیه انسان با پرینتر سه بعدی! + فیلم

بیشتر بخوانید: درمان سرطان استخوان با استفاده از چاپگرهای سه بعدی + فیلم

انتهای پیام/

کاهش زمان ساخت و کاهش هزینه‌ها؛ دست‌آورد به‌کارگیری پرینتر سه‌بعدی در ساختمان



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «تحول در آینده ساختمان‌سازی با پرینترهای سه‌بعدی+ فیلم»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..