تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




حذف کنکور نیازمند تصمیم فرا ستادی است

به گزارش ایکنا از خراسان شمالی، مجتبی شریعتی نیاسر، معاون آموزشی وزیر علوم تحقیقات و فناوری در نشست خبری در بجنورد اظهار کرد: حذف کنکور نیازمند یکتصمیم گیری فراستادی بوده و باید وزارت آموزش و پرورش، بهداشت و درمان، برخی از دستگاه های اجرایی و تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در این خصوص اظهار نظر و تصمیم گیری کنند.

وی با بیان اینکه سالانه یک میلیون نفر در کشور پشت کنکوری داریم، افزود: براساس مصوبه وزارت علوم در سال ۹۲ باید طی پنج سال ۸۵ درصد از داوطلبان ورود به دانشگاه از طریق بررسی سوابق تحصیلی پذیرش شوند.

وی با ذکر اینکه تلاش می کنیم تا در رشته های کم متقاضی بار روانی کنکور را از دوش داوطلبان برداریم، ادامه داد: با این روش بار روانی کم شده و خانواده ها نیز به آرامش در این مهم رسیده و اینکه تا ۷۰ درصد میزان پشت کنکوری کاهش خواهد یافت.  

وی با اشاره به اینکه حذف کنکور زمانبر بوده و این مهم طی سه سال آینده به طور کامل محقق نخواهد شد، گفت: باید با وزارت آموزش و پرورش هماهنگی های لازم انجام شود تا نظام آموزشی در دبیرستان ها به گونه تنظیم شود که آمادگی های لازم برای ورود به دانشگاه برای فرد ایجاد شود.

طراحی نظام رتبه بندی بومی برای دانشگاه ها

شریعتی نیاسر در خصوص رتبه بندی دانشگاه ها اظهار کرد: تا دو سال گذشته دانشگاه ها به معنای واقعی رتبه بندی نمی شدند و دیگران در خارج از کشور دانشگاه هارا سطح بندی می کردند.

وی با اشاره به طراحی نظام رتبه بندی بومی در کشور،ادامه داد: این نظام رتبه بندی براساس شاخص های بومی و مبتنی بر نظام آموزشی موجود در کشور اجرا می شود.

وی با بیان اینکه گفته شود دانشگاه ها سطح بندی می شوند تا رتبه بندی، دقیق تر است، گفت: با توجه به اینکه سطح بندی بازخوردهای بیشتری دارد در این راستا نقاط ضعف و قوت مراکز شناسایی و جایگاه آنان مشخص می شود.

صندلی خالی به معنای واقعی در دانشگاه ها وجود ندارد

وی با بیان اینکه امروز در دانشگاه ها استاندارد سازی و مامورت گرایی مورد توجه قرار گرفته است، افزود: در سال های گذشته ظرفیت مازادی را به آموزش عالی تحمیل کردیم که هم اکنون با اجرای طرح استاندارد سازی  فرض می شود که صندلی ها خالی شده بلکه این طور نیست ظرفیت مازاد از بین رفته است.

بسترهای رفت آمد دانشجویان و اساتید خارج کشور به ایران فراهم می شود

شریعتی نیاسر با اشاره به اینکه تعدادی زیادی از فرزندان این مرزو بوم در خارج کشور تحصیل می کنند، گفت: زمینه ورود و فعالیت این دانشجویان و اساتید تسهیل می یابد.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «حذف کنکور نیازمند تصمیم فرا ستادی است»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..