تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




برداشت طالبی از سطح ۵۰۰ هکتار از اراضی شهرستان کاشمر

برداشت طالبی از سطح ۵۰۰ هکتار از اراضی شهرستان کاشمربه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ،  سید ابوالقاسم موسوی گفت: با برداشت طالبی از سطح 500 هکتار از اراضی شهرستان که از اواسط خرداد ماه شروع شده است پیش بینی می‌شود میزان 12500 تن محصول برداشت شود.

وی بااشاره به اینکه طالبی کاشمر از نظر کیفیت و تولید در رتبه اول استان قراردارد، افزود: بیش از 90 درصد از تولید این محصول به شهرستان‌های همجوار از جمله مشهد، نیشابور، تربت حیدریه و گناباد صادر می‌شود.

موسوی ادامه داد: با توجه به متوسط قیمت این محصول در طول فصل برداشت که 12000 ریال است درآمد ناخالص بالغ بر 150000 میلیون ریال برای کشاورزان پرتلاش این خطه حاصل می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی بیان کرد: به دلیل کاهش نزولات جوی و بالابودن هزینه‌های تولید (شامل نهاده‌ها و حمل و نقل و...) سطح زیر کشت این محصول در سال زراعی جاری نسبت به سال زراعی گذشته کاهش یافته است.

وی عمده مناطق طالبی کاری شهرستان، روستاهای: فرگ، رزق آباد، فرح آباد، جردوی، نای و فرشه را عنوان کرد و گفت: از 500 هکتار محصول طالبی کشت شده در شهرستان: 70 درصد به روش مالچ پلاستیک و 30 درصد به روش کشت تونلی کشت شده است.

موسوی افزود: از مزایای کشت تونلی و مالچ پلاستیک میتوان به، زودرسی محصول، مبارزه با بیماری‌های خاکزی و کنترل آن به روش غیر شیمایی، جلوگیری از رشد علف‌های هرز و صرفه جویی در مصرف آب اشاره کرد.

انتهای پیام//و.ت

برداشت طالبی در کاشمر



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «برداشت طالبی از سطح ۵۰۰ هکتار از اراضی شهرستان کاشمر»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..