تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




۱۵درصد جمعیت استان زنجان تحت پوشش بهزیستی هستند/ تحویل واحدهای مسکونی مددجویان در هفته بهزیستی

ساعت: 20:53 منتشر شده در مورخ: 1397/04/20 شناسه خبر: 1385153

مدیرکل بهزیستی استان زنجان گفت: ۱۵ درصد جمعیت استان زنجان تحت پوشش بهزیستی هستند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از موج رسا; محمد محمدی امروز به مناسبت آغاز هفته بهزیستی در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان اینکه 15 درصد جمعیت کل استان زنجان تحت پوشش بهزیستی استان زنجان هستند، اظهار کرد: 24 هزار و 813 خانوار زنجانی تحت پوشش بهزیستی هستند که از این تعداد ۳۱ درصد مستمری دریافت می‌کنند و ۶۹ درصد نیز از سایر خدمات بهزیستی بهره مند می‌شوند.

وی با بیان اینکه در حوزه توانبخشی نیز ۱۹ هزار ۷۹۶ معلولیت ثبت شده با ۱۹  هزار و ۲۸۷ پرونده تحت حمایت سازمان وجود دارد، ابراز کرد: این میزان ۱.۷ درصد جمعیت استان را شامل می‌شود.

مدیرکل بهزیستی استان زنجان ۴۶۴۶ نفر از معلولین و بیماران اعصاب و روان مستمری بگیر سازمان هستند، خاطرنشان کرد: تعداد ۵۷ مرکز غیردولتی در حوزه توانبخشی وجود دارد که ۷۲۲۴ معلول بهره مند از خدمات این مراکز هستند.

وی با بیان اینکه از تعداد کل معلولین ۳۰۳ نفر معلول ضایعه نخاعی هستند، ادامه داد: به این افراد خدمات ویژه شامل ارائه خدمات توانبخشی، حق پرستاری و سایر خدمات مددکاری ارائه می‌شود.

محمدی گفت: بهزیستی استان زنجان ۹۲۰ دانش‌آموز و ۲۲۹ دانشجوی معلول تحت پوشش دارد.

وی با بیان اینکه ۷۶۰۸ پرونده مددکاری وجود دارد، عنوان کرد: از این تعداد ۵۴۳۳ پرونده مربوط به زنان و خانواده و ۲۴۴۰ خانوار نیز در این حوزه مستمری بگیر هستند.

مدیرکل بهزیستی استان زنجان با اشاره به برخی از اقدامات حوزه معاونت امور توسعه و پیشگیری اظهار کرد: از ابتدای سال ۹۷ تا خرداد ماه ۴۳۲۶ نفر از خدمات مشاوره حضوری دولتی و غیردولتی، در ۲۵ مرکز ترک اعتیاد تعداد ۱۶۹۴ نفر از جمعیت معتادین از امور درمان خدمت گرفته‌اند و ۵۰۶ کودک از خدمات غربالگری بینایی و ۴۱۰۰ کودک از خدمات خدمات غربالگری شنوایی بهره مند شده‌اند.

وی با اشاره به تعداد زنان سرپرست خانوار بیمه شده تحت پوشش بر حسب بیمه تامین اجتماعی و بیمه روستایی و عشایری افزود: این افراد در سال گذشته ۱۵۸۳ نفر هستند.

محمدی با بیان اینکه امسال در هفته  بهزیستی ۲۵ واحد از ۲۲۵۰ واحد مسکونی مددجویان تحویل داده می‌شود، خاطرنشان کرد: در این هفته هشت مرکز را در استان افتتاح خواهیم کرد.

وی با اشاره به قانون جامع حمایت از معلولان بر آگاهی معلولان  از این قانون تاکید کرد و خواستار ورود رسانه‌ها در این بخش شد.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «۱۵درصد جمعیت استان زنجان تحت پوشش بهزیستی هستند/ تحویل واحدهای مسکونی مددجویان در هفته بهزیستی»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..