تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




آشفته بازار قیمت ها و عوام فریبی فروشگاه های زنجیره ای

ساعت: 14:19 منتشر شده در مورخ: 1397/04/20 شناسه خبر: 1384904

قیمت مایحتاج مورد نیاز مردم سر سازگاری با آنها ندارد و هر روز روند صعودی را طی می کند و قیمت هر محصول در یک فروشگاه حتی با فروشگاه کناری فرق دارد اما آنچه در این میان آزار دهنده است عوام فریبی هست که برخی از فروشگاه های زنجیره ای در پیش گرفته اند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  عصر اترک، سواستفاده از اعتماد مردم ، فروش ویژه برای کالاهایی که تاریخ انقضای آنها در حال اتمام است و تهیه ارزان قیمت کالاهایی که تاریخ انقضای آنها رو به پایان است و فروش به قیمت روی جلد محصول از شگردهای برخی از فروشگاه های زنجیره ای در استان خراسان شمالی است.

محمد رضا نجات پور یکی از شهروندان بجنوردی می گوید: چندین ماه از فروشگاه زنجیره ای بخاطر تخفیف های زیادی که داشت خرید می کردم اما یکبار بعد از خرید اجناس مورد نیاز قیمت روی بسته بندی ها و فاکتور چند قلم از کالاها را مقایسه کردم و متوجه شدم که قیمتی که فروشگاه با تخفیف بر فاکتور ثبت کرده از مبلغ روی بسته بندی بیشتر است.

وی ادامه می دهد: از وقتی به صورت آشکار کلاهبرداری این فروشگاه زنجیره ای را دیدم دیگر از این فروشگاه ها خرید نمی کنم.

خانم اسعدی یکی دیگر از مخاطبان می گوید: بعد از گرانی اجناس در بازار اطرافیان می گفتند که فروشگاه های زنجیره ای قیمت های پایین و تخفیف های زیادی دارند، من هم سعی کردم این بار را به فروشگاه بروم ، در یک بخش سبدی نصب شده بود که از دور برچسب فروش ویژه خودنمایی می کرد وقتی قیمت ها را دیدم کلی خوشحال شدم و مشغول به برداشتن بسته ها شدم که همسرم متوجه شد تمامی کالای این سبد تاریخ انقضایشان گذشته است.

وی با اظهار تاسف ادامه می دهد: اینکه مسئولان این فروشگاه به راحتی از اعتماد مردم سواستفاده می کنند برایم خیلی آزار دهنده بود.

خانم رحمت نژاد می گوید: چیزی که بارها برایم در فروشگاه زنجیره ای آشکار شده این است که در بسیاری از موارد کالاهایی را تخفیف ویژه می زنند که تاریخ انقضایشان نزدیک به تمام شدن است.

 

تخفیف فروشگاه های زنجیره ای قانونی نیست

هادی آذری، رئیس صنف خواربار فروشان خراسان شمالی در گفتگو با خبرنگار ما گفت: بررسی تخلفات فروشگاه های زنجیره ای دو سالی است که در دستور کار قرار دارد و بارها از طریق استاندار و امام جمعه بجنورد در خطبه های نماز جمعه به عوام فریبی بودنشان اشاره شده است.

وی با تاکید بر اینکه تخفیفات فروشگاه های زنجیره ای قانونی نیستند، اظهار کرد: بر اساس قانون در طی سال هر فروشگاه زنجیره ای می تواند 3 تا4 مرتبه تخفیف و فروش ویژه داشته باشد، در حالی که این فروشگاه ها هر ماه دقیقا همزمان با واریز یارانه، فروش ویژه اعلام می کنند که مخالف با قانون اصناف است.

آذری افزود: هم چنین برگزاری فروش ویژه باید با هماهنگی کارشناس اداره صنعت و معدن جهت اعمال تخفیفات و تبلیغات و درصد فروش ها انجام گیرد.

وی خاطر نشان کرد: بارها با شکایاتی که از سمت مردم بوده است جهت رسیدگی به فروشگاه های زنجیره ای مراجعه کردیم و تخلفات شناسایی شده به تعزیرات اطلاع داده می شود اما با توجه به اینکه مدیریت تعدادی از فروشگاه های زنجیره ای در خارج از استان است و بکاری مشاروان حقوقی در این فروشگاه ها، شکایت ها به نتیجه ی خاصی منجر نمی شود.

آذری اضافه کرد: با توجه به اینکه خرید فروشگاه زنجیره ای به صورت روزانه انجام می شود، این فروشگاه ها اجناس مورد نیاز را با کمترین قیمت ازشرکت هایی که تاریخ انقضای آن ها نزدیک به اتمام است با قیمت پایین تری خرید می کنند.

وی بیان داشت: در سال 95 مصوب استانداری ایجاد دو فروشگاه زنجیره ای کوروش در بجنورد بود که متاسفانه الان این تعداد به 7 فروشگاه فعال در شهرستان بجنورد و یک فروشگاه در شیروان رسیده است.

 

افزایش نظارت بر بازار

نورالله ابراهیمی، رئیس اداره نظارت وبازرسی سازمان صنعت و معدن در پاسخ به خبرنگار عصراترک در مورد نظارت ها بر واحد های صنفی گفت: بدنبال افزایش قیمت ها در بازار، تعداد تخلفات هم زیاد شده و در طول روز 5 گروه بازرسی صبح و بعدازظهر مشغول نظارت هستند.

وی ادامه داد: طی چندماه اخیر تنها از یک فروشگاه زنجیره ای، 10 پرونده تخلف گرانفروشی به ثبت رسیده است.

ابراهیمی افزود: تبلیغات غیر واقعی،ارائه کالاهایی که تاریخ نزدیک به انقضا دارد، ارائه کالا با قیمت بالاتر از چیزی که در روی بسته ثبت شده، بیشترین تخلفی است که برای این فروشگاه ثبت شده است.

وی خاطر نشان کرد: تعزیرات جریمه های تخلفات این فروشگاه ها را اعمال می کند ولی کماکان فروشگاه های زنجیره ای به تخلفاتشان ادامه می دهند.

ابراهیمی افزود: در ماه رمضان تعداد 3 هزار و 390 مورد واحد صنفی بازدید شده است و  449 تخلف گزارش شده و 173 مورد تشکیل پرونده انجام شده است.

وی با بیان اینکه در سال 96 تنها چند مورد احتکار پیاز داشتیم، در سال جدید به خاطر نوسانات بازار دو پرونده اخفا و امتناع از عرضه مربوط به روغن نباتی و لوازم خانگی تشکیل شد.

وی با اشاره به کالاهایی که در این مدت مورد بازدید قرارگرفتند، گفت: فروشگاه های لوازم خانگی، خواربار فروشی ها، شیرینی فروشی ها، غذا خوری ها، پوشاک و نانوایی های آزاد پز در این دسته از اصناف بودند.

ابراهیمی گرانفروشی، عدم درج قیمت، عدم نصب دستورالعمل بهداشت، عدم صدور فاکتور یا صورت حساب، اخفا و امتناع از عرضه، فروش اجباری ، تداخل صنفی ، از جمله تخلفات اعلام داشت.

وی خاطر نشان کرد: اداره نظارت و بازرسی گزارش تخلف را تهیه و برای رسیدگی به تعزیرات حکومتی اعلام می کند.

ابراهیمی یادآور شد: مردم باید با آگاهی بیشتر خرید هایشان را انجام دهند تا فروشنده اجازه هر سواستفاده ای را نداشته باشد.

 

تشکیل 1080 پرونده تخلف طی سه ماه امسال

سید جواد سیدالموسوی، مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان شمالی در ادامه این گزارش گفت: در سه ماهه امسال یک هزار و 80  پرونده تخلف تشکیل شده است که از این تعداد 915 پرونده در بخش کالا و خدمات، 64 پرونده در بخش قاچاق و 101 پرونده بهداشتی بوده است.

وی میزان محکومیت و جریمه هایی این تعداد پرونده را 7 میلیارد و 744 میلیون ریال اعلام کرد.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «آشفته بازار قیمت ها و عوام فریبی فروشگاه های زنجیره ای»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..