تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




چگونه همکاری بهتر برای کارمندان دیگر در شرکت باشیم

برخی اوقات رفتارهای ما بدون این که متوجه شویم همکاران را اذیت می‌کند. برای رفع این مشکلات راهکارهای ساده‌ای وجود دارد.

پروش فرهنگ سازمانی مثبت یکی از نقاط قوت سازمان‌های موفق است که موجب رضایت شغلی هرچه بیشتر کارمندان خواهد شد. با این حال برخی رفتارهای ساده‌ی کارمندان در بخش‌های مختلف، می‌‌تواند این فرهنگ‌ را به مرور فرسوده کرده و حتی به مرگ برساند. حتی رفتارهای ساده‌ای مانند طعنه و کنایه یا زبان بدن تهاجمی، می‌‌تواند تاثیر نامناسبی روی کارمندان داشته و به مرور آنها را از همکاری در تیم‌ها دل‌زده کند.

خرده‌رفتارهای تهاجمی (Microaggression) تعریفی است که از دهه‌ی ۱۹۷۰ در آمریکا رواج یافت و پس از آن تحقیقات متعددی در دانشگاه‌های این کشور روی آن انجام شد. این رفتارها در ظاهر یا ذهن عموم مردم عادی بوده و هیچ توهین یا تهاجمی در آنها نهفته نیست. این در حالی است که همین رفتارهای ساده (مانند پرسیدن ملیت یا شهر تولد یک فرد) می‌تواند روی برخی همکاران اثر منفی داشته باشد. این رفتارها عموما در برداشت‌های اشتباه در زمینه‌های جنسی و قومیتی مشکل ایجاد می‌کنند.

مقاله‌های مرتبط:

رفتارهای گفته شده به مرور باعث کاهش علاقه‌ی کارمندان به شرکت خواهد شد و هزینه‌های گوناگونی را برای مدیران به همراه خواهد داشت. موسسه‌ی تحقیقاتی گالوپ در تحقیقی بین‌المللی در ۱۴۲ کشور به این نتیجه رسید که کاهش علاقه و تعلق کارمندان به شرکت‌ها، یک مشکل جهانی است. این شرکت هزینه‌ی کاهش تعلق کارمندان را برای آمریکا ۴۵۰ تا ۵۵۰ میلیارد دلار در سال عنوان کرده است.

در این میان چالش بخش‌های نیروی انسانی در کاهش این خرده‌رفتارها از همه بیشتر است. یکی از راهکارهای این بخش‌ها در سازمان‌های بزرگ، آموزش هرچه بیشتر ذهن‌آگاهی و تفکر عمیق به کارمندان است که به روش‌های زیر در توسعه‌ی یک فرهنگ سازمانی موفق نقش خواهد داشت.

تشخیص بهتر خرده‌رفتارهای تهاجمی

کارمندانی که ذهن‌آگاهی بالایی دارند در تشخیص رفتارهای اشتباه خود بهتر عمل می‌کنند. قطعا قدم اول و دشوارترین مرحله، شناسایی این رفتارها است. مشکل آنجا است که عموم مهاجمین این رفتارها از اشتباه بودن عملکرد خود اطلاع ندارند.

رهبری جلسات

امروزه اصول ذهن‌آگاهی به خوبی روشن شده و می‌توانند به کمک این افراد بیایند. اصل اولیه در ذهن‌آگاهی، توجه به زمان حال و نادیده گرفتن اتفاقات گذشته یا احتمالات آینده است. علاوه بر آن، عدم قضاوت به جای قضاوت‌های احساسی یا تفسیرهای شخصی در ذهن‌آگاهی تقویت می‌شود. این دو اصل ذهن‌آگاهی برای مقابله با خرده‌رفتارهای تهاجمی بسیار مهم هستند.

قابلیت بحث و گفتگوی راحت، بسیاری از سوء برداشت‌ها را حل می‌کند

افراد با تمرین‌ ذهن‌آگاهی می‌آموزند که در لحظه تفکر کنند. بعلاوه آنها از رفتارهای خود آگاه خواهند بود و حتی عواقب ساده‌ترین رفتارهای خود را نیز می‌سنجند. در نهایت این آگاهی موجب کاهش لحظات و اتفاقات رفتارهای مضر می‌شود که به فرهنگ شرکت آسیب می‌رسانند.

کاهش سرزنش و افزایش گفتگو

تاثیر رفتارهار ناخواسته عموما آزاردهنده و ناراحت کننده است. بعلاوه این تاثیر احتمالا تا مدت‌ها در ذهن فرد مقابل باقی خواهد ماند. برای جلوگیری از این رفتارها و ایجاد تغییرات مثبت، بهتر است فضایی برای گفتگو، نقد و اظهار نظر بدون خجالت برای کارمندان ایجاد شود. بعلاوه ایجاد فضایی برای بهبود ارتباطات میان کارمندان و جلوگیری از قضاوت و سرنش، زمان خاص خود را طلب می‌کند.

در فضاهایی که گفتگو و دیالوگ برقرار است، ذهن‌آگاهی به افراد کمک می‌کند که با هم هم‌دلی داشته باشند. به تعریف دیگر افراد با درک انسان بودن یکدیگر، رفتارهای همکاران را بهتر می‌فهمند و کمتر به دنبال قضاوت کردن خواهند بود. در این فضاها افراد یک موقعیت ناراحت‌کننده را با جدا کردن رفتار از فرد عامل آن، به فرصتی برای رشد ارتباطات تبدیل خواهند کرد. آگاهی هرچه بیشتر از شرایط حاضر، به مشاهده و بررسی بی‌طرفانه‌ی رفتارهای فردی و گروهی نیز کمک می‌کند. این رفتارها اجازه‌ی بخشیدن، درک بیشتر و رشد را به کارمندان می‌دهد. فراموش نکنید که گفتگو می‌تواند رفتارها را تغییر داده و عواقب آتی آنها را نیز بهبود دهد.

جلسه کاری

رهبران آگاه، روی فرهنگ تاثیر می‌گذارند

رهبری عموما همراه با قدرت و اختیار است. در نتیجه‌ی این قدرت، احتمال نادیده گرفتن یا متوجه نبودن برخی رفتارها در محیط شرکت به‌وجود می‌آید. دلیل آن نیز رعایت و دقت کردن کارمندان در زمان معاشرت با مدیران است.

ذهن‌آگاهی رهبران باعث شناخت بهتر خرده‌رفتارهای تهاجمی توسط آنها می‌شود

در این حالت نیز رهبرانی که آگاهش ذهنی بالایی دارند، دلسوزتر بوده و در شرایط احتمالی رفتارهای تهاجمی، در موقعیت دخالت کرده و از وخیم شدن اوضاع جلوگیری می‌کنند. رهبرانی که روی ذهن‌آگاهی شخصی تمرین کنند، توانایی بیشتری برای تمرکز روی وظایف کنونی خود دارند. آنها فرهنگ همکاری را گسترش داده و اطمینان حاصل می‌کنند که محیط کار شرکت امن باشد.

فرهنگ شرکت

فرهنگ سالم‌تر

تمرین‌های ذهن‌آگاهی قدم اول در ساخت فرهنگ سالم و همچنین، یک سرمایه‌گذاری مفید بلندمدت هستند. در نتیجه شرکت‌ها باید این تمرین‌ها را به‌عنوان اصولی از کارهای روزمره‌ی کارمندان ترویج کنند. این بدان معنا نیست که بخش نیروی انسانی لزوما کلاس‌هایی مانند یوگا در شرکت تشکیل دهد. بلکه با تشویق و ترویج رفتارهای ساده می‌توان ذهن‌آگاهی را افزایش داد. برخی از این تمرین‌های ساده عبارتند از:

احساسات خود را به محض تحریک شدن شناسایی کنید.برای ارزیابی موقعیت‌ها یا اتفاقات، آنها را از منظری دیگر نیز بازبینی کنید.وقتی با رفتار یا صحبتی به شما توهین می‌شود، به راحتی در موردش صحبت کنید.

وقتی ذهن‌آگاهی به‌‌عنوان ابزاری مفید شناخته شود، دپارتمان‌های نیروی انسانی خواهند توانست نیروی کار را به همکاری بیشتر تشویق کنند. در این شرایط افراد ترسی از ارتباط برقرار کردن نخواهند داشت و با صدافت کار خواهند کرد. این مراحل، قدم‌های اساسی در ساخت فرهنگی هستند که تعلق خاطر کارمندان را افزایش داده و زمینه را برای موفقیت‌های بزرگتر سازمانی فراهم می‌کنند.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «چگونه همکاری بهتر برای کارمندان دیگر در شرکت باشیم»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..