تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




ایمان خود را در سکرات مرگ چگونه حفظ کنیم؟

ایمان خود را در سکرات مرگ چگونه حفظ کنیم؟به گزارشگروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛از منظر قرآن کریم حقیقت مرگ انتقال روح از عالم طبیعت به عوالم دیگر و بازگشت انسان به سوی خداست که در نهایت همگان را در بر می‌گیرد؛ آنجا که فرمود: «کُلُّ نَفْسٍ ذَائِقَةُ الْمَوْتِ ۖ. ثُمَّ إِلَیْنَا تُرْجَعُونَ؛ هر نفسی (طعم ناگوار) مرگ را خواهد چشید، و پس از مرگ شما را به سوی ما باز گردانند.» (۵۷ عنکبوت)

در این بین هر یک از اهل‌بیت (ع) توصیفاتی درباره این حقیقت عالم هستی بیان فرمودند که شامل فلسفه مرگ، مکانیسم مرگ، دستاورد‌های مرگ، عبرت‌های مرگ و ... است. به عنوان نمونه امیر مؤمنان علی (ع) در توصیف آن فرمودند: «مرگ، لذت‌ها و خوشى‌هاى شما را از میان مى‌برد و آرزوهاى شما را تیره و تار مى‌سازد و میان شما و هدف‌هایتان فاصله مى‌اندازد.

دیدار کننده‌اى است که هیچ کس او را دوست ندارد و مبارزى است که هرگز شکست نمى‌خورد و جنایتکارى است که هرگز بازخواست نمى‌شود. هم اکنون بندهاى دام خویش را (به دست و پاى) شما انداخته و نزدیک است که تاریکى سایه‌هاى مرگ و شدت دردهاى آن شما را فرا گیرد.

ایمان خود را در سکرات مرگ چگونه حفظ کنیم؟

بیشتر بخوانید:چگونه راحت تر بمیریم؟ 

از جمله مواردی که در روایات به آن اشاره شده، فرآیند مرگ و آنچه که یک مسلمان باید در حالت احتضار بدان عمل کند، است. بر اساس روایات معصومین (ع) از شدیدترین لحظات یک انسان همان حالت احتضار است؛ لذا شیطان از این فرصت سوءاستفاده کرده و همچون گذشته سعی می‌کند فرد محتضر را به شکل‌های مختلف مثل وعده‌های دروغین فریب دهد.

حجت الاسلام حسینی قمی با اشاره به این موضوع، به معرفی راهکاری برای حفظ ایمانیات در حالت سکرات مرگ می‌پردازد که در ادامه می‌بینید.

منبع:تسنیم

انتهای پیام/

راهکاری برای حفظ ایمانیات در حالت سکرات مرگ



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «ایمان خود را در سکرات مرگ چگونه حفظ کنیم؟»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..