تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




کانن و نیکون دوربین‌ بدون آینه و فول‌ فریم عرضه می‌کنند

بر اساس گزارش‌های منتشرشده، کانن و نیکون دو شرکت مطرح دنیای عکاسی قصد دارند تا پایان سال از دوربین‌های بدون‌آینه و فول‌فریم خود رونمایی کنند.

سال جاری قرار است برای کانن و نیکون سال هیجان‌انگیزی باشد؛ چرا که بر اساس گزارش‌ها، هر دو شرکت قصد دارند دوربین‌های بدون‌آینه‌ی فول‌فریم خود را تا پایان سال رونمایی کنند. این خبر می‌توانند برای کاربران این دو شرکت بسیار خوشحال‌کننده باشد؛ زیرا نشان می‌دهد که هر دو در فاز بعدی عکاسی دیجیتال سرمایه‌گذاری زیادی کرده‌اند و این یعنی تنور رقابت در دنیای بدون‌آینه‌ها داغ‌تر از قبل خواهد شد. امروزه با پیشرفت گوشی‌های هوشمند و ورود آن‌ها به عرصه‌ی رقابت با دوربین‌های پایین‌رده و حتی میان‌رده، بازار دوربین‌های عکاسی بسیار پیچیده شده است. دوربین‌های خانگی یا کامپکت تقریبا رو به انقراض هستند و استفاده از دوربین‌های دیجیتال به عکاسی حرفه‌ای محدود شده است.

البته دوربین‌های میان‌رده‌ی خوبی مانند سری ایکس از فوجی‌فیلم و دوربین‌های PEN و OM-D از المپوس کمی در بخش میان‌رده‌ها اوضاع را به نفع دوربین‌های عکاسی تغییر داده‌اند.

دوربین‌های بدون‌آینه که با حفظ کیفیت تعدادی از قسمت‌های مکانیکی و جاگیر دوربین‌های دیجیتال در آن‌ها حذف شده است، دستگاه‌های جمع و جورتری هستند که از لحاظ عملکرد برتری‌های بسیاری نسبت به گوشی‌ها دارند.

مقاله‌ی مرتبط:

بدون‌آینه‌ها قطعا سهم زیادی در آینده‌ی عکاسی دیجیتال خواهند داشت؛ به همین دلیل است که شرکت‌ها سرمایه‌گذاری زیادی در این بخش انجام داده‌اند. نتایج اولیه‌ی این سرمایه‌گذاری‌ها چندان خوشایند نبود و مشخص بود که اولویت شرکت‌ها از جمله کانن و نیکون با دوربین‌های DSLR بود؛ زیرا عکاسان حرفه‌ای هنوز این دوربین‌ها را ترجیح می‌دادند.

دوربین بدون آینه

اما دوربین‌های بدون‌آینه‌ای که شرکت‌های سونی، پاناسونیک، المپوس و فوجی‌فیلم عرضه کردند، نظر عکاسان حرفه‌ای را نیز به خود جلب کرد. سری‌های آلفا و ایکس‌پرو به خوبی نشان دادند که بدون‌آینه‌ها می‌توانند در ثبت تصاویر و قابلیت‌های فیلمبرداری فراتر از رقبای دارای آینه‌ی خود ظاهر شوند؛ در حالی که از آن‌ها سبک‌تر و قابل‌حمل‌تر هستند.

حال شرکت‌های کانن و نیکون نیز تمایل بازار به سمت دوربین‌های بدون‌آینه را درک کرده‌اند و برای این‌که از رقبا عقب نمانند قصد دارند بدون‌آینه‌های خود را راهی بازار کنند. البته کانن پیش‌تر مدل‌های بدون‌آینه‌ و میان‌رده‌ی سری EOS M را عرضه کرده است؛ اما نیکون تا کنون هیچ بدون‌آینه‌ توانمندی را روانه‌ی بازار نکرده است.

بر اساس گزارش‌ها، هر دو شرکت یادشده قصد دارند تا پایان سال دو مدل بدون‌آینه‌ی فول‌فریم را رونمایی کنند و در مورد نیکون ممکن است این اتفاق تا پایان همین ماه رخ دهد.

دوربین بدون آینه EOS M50 کانن

انتخاب فول‌فریم چند پیام دارد:

کانن و نیکون معتقد هستند که سیستم‌های بدون‌آینه‌ی آن‌ها قادر به رقابت با دوربین‌های دیجیتال در سطح حرفه‌ای هستند.آن‌ها معتقد هستند عکاسان حرفه‌ای آماده‌ی استقبال از دوربین‌های بدون‌آینه شده‌اند.آن‌ها داوطلبانه آماده‌ی کاهش فروش دوربین‌های DSLR و جایگزینی بدون‌آینه‌ها شده‌اند.

مورد آخر برای کانن و نیکون بسیار هولناک است. این دو شرکت سال‌ها دوربین‌های SLR تولید کرده و هویت خود را با این دوربین‌ها به دست آورده‌اند. رها کردن بازار دوربین‌های دیجیتال و رفتن به سمت بدون‌آینه‌ها راهی است که امکان بازگشتی برای آن‌ها نخواهد داشت. البته، مطمئنا دوربین‌های دیجیتال برای مدتی همچنان محبوبیت خواهند داشت؛ اما دیر یا زود کاهش فروش آن‌ها منجر به توقف تولید و در نتیجه جایگزینی سیستم‌های بدون‌آینه خواهد شد.

مقاله‌ی مرتبط:

در مورد مشخصات دوربین‌هایی که قرار است معرفی شوند، شایعات زیادی مطرح شده است. گفته می‌شود هر دو شرکت دو دوربین معرفی خواهند کرد. در مورد نیکون گمانه‌زنی‌ها حاکی از این هستند که یک مدل با رزولوشن بالا و مدلی با رزولوشن پایین‌تر سنسور را شاهد خواهیم بود که هردو به لرزشگیر داخلی، مانت لنز جدید و طبیعتا منظره‌یاب الکترونیکی مجهز خواهند بود؛ اما، در مورد کانن اطلاعات زیادی در دست نیست و تنها احتمال می‌رود که مشخصات مشابهی را شاهد باشیم.

بهتر است در این تغییر رویه‌ی شرکت‌های کانن و نیکون خیلی انتظار تغییر قیمت‌گذاری نداشته باشید. دوربین‌های ذکرشده احتمالا قیمتی در بازه‌ی ۲۵۰۰ تا ۴۰۰۰ دلار خواهند داشت که این قیمت تفاوت چندانی با دوربین‌های دیجیتال فعلی آن‌ها ندارد.

هردو شرکت یادشده آزمون سختی در پیش دارند؛ چرا که باید با دوربین‌های جدید خود کاربران را تحت تأثیر قرار داده و نه تنها طرفداران خود را ناامید نکنند؛ بلکه آن‌دسته از مشتریانی را که از دست داده‌اند، مجددا به سوی خود بکشانند. بنابراین، ممکن است تغییراتی نظیر رابط کاربری متفاوت را نیز شاهد باشیم. اتصال وایرلس نیز از دیگر امکاناتی است که می‌توانید از این مدل‌ها انتظار داشته باشید.

پیشرفت دوربین‌های بدون‌آینه شاید نتواند جلوی موج محبوبیت دوربین‌های موبایلی را بگیرد، اما این موضوع که شرکت‌های مطرح گامی رو به آینده برمی‌دارند می‌تواند بسیار امیدوار کننده باشد. هنوز کانن و نیکون رسما در مورد شایعات موجود اظهار نظری نکرده‌اند؛ اما به نظر می‌رسد تا معرفی دوربین‌های بدون‌آینه و فول‌فریم کانن و نیکون فاصله‌ی زیادی نداشته باشیم.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «کانن و نیکون دوربین‌ بدون آینه و فول‌ فریم عرضه می‌کنند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..