تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




ستاره‌هایی که برای بهترین فیلمشان پولی نگرفتند

برترین ها - ترجمه از احمد محمدی: بازیگری یکی از پردرآمدترین شغل های دنیاست. بسیاری از مردم به خاطر شهرت و مخصوصا ثروت، آرزوی بازیگر شدن دارند. البته بازیگران بلافاصله برای ایفای یک نقش، میلیون ها دلار دریافت نمی کنند! همانطور که این 10 هنرمند می توانند به شما بگویند که بازی در هر نقش به معنی پارو کردنِ پول نیست! برخی از این بازیگران برای بازی در یک فیلم تقریبا هیچ نگرفتند و خیلی های شان هم موقعی آن نقش را بازی کردند که تازه کار نبودند و اسم و رسمی به هم زده بودند؛ بنابراین می دانستند که به جیب زدن میلیون ها دلار از یک فیلم چه مزه ای می دهد اما با این حال و با علم به این که نقشی که قرار است بازی کنند آورده مالی زیادی برای شان نخواهد داشت، آن را قبول کردند.

دستمزد برخی از بازیگران این لیست برای فیلم مورد نظر، چند صد هزار دلار بوده است؛ با این حال در مقایسه با قراردادهایی که معمولا می بندند (بالای میلیون دلار) رقم ناچیزی محسوب می شود. سایر بازیگران لیست هم دستمزدهای پایینی در حد چند هزار دلار دریافت کرده اند.

01) لیندسی لوهان: کمتر از 3000 دلار برای بازی در فیلم «کانیونز» (The Canyons)

سوپراستار‌هایی که برای بازی در بهترین فیلم شان تقریبا هیچ نگرفتند!

روزگاری بود که لیندسی لوهانِ جوان، یکی از انتخاب های اول کارگردان های هالیوود به شمار می آمد و البته هنوز هم از اعضای خانواده هالیوود محسوب می شود. به همین دلایل باور این که برای بازی در فیلم «کانیونز» فقط روزی 100 دلار گرفته، دشوار به نظر می آید؛ جمعا 2300 دلار برای 23 روزی که برای این فیلم جلوی دوربین می رفت!

اما لیندسی لوهان برای رهایی از کلیشه ای که به دلیل بازی های سال های جوانی اش از او در اذهان ساخته شده بود، بازی در این فیلم را پذیرفت؛ فیلمی که متاسفانه خوب هم از آب در نیامد و کمتر کسی برای دیدنش به سینما رفت.

02) اپرا وینفری: کمتر از 50,000 دلار برای بازی در فیلم «رنگ ارغوانی» (Color Purple)

سوپراستار‌هایی که برای بازی در بهترین فیلم شان تقریبا هیچ نگرفتند!

چطور می توان تصور کرد نام شخصی به ثروتمندی اپرا وینفری در این لیست باشد؟! اما اپرا در آغوش ثروت و مکنت زاده نشد و باید برای به دست آوردنش تلاش می کرد! در زمان حاضر اپرا یکی از هنگفت ترین دستمزدهای دنیا را به خود اختصاص می دهد و حتی رکورد درآمد روزانه یک میلیون دلار را در کارنامه اش ثبت کرده است.

به همین دلیل شنیدن این که برای بازی در فیلم «رنگ ارغوانیِ» استیون اسپیلبرگ چقدر دستمزد گرفته، آدم را شوکه می کند! اپرا وینفری برای این بازی کلا 35,000 هزار دلار گرفت؛ پولی که در حال حاضر با آن ثروت افسانه ای اش، شاید 3 دلار و 50 سنت هم به نظرش نیاید! و البته بازی اش در این فیلم به قدری تحسین برانگیز بود که او را کاندیدای جوایز بسیاری کرد.

03) رایان گاسلینگ: هفته ای هزار دلار برای بازی در فیلم «نیمه ی نلسون» (Half Nelson)

سوپراستار‌هایی که برای بازی در بهترین فیلم شان تقریبا هیچ نگرفتند!

افراد زیادی مشهور شدن رایان گاسلینگ بعد از بازی در فیلم «دفترچه یادداشت» (Notebook) به خاطر دارند. همه عاشق جذابیت او شده بودند. کمی بعد از آن، رایان در فیلمی به نام «نیمه ی نلسون» ایفای نقش کرد که دستمزدش فقط هفته ای هزار دلار بود! کمی غیرمنطقی به نظر می آمد، چرا که او در «دفترچه یادداشت» خوش درخشیده بود.

با این که این فیلم زیاد دیده نشد و خیلی ها آن را دست کم گرفتند، اما رایان گاسلینگ را کاندیدای دریافت اسکار نقش اول کرد. از آن زمان بود که رایان، دستمزدهای ناچیز را پشت سر گذاشت و به قراردادهای میلیونی رسید.

04) متیو مک کانهی: 200,000 دلار برای بازی در فیلم «باشگاه خریداران دالاس» (Dallas Buyers Club)

سوپراستار‌هایی که برای بازی در بهترین فیلم شان تقریبا هیچ نگرفتند!

متیو مک کانهی از سال 2000 میلادی با نقش آفرینی در فیلم های رمانتیک کمدی حضور خودش را در هالیوود تثبیت کرد. اما اخیرا با ایفای نقش های جدی استادیش در بازیگری را به همه دنیا نشان داده است. این موضوع به خوبی در فیلم «باشگاه خریداران دالاس» که او را کاندیدای اسکار کرد، نمایان است.

با وجود دستمزد کمی که دریافت کرد، «باشگاه خریداران دالاس» یکی از فیلم هایی است که تاثیر زیادی روی زندگی مک کانهی گذاشت و کارگردان ها را متوجه پتانسیل های بازیگری او ساخت و از آن زمان بود که پیشنهادهای بازی در نقش های جدی یکی پس از دیگری به سمت او سرازیر شد.

05) جورج کلونی: تخفیف های نجومی برای بازی در فیلم های مهم

سوپراستار‌هایی که برای بازی در بهترین فیلم شان تقریبا هیچ نگرفتند!

وقتی که نام هالیوود آورده می شود، در کنار اسامی مانند بن افلک، مت دیمون و تام کروز؛ همه به یاد جورج کلونی نیز می افتند. او در زمره بازیگرانی است که بالاترین سطح دستمزد را به خود اختصاص می دهند اما در عین حال بسیار هنرمند فروتنی است و عقایدی مخصوص خودش دارد که با توجه به آنها بازی هایش را انتخاب می کند.

برای مثال مشهور است که اگر فیلمی از نظر جورج کلونی با اهمیت باشد، تخفیف های نجومی برای دستمزدش قائل می شود. او برای بازی در فیلم هایی مانند «شب به خیر» (Good Night) و «فرزندان» (Descendants)، تنها چند صد هزار دلار دریافت کرد. البته چند صد هزار دلار مبلغ کمی نیست اما برای امثال جورج کلونی که معمولا قراردادهای چند میلیونی می بندند واقعا تخفیف زیادی است!

06) برد پیت: دستمزد ناچیز برای فیلم «تلما و لوییز» (Thelma and Louise)

سوپراستار‌هایی که برای بازی در بهترین فیلم شان تقریبا هیچ نگرفتند!

برد پیت هم یکی از بالاترین دستمزدها را در هالیوود دریافت می کند اما ابتدای بازیگری اش از این خبرها نبود! این فیلم «تلما و لوییز» بود که کار و بار برد پیت را سکه کرد و فرصت های بی شمار بازیگری را پیش پایش نهاد. البته برای آن فیلم فقط 6,000 دلار دریافت کرد! برای مقایسه، قرارداد بازی در فیلمی مثل «باشگاه مبارزه» (Fight Club) 17.5 میلیون دلار بود. مطمئنا هر وقت برد پیت یاد فیلم تلما و لوییز بیفتد از دستمزدی که دریافت کرد، خنده اش خواهد گرفت!

07) جنیفر لارنس: دریافت شندرِ غاز برای یکی از اولین فیلم هایش

سوپراستار‌هایی که برای بازی در بهترین فیلم شان تقریبا هیچ نگرفتند!

او هم مانند برد پیت، بسیار فروتنانه استارت بازیگری اش را زد! جنیفر لارنس تا به امروز قراردادهای میلیونی بسیاری برای ایفای نقش هایش بسته است اما او هم بالاخره باید از یک جایی شروع می کرد و این آغاز، فیلمی بود به نام «استخوان زمستان» (Winter's Bone). جنیفر در زمان اجرای آن نقش بسیار جوان بود و این در فیلم نیز کاملا مشخص است.

او برای این نقش کلا 3000 دلار دستمزد گرفت اما فیلم به خوبی دیده شد و بازی زیبای جنیفر چشم منتقدان هالیوود را خیره کرد و کاندیدای اسکار بهترین بازیگر زن شد! جهت اطلاع تان باید عرض کنم که رقم قراردادهای جنیفر خانم در حال حاضر دور و برِ 20 میلیون دلار می پلِکد!

08) تام کروز: فقط 100,000 دلار برای فیلم «مگنولیا» (Magnolia)

سوپراستار‌هایی که برای بازی در بهترین فیلم شان تقریبا هیچ نگرفتند!

از هر کس بپرسید سقف قرارداد بازیگری در هالیوود متعلق به چه کسی است؟ بی بروبرگرد یکی از نام هایی که به ذهن اش خطور کند، تام کروز است! خب، پس در لیست ما چه می کند؟! به این دلیل که برای بازی در فیلم مگنولیا فقط 100,000 دلار دریافت کرد. شاید برخی فکر کنند که صد هزار دلار هم پول کمی نیست ولی این مبلغ برای بازیگری در سطح تام کروز، پول خرد هم حساب نمی شود!

تام کروز در فیلم هایی مثل سری «ماموریت غیرممکن» میلیون ها دلار دریافت می کند پس چرا باید نقشی را با دستمزد صد هزار دلار بازی کند؟! به خاطر این که وقتی فیلمنامه اش را خواند، به حدی تحت تاثیر قرار گرفت که گفت مبلغ قرارداد اصلا برایش مهم نیست و فقط می خواهد بهترین بازی ممکن را در این فیلم انجام دهد.

09) داستین هافمن: فیلم «فارغ التحصیل» (The Graduate)

سوپراستار‌هایی که برای بازی در بهترین فیلم شان تقریبا هیچ نگرفتند!

فیلم «فارغ التحصیل» با بازی داستین هافمن، عنوان یکی از پرفروش ترین فیلم های تاریخ را یدک می کشد! این فیلم از زمان ساخت تا به حال فروش باورنکردنی 104,945,305 دلار را تجربه کرده است اما داستین هافمن بیچاره فقط 17,000 دلار دستمزد گرفت! چرا؟ به خاطر این که به یک بنده خدا هفده هزار دلار بدهی داشت و سریع قرارداد را امضا کرد.

البته همین فیلم بود که سکوی پرتاب داستین هافمن به اوج موفقیت شد و هنوز 10 سال از بازی در آن نگذشته بود که برای ایفای نقش در فیلم «پاپیون» 1.25 میلیون دلار دریافت کرد اما مطمئنا هنوز که هنوز است به خاطر آن هفده هزار دلار خودش را نبخشیده است!

10) جیم کری: قرارداد صفر دلاری در فیلم «مرد بله گو» (Yes Man)

سوپراستار‌هایی که برای بازی در بهترین فیلم شان تقریبا هیچ نگرفتند!

از آنجایی که جیم کری بازیگر فروتنی است، وقتی برای امضای قرارداد «مرد بله گو» رفت، اصلا تقاضای پول نقد نکرد! در عوض چند درصد از فروش ناخالص فیلم را خواست. واقعا شجاعانه رفتار کرد چون ممکن بود فیلم در گیشه شکست بخورد و حتی یک دلار هم دستش را نگیرد! اما از بخت بلندش، فیلم نه تنها شکست نخورد بلکه در کل 225 میلیون دلار فروش کرد! به این ترتیب قراردادی که جیم کری بسته بود، 36.2 درصد از سود ناخالص فیلم را روانه جیب او ساخت؛ یعنی 35 میلیون دلار ناقابل!




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «ستاره‌هایی که برای بهترین فیلمشان پولی نگرفتند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..