تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




روش‌های برنزه کردن پوست با آفتاب

برترین ها - ترجمه از پردیس بختیاری: برنزه بودن برای خیلی ها معیار زیبایی ست. برخی از ما دوست داریم که در فصلی چون تابستان پوست مان را برنزه کنیم اما اما همین برنزه کردن که به نظر ساده‌ ترین کار می ‌آيد، روش‌های خاص خودش را دارد. اشعه UV آفتاب می تواند به پوست مان آسیب برساند و به جای برنزه شدن موجب التهاب و قرمزی و حتی سرطان پوست شود. اما با رعایت نکاتی، می توانید به هدف تان که داشتن پوستی تیره و خوش رنگ است، برسید. در ادامه نکاتی را هنگام آفتاب گرفتن باید رعایت کنید، برایتان آورده ایم.

روش‌های برنزه کردن پوست با آفتاب

پوست تان را مرطوب نگه دارید

تحقیقات نشان داده که پوست هیدراته، زودتر از پوست های خشک رنگ می گیرند. بنابراین در حمام پوست تان را با لیفی بمالید تا سلول های مرده پوست تان از بین بروند، سپس به کمک بادی لوشن آن را مرطوب کنید.کرم ضد آفتاب بزنید.

شاید فکر کنید که با زدن کرم ضد آفتاب برنزه نخواهید شد، اما این موضوع صحت ندارد. در حقیقت شما باید به کمک کرم ضد آفتاب پوست تان را از اشعه های مضر آفتاب در امان نگه دارید. این که پوست شما با وجود کرم های ضد آفتاب برنزه نمی شود، یک باور قدیمی و اشتباه است. اگر چه با وجود آن شما دیرتر برنزه می شوید اما در این شرایط برنزگی شما دوام بیشتری خواهد داشت. 
یکی دیگر از فواید زدن کرم ضد آفتاب، جلوگیری از ابتلا به سرطان پوست است. SPF موجود در کرم برخی از اشعه های مضر آفتاب را خنثی می کند.

پس از آفتاب گرفتن، پوست تان را مرطوب کنید

یکی از کارهای مهمی که شما باید پس از حمام آفتاب انجام دهید، مرطوب کردن پوست تان است. با زدن کرم های مرطوب کننده ای چون آلوورا، پوست شما نرم و مرطوب شده و سلامت خود را حفظ می کند. از طرفی پوست  نرم زودتر برنزه می شوند، بنابراین شب قبل از حمام آفتاب ، پوست تان را با کرم مرطوب کننده ماساژ دهید. سعی کنید روی مناطقی از پوست تان که خشک ترند، تمرکز کنید.

یکی دیگر از راههای هیدراته کردن بدن تان، نوشیدن آب است. پس آن را هم در برنامه روزمره تان بگنجانید.

زیر آفتاب راه بروید

برای این که بدن تان به طور کامل برنزه شود، از یک جا نشستن خودداری کنید. با راه رفتن شما تمام بدن تان را در معرض آفتاب قرار خواهید داد و یکدست برنزه خواهید شد.

اگر نمی توانید راه بروید، سعی کنید که هر 15 دقیقه یک بار تکان بخورید و قسمت هایی از بدن تان را که پشت به آفتاب بوده، به سمت آن بچرخانید. 

آفتاب 10 صبح تا 4 بعد از ظهر بهترین زمان برای آفتاب گرفتن است.

هر 2 ساعت یک بار، کرم یا روغن های برنزه تن تان را تمدید کنید.

روش‌های برنزه کردن پوست با آفتاب

قبل از حمام آفتاب، دوش نگیرید

با دوش گرفتن روغن های طبیعی پوست شما از بین خواهد رفت. از آنجا که روغن های طبیعی پوست به برنزه شدن کمک می کند، بهتر است که قبل از آفتاب گرفتن، دوش نگیرید.

از روغن های طبیعی استفاده کنید

روغن های طبیعی نه تنها نور آفتاب را جذب می کنند، بلکه روشی سالم برای برنزه شدن نیز به شمار می روند. فقط کافی ست که قبل از آفتاب گرفتن، یکی از روغن های طبیعی را روی پوست تان بمالید.

روغن هایی که می توانید از آنها برای آفتاب گرفتن استفاده کنید شامل:

• روغن نارگیل

• روغن فندق

• روغن زیتون

• روغن جوانه گندم

• روغن آووکادو

• روغن کنجد

• روغن چای سبز

حواس تان به زمان باشد

برای این که کل بدن تان یکدست برنزه شود، باید هر چند وقت یک بار بچرخید. اما بهترین زمان برای تغییر حالت بدن چقدر است؟ کارشناسان اعتقاد دارند که 15 تا 30 دقیقه برای هر طرف بدن کافی ست. در این صورت نه تنها پوست تان به علت آفتاب خوردگی شدید آسیب نمی بیند، بلکه فرصت برنزه شدن را به دیگر قسمت های بدن تان نیز داده اید..برای برنزه شدن پوست تان به حداقل 4 روز زمان احتیاج دارید، بنابراین صبور باشید.

روش‌های برنزه کردن پوست با آفتاب


 از آفتاب سوختگی جلوگیری کنید

شاید فکر کنید که هر چه بیشتر زیر آفتاب بخوابید، برنزه تر خواهید شد اما این باور اشتباه است و تنها باعث آفتاب سوختگی شما می شود. در واقع اگر به مدت زیادی پوست شما در معرض آفتاب قرار گیرد، نه تنها پوست تان برنزه نمی شود، بلکه ملتهب و قرمز نیز شده و پس از آن پوست می اندازد. از طرف دیگر در معرض زیاد آفتاب بودن، خطر ابتلا به سرطان پوست را افزایش می دهد. بنابراین در این کار افراط نکنید و زحمت تان را هدر ندهید.

از زدن عطر و آرایش کردن خودداری کنید

هنگام آفتاب گرفتن باید پوست تان را از هر چیزی پاک کنید. لوازم آرایش و عطرها موادی دارند که در برخورد با آفتاب می توانند حساسیت ایجاد کنند. به عنوان مثال دئودورانت ها موجب قرمزی و التهاب پوست می شوند. از این رو قبل از گرفتن حمام آفتاب، پوست تان را کاملا تمییز کنید.

مخلوط روغن زیتون و قهوه بزنید

شما می توانید به جای زدن کرم های برنزه آماده، از مواد طبیعی استفاده کنید. ترکیب قهوه و روغن زیتون از موادی طبیعی ست که می تواند در این راه به شما کمک کند. رنگ تیره قهوه در برنزه شدن پوست شما تاثیر زیادی دارد. برای این منظور 2 قاشق چایی خوری روغن زیتون را با 1 فنجان قهوه آماده مخلوط کنید. سپس آن را به نقاطی از بدن تان که می خواهید رنگ بگیرد، بمالید. اجازه دهید که این مخلوط 12 تا 15 دقیقه روی پوست تان بماند، سپس آن را بشویید.

روش‌های برنزه کردن پوست با آفتاب

چشم و موهایتان را بپوشانید

اگر موهایتان را رنگ کرده اید یا این که موهای حساسی دارید که ممکن است در معرض آفتاب بسوزد، بهتر است که آنها را با کلاه یا روسری بپوشانید.
از آنجا که چشم ها نیز از نقاط حساس بدن اند، آنها را نیز با کلاه یا عینک آفتابی بپوشانید.  




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «روش‌های برنزه کردن پوست با آفتاب»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..