تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




تجهیز 210 هزار هکتار از اراضی کشور به سیستم نوین آبیاری

معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی گفت: طی چند سال گذشته تاکنون حدود 210 هزار هکتار از اراضی کشور به سیستم نوین آبیاری مجهز شده است.

تجهیز 210 هزار هکتار از اراضی کشور به سیستم نوین آبیاریبه گزارش خبرگزاری بسیج از نهاوند، علیمراد اکبری امروز در حاشیه بازدید از پروژه‌های کشاورزی شهرستان نهاوند و دیدار با بهره‌برداران حوزه کشاورزی شهرستان بیان کرد: در هیچ دولتی چه قبل انقلاب و چه بعد از انقلاب به اندازه دولت فعلی در بخش آب سرمایه‌گذاری نشده و این دولت به درستی چالش و مشکل آب را درک کرده است.

وی با بیان اینکه خشکسالی امسال در کشور در ۷۰ سال اخیر بی‌سابقه بوده است، اضافه کرد: مدیریت مصرف آب و بیکاری دو چالش عمده و مهم در سطح کشور است که اگر مدیریت نکنیم با مشکلات زیادی مواجه خواهیم شد.

معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی اضافه کرد: اجرای طرح‌های آبیاری نوین در اراضی کشاورزی یک ضرورت است که باید توجه ویژه‌ای به این موضوع داشته باشیم چراکه باعث افزایش بهره‌وری از منابع آبی و همچنین بهبود کیفیت و کمیت محصول می‌شود.

وی اظهار کرد: طی چند سال گذشته تاکنون حدود 210 هزار هکتار از اراضی کشور به سیستم نوین آبیاری مجهز شده است.

اکبری با بیان اینکه اجرای سیستم نوین آبیاری در بیش از 130 هزار هکتار از اراضی کشور نیز در دست اجرا ست، گفت: حدود 100 هکتار نیز در آبخور این اراضی هستند.

معاون وزیر جهاد کشاورزی با تاکید بر اینکه بیش از 300 هزار هکتار از سال 96 تاکنون به بهره‌برداران کشاورزی تحویل شده است، اضافه کرد: تاکنون بیش از یک ‌‌میلیارد دلار سرمایه‌گذاری شده است.

وی با بیان اینکه استان همدان در این حوزه پیشرو است، گقت: سال گذشته در استان همدان 8 هزار و 500 هکتار و در شهرستان نهاوند یک هزار هکتار آبیاری مدرن انجام شده است.

اکبری با بیان اینکه در استان همدان 55 میلیارد تومان در این راستا در نظر گرفته شده است، تصریح کرد: این اعتبار نسبت به سال گذشته 13 میلیارد تومان افزایش داشته است.

وی با اشاره به اینکه کارخانه قند نهاوند می‌تواند فرصتی بسیار مهم برای توسعه و رونق کشاورزی در کشور است، گفت: بهره‌برداری از این کارخانه می‌تواند در راستای اقتصاد مقاومتی و ایجاد اشتغال گام های مهمی بردارد.

به گزارش خبرگزاری بسیج؛ کلنگ‌زنی کارخانه ۵ هزارتنی تولید قند نهاوند که قرار بود امروز با حضور معاون وزیر کشاورزی انجام شود به دلیل مشکلات اداری و عدم اخذ مجوز های مربوطه به هفته‌های آتی با حضور شخص وزیر جهاد کشاورزی موکول شد.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «تجهیز 210 هزار هکتار از اراضی کشور به سیستم نوین آبیاری»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..