تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




روش درمانی آی وی اف، باعث سرطان تخمدان می‌شود؟

IVF (آی وی اف) و سایر روش‌های درمان ناباروری باعث افزایش احتمال بروز سرطان تخمدان در زنان نمی‌شود. به گفته محققان، به خاطر تحریک هورمونی تخمدان‌ها، این شائبه ایجاد شده بود که روش‌های کمک ناباروری، ریسک سرطان تخمدان را افزایش می‌دهد اما یافته‌های جدید باعث اطمینان دوباره از بی‌خطر بودن روش‌های کمک باروری در این بیماری مهلک زنانه است.

نتایج این پژوهش 20 ساله که در کنفرانس باروری بارسلون بررسی شده، نشان داده که هیچ ارتباطی بین این روش‌های درمانی از جمله IVF و سرطان تخمدان وجود ندارد و آزمایش‌های قبلی به عنوان داده آماری را رد کرده است.

IVF ریسک سرطان را افزایش می‌دهد؟

اما بنا بر مطالعه دانشمندان دانمارکی، ناباروری زنان، بیش از تحریک تخمدان به روش ART، با افزایش ریسک سرطان تخمدان مرتبط است.

این محققان اطلاعات مربوط به 610 هزار خانم را، که یک‌دهم‌شان تحت عمل IVF یا میکرواینجکشن (2 روش کمک ناباروری شایع) قرار گرفته بودند، تا زمان اولین تشخیص سرطان، مرگ یا پایان این مطالعه 21 ساله در سال 2015 مورد بررسی قرار دادند.

در این مطالعه مشخص شد زنانی که چنین درمانی نگرفته بودند، 0.06 درصد در معرض ابتلا به سرطان تخمدان قرار داشتند و این میزان در میان زنانی که تحت ART (روش‌های درمان کمک ناباروری مثل IVF) قرار گرفته بودند، 0.11 درصد بیشتر بود.

هر چند که این احتمال بیشتر ابتلا به سرطان تخمدان، در زنانی بود که ناباروری‌شان شناسایی شده بود و دانشمندان تاکید می‌کنند که روش‌های کمک ناباروری مثل IVF باعث افزایش ریسک سرطان تخمدان نمی‌شوند.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «روش درمانی آی وی اف، باعث سرطان تخمدان می‌شود؟»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..