تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




دیدار «منصور هادی» و نماینده سازمان ملل در امور یمن در عدن

به گزارش ایکنا؛ فارس نوشت: «مارتین گریفیتس» نماینده سازمان ملل در امور یمن و «عبد ربه منصور هادی» رئیس جمهور مستعفی و فراری یمن امروز سه شنبه در شهر عدن واقع در مرکز جنوب این کشور با یکدیگر دیدار کردند.

خبرگزاری اسپوتنیک گزارش داد که مارتین گریفیتس امروز وارد فرودگاه بین المللی عدن شده است و با منصور هادی درباره آخرین تحولات مربوط به یمن از جمله الحدیده رایزنی کرده است.

فرستاده ویژه سازمان ملل به یمن دیدارش با منصور هادی را مثبت ارزیابی کرد و گفت: با منصور هادی درباره کمک‌های انسان دوستانه در سراسر یمن گفت‌وگو کرده‌ام.

او تصریح کرد که در بخش دیگر از این گفت‌وگو درباره طرح آزادس همه اسرا و بازداشت‌شدگان دو طرف گفت‌و‌گو صورت گرفته است.

به گزارش اسکای نیوز، رئیس جمهور فراری و مستعفی یمن نیز از تلاش سازمان ملل برای برقراری صلح در یمن تمجید کرد و گفت: فرآیند صلح و گفت‌وگوهای ملی باید بر مبنای طرح کشورهای عضو شورای همکاری و قطعنامه‌های بین المللی صورت بگیرد.

منصور هادی قبل از ازسرگیری مذاکرات شرط کرده بود که نیروهای حزب الله از شهر الحدیده و بندر آن عقب نشینی کنند؛ شرطی که انصارالله آن را رد و تنها با نقش ماهوی و فنی سازمان ملل در بند الحدیده موافقت کرده است.

گریفیتس هفته پیش نیز با عبد ربه منصور هادی در عدن دیدار و با او درباره توقف درگیری‌ها و عملیات نظامی در الحدیده بحث و تبادل نظر کرده است.

این دیدار در حالی صورت می‌گیرد که دولت مستعفی یمن خود مانع سفر طرف‌های خارجی به صنعاء و دیدار با رهبران انصارالله می‌شود.

در همین راستا، شبکه المیادین گزارش داد که «کریستین تستو» سفیر فرانسه در یمن دیروز دوشنبه قرار بود به صنعاء سفر کند، اما ائتلاف سعودی مانع آن شده است.

خبرنگار المیادین خبر داد که «دستور کار سفر سفیر فرانسوی آماده بود و خود سفیر هم برای سفر به صنعاء موافقت کرده بود.»

تستو قرار بود در سفر به صنعاء با «مهدی مشاط» رئیس شورای عالی سیاسی یمن و «صالح بن حبتور» رئیس دولت نجات ملی و «خالد الیمانی» وزیر خارجه دولت نجات ملی در صنعاء دیدار کند.

شبکه المیادین اعلام کرد که «عبد ربه منصور هادی» رئیس جمهور فراری دولت مستعفی یمن دیروز سفیر اتحادیه اروپا در یمن را در اعتراض به سفرش به صنعاء فراخوانده است.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «دیدار «منصور هادی» و نماینده سازمان ملل در امور یمن در عدن»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..