تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




پاسخ سوالات خود در زمینه «مشکلات ستون فقرات» را اینجا بخوانید

///پاسخ سوالات خود در زمینه «مشکلات ستون فقرات» را اینجا بخوانیدبه گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران؛ پاسخ سوالاتی که کاربران باشگاه خبرنگاران در قسمت «کلینیک آنلاین» مطرح کرده بودند، منتشر شد.

شما هم می‌توانید با مراجعه به کلینیک باشگاه خبرنگاران و طرح سوالات خود، پاسخ را از پزشکان مربوطه دریافت کنید.

پاسخ سوالات شما در زمینه مشکلات ستون فقرات را یاسر نژادی جراح زانو پاسخ داد.

سوال: به علت شکستگی مهره کمرم دچار واسیل نخاعی بی اختیاری شده ام و مشکلات زیادی دارم، علت آن چیست؟

جواب: اول باید دید در چه سنی هستید و بر اساس نوار عصب و MRI می‌توان آن را دقیق تشخیص داد، احتمالا اعصاب روی مهره تاثیر دارد و باید سریعا معاینه شوید.

سوال: یکی از مهره‌های کمرم دیسک شدید و بیرون زدگی داشت که ۲ دوره فیزیوتراپی رفتم، در حال حاضر درد آن خیلی کم شده است، اما اگر به شکم بخوابم درد می‌گیرد، آیا کاملا درمان نمی‌شوم؟ آیا برای دیسک درمان قطعی وجود دارد؟

جواب: دیسک را از طریق MRI می‌توان تشخیص داد البته نیاز به معاینات دقیق‌تر وجود دارد و براساس مشکلات بیمار جراحی خواهیم داشت، چرا که درمان قطعی دیسک جراحی است.

سوال: در ناحیه گردن و کمر مشکل دارم که به گفته پزشکان گردنم بسیار حساس شده است که با یک ضربه تصادف احتمال قطع نخاع شدنم وجود دارد و باید بعد از گذشت ۲ ماه آن را عمل کنم، آیا برای جراحی کمر می‌توانم از لیزر استقاده کنم؟

جواب: پزشکی که جراحی می‌کند بهترین تشخیص را می‌دهد؛ باید دید نخاع در جای مناسبی قرار دارد یا خیر؟، صدمات باعث قطع نخاع نخواهد شد، باید دید با این کار می‌توان فشار از روی دیسک برداشته شده است یا خیر؟

سوال: خانم ۳۷ ساله‌ای هستم که دیسک گردن دارم، حدود ۱۰ روز اورژانسی عمل کردم که پا و دست چپم تقریبا بی‌حس شده بود و، اما بعد از گذشت ۱۰ روز همچنان بی حس هستم، آیا این بی حسی بر طرف خواهد شد؟

جواب: تا ۳ ماه ممکن است این بی حسی طول بکشد و ۱۰ روز زمان کم است.

MRI موثرترین راه برای تشخیص بیماری های اسکلتیسوال: علایم دیسک کمر چیست؟ باسن سمت راست تیر می‌کشد و حالت گز گز دارد و تا پایین و پشت ساق پا گاهی درد دارد، مشکل آن چیست؟

جواب: بیرون زدگی دیسک به نحوه معاینات باز میگردد، MRI یکی از گزینه‌های تشخیص جراحی است که می‌تواند بسته‌ای یا لیزر باشد، اگر بیش از یک ماه علائم داشته باشید باید عمل کنید.

سوال: به دلیل اینکه در حین نشستن قوز می‌کنم هنگام نشستن مشکل دارم، اما زمانی که قصد دارم صاف بشینم درد اسکولیوز خفیفی احساس می‌کنم که باعث ناهماهنگی در بعضی از اعضای بدن و بالا و پایین بودن آن‌ها به وجود می‌آید، آیا راه حلی برای درمان وجود دارد؟

جواب: علائم درد متفاوت است حتی گزگز کف پا هم می‌تواند نشانه دیسک باشد که با انجام MRI می‌توان مشکل دقیق را تشخیص داد.

سوال: در قسمت بالای کشاله ران احساس درد دارم و زمانی که به پهلو می‌خوابم این درد بیشتر می‌شود دائما احساس خشکی کمر دارد، علت آن چیست؟

جواب: با رادیولوژی قابل بررسی است و نیاز به انجام معاینات دقیق تری دارید.

مشکلات سایکوسوماتیک را جدی بگیریدسوال: در قسمت پا و کمرم احساس درد و خشکی دارم علت آن چیست؟ آیا با مسکن درمان می‌شود؟

جواب: اگر بی حسی دارید باید معاینات دقیق انجام دهید و نیاز به MRI دارید، جراحی یکی از راه‌های پیشنهادی است.

سوال: زمانی که مقداری گردنم را خم می‌کنم حتی برای درس خواندن، مهره‌های گردنم درد می‌گیرد و پنمی‌توانم بخوابم، علت چیست؟

جواب: استرس و اعصاب در این عارضه تاثیر دارد، که به آن مشکلات سایکوسوماتیک گفته می‌شود؛ با نرمش گردن و انجام حرکات مفید می‌توانید آن را بهبود بخشید.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «پاسخ سوالات خود در زمینه «مشکلات ستون فقرات» را اینجا بخوانید»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..