تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




خواص روغن زیتون برای پوست صورت و بدن

خواص روغن زیتون برای پوست

خواص روغن زیتون برای پوست

روغن زیتون نوعی روغن گیاهی است که از میوه به نام زیتون به عمل می آید .این روغن گیاهی در لوازم آرایشی و پخت و پز و دارو مورد استفاده قرار می گیرد .به روش های متفاوتی روغن زیتون را بدست می آورند .ما در نسیم فان در بخش زیبایی می خواهیم شما عزیزان همراه را با خواص زیتون برای پوست صورت و بدن آشنا کنیم تا همیشه پوستی زیبا داشته باشید پس با ما همراه باشید .

خواص روغن زیتون ، مرطوب کننده پوست

زیتون روغن دارای مقدار زیادی ویتامین e و آنتی اکسیدان است که پوست را در برابر عوامل خارجی مانند نور خورشید و باد و سرما محافظت می کند. .خاصیت آبرسانی به پوست را هم دارد

کمی پوست دست و صورت خود را مرطوب کنید و یک قاشق روغن زیتون را به آرامی بر روی آن ماساژ دهید، بگذارید ۱۵ دقیقه بماند و سپس با آب گرم بشویید.

اگر پوست خشکی دارید، قبل از رفتن به رختخواب روغن را روی دست و صورت خود بمالید و بگذارید یک شب بماند و صبح با آب گرم بشویید.

نکته 

روغن زیتون برای انواع پوست مناسب می باشد.توجه داشته باشید که روغن زیتون ممکن است کمی پوست را تیره کند.

خواص روغن زیتون برای پوست

خواص روغن زیتون برای پوست

خواص روغن زیتون ،درمان جوش صورت

جوش های صورت که به رنگ قهوه ای ،صورتی ،یا قرمز است با استفاده از روغن زیتون از بین می رود به علت داشتن ویتامین های موجود در روغن زیتون می تواند به درمان جوش صورت کمک کند.

هر شب مقداری روغن زیتون را به آرامی بر روی جای جوش ها به صورت دایره ای ماساژ دهید پس از چهار تا پنج دقیقه ماساژ، اجازه دهید روغن پنج دقیقه دیگر روی پوست صورت بماند. حالا یک یک کاسه آب داغ را آماده کنید و ۱۰ دقیقه بر روی آن بخور بدهید پس از آن عرق صورت را پاک کنید این کار جای جوش را پس از مدتی از بین می برد.

یک قاشق چایخوری روغن زیتون را با یک قاشق چایخوری سودا ترکیب کنید و مخلوط را به صورت دایره ای بر روی جای جوش ها بمالید. پس از دو تا سه دقیقه مخلوط را با یک حوله ی گرم و مرطوب پاک کنید.

پنج قطره روغن زیتون و سه قطره روغن درخت چای را با هم ترکیب کنید و به آرامی بر روی جای جوش ها بمالید.

خواص روغن زیتون برای پوست

خواص روغن زیتون برای پوست

خواص روغن زیتون ، پاک کننده ی آرایش

۱/۳ فنجان ماست را با ۱/۴ فنجان عسل و ۲ قاشق چای خوری روغن زیتون ترکیب کنید. با پنبه از مخلوط بردارید و بر روی آرایش صورت بمالید تا آرایش را پاک کند.

شما همچنین می توانید پد پنبه را به روغن زیتون آغشته کنید و از آن برای پاک کردن آرایش چشم خود استفاده کنید.روغن زیتون یک پاک کننده ی آرایش نسبتا ارزان است که بدون آسیب رساندن به پوست عمل می کند.

خواص روغن زیتون برای پوست

خواص روغن زیتون برای پوست

خواص روغن زیتون ،ضد چروک

۲ قاشق غذاخوری روغن زیتون را با یک قاشق غذاخوری آب لیمو و یک قاشق نمک دریا ترکیب کنید و ترکیب را در مناطقی از پوست که خشک و خشن و چروک شده اند بمالید.

برای کاهش دادن و ی از بین بردن چروک پوست صورت می توانید از روغن زیتون استفاده کنید.

خواص روغن زیتون ، درمان آفتاب سوختگی

روغن زیتون دارای ترکیبات پلی فنول است که به عنوان آنتی اکسیدان عمل کرده و می تواند به عنوان یک ضد آفتاب طبیعی مورد استفاده قرار گیرد.

نکته ی جالب توجه اینکه روغن زیتون به درمان آفتاب سوختگی که ناشی از واکنش رادیکال های آزاد و اکسیژن است، کمک می کند.

خواص روغن زیتون برای پوست

خواص روغن زیتون برای پوست

خواص روغن زیتون  محافظت پوست در برابر آفتاب

زیتون و روغن زیتون سرشار از آنتی‌اکسیدان‌ها هستند. آنتی‌اکسیدان، سیستم دفاعی داخلی بدن علیه رادیکال‌های آزاد یا همان مولکول‌هایی است که بر اثر نور خورشید و دیگر خطرات زیست‌محیطی آسیب می‌بینند. رادیکال‌های آزاد به سلول‌های سالم آسیب می‌زنند و منجر به شکل‌گیری تومورهای سرطانی می‌شوند. آنها همچنین باعث از دست رفتن کلاژن و الاستین -دو ماده‌ای که باعث جوان ماندن پوست هستند- می‌شوند. بنابراین، روغن زیتون گزینه‌ی مناسبی در مبارزه با سرطان و تأثیرات بالا رفتن سن است.

خواص روغن زیتون برای پوست

خواص روغن زیتون برای پوست

خواص روغن زیتون ، آبرسانی به پوست‌ خیلی خشک

اگر برای پوست‌ خشک و ترک‌خورده‌ی خود در زمستان از یک لایه‌ی ضخیم کرم نرم‌کننده استفاده می‌کنید مصرف خوراکی یا موضعی روغن زیتون فوق بکر هم می‌تواند تأثیر مشابهی داشته باشد.

روغن فراوری نشده، غنی از آنتی‌اکسیدان‌های کنترل التهاب است. بدین معنا که می‌تواند پوست را از شرایطی مانند اگزما نجات دهد. در میان این آنتی‌اکسیدان‌ها، یک آنتی‌اکسیدان به نام اسکوآلن وجود دارد که به خاطر فوایدش برای پوست و نیز ترکیبات ضدسرطانی‌اش شناخته می‌شود. آنتی‌اکسیدان‌های موجود در روغن زیتون آسیب‌های پوستی را درمان می‌کنند، ترک‌های پوستی، خشکی و خارش آن را التیام می‌بخشند و رطوبت را به پوست برمی‌گردانند و پوست را مرطوب نگه می‌دارند. همچنین به عنوان یک امتیاز دیگر، این آنتی‌اکسیدان‌ها آسیب‌هایی را که منجر به چروک و تغییر رنگ پوست می‌شوند کاهش می‌دهند.

خواص روغن زیتون برای پوست

خواص روغن زیتون برای پوست

خواص روغن زیتون ،درمان لب‌های ترک‌خورده

لب ها به علت داشتن پوست نازک همیشه در معرض خشکی و ترک خوردن هستند .در شرایط آب و هوایی خشک و سرد و تنفس از طریق دهان به علت بیماری باعث از بین رفتن نرمی لب ها می شود و لب ها دچار خشکی و ترک خوردگی می شود .

یک راه حل ساده و سریع این است که چند نوبت در روز، کمی از روغن زیتون را بر لب‌های خود بمالید تا آسیب‌ها را بهبود ببخشد و لب‌هایی نرم داشته باشید.شکر قهوه ای قهوه ای، چند قطره روغن زیتون و آب یک تکه لیموترش را با هم ترکیب کرده و بر روی لب ها بمالید. پنج دقیقه بعد پاک کنید و با آب بشویید.

خواص روغن زیتون، پینه های کف پا

اگر پاشنه های ترک خورده دارید بهتر است برای درمان آن روغن زیتون را امتحان کنید. پاشنه های خود را با استفاده از آب لیمو تمیز کنید و روغن زیتون را به خوبی برای رطوبت رسانی بر روی آن بمالید، سپس جوراب بپوشید و بگذارید یک شب بر روی پا بماند.

گروه مد و زیبایی نسیم فان 

مطالب متنوع دیگر

1 ستاره2 ستاره3 ستاره4 ستاره5 ستاره (هنوز هیچ امتیازی ثبت نشده)
Loading...



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «خواص روغن زیتون برای پوست صورت و بدن»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..