تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




سریال شهید چمران در انتظار ساخت/پخش مجموعه نفس در رمضان ۹۶ تصمیم درستی نبود


 قطعا روند فیلمسازی یک کارگردان نشان از علاقه یا عقیده او دارد، از این پس دوست دارید سراغ چه سوژه هایی بروید؟

سامان: جامعه ما به نشاط نیاز دارد، منظورم از نشاط صرفا ساخت فیلم های طنز یا کمدی نیست چون یک بخش از علاقه مخاطب را طنز تشکیل می دهد و گاهی نشاط معنوی برای مخاطب در کارهایی است که یک غم شیرین در آن نهفته باشد، که من تلاش کردم در کارهایم این المان را در نظر بگیرم و سلیقه مخاطب را با هر نوع سلیقه ای اعمال کنم، اما در هر صورت باید تعادلی میان انواع  ژانرها و مجموعه های تلویزیونی در نظر گرفت، در غیر این صورت ممکن است حتی یک  فیلمنامه عالی هم برای مخاطب آزاردهنده و تلخ از آب در آید و حتی ممکن است مخاطب را دچار افسردگی کند، به همین خاطر در آثاری چون سریال "نفس" با موضوع گروهک تروریستی منافقین باید بسیار سنجیده عمل کرد. چنین آثاری خوب است که ساخته شود تا در ذهن کسانی که از انقلاب تصویری ندارند، واقعیت ها بیان شود اما توصیه نمی کنم پشت سر هم به این موضوع پرداخته شود و به گونه ای شاهد چنین آثاری باشیم که برای مخاطب جذابیت ایجاد کند.

آثاری که شما ساخته اید و با محبوبیت در نزد مخاطب همراه بوده است علاوه بر جنبه سیاسی و مکتبی ، دارای جنبه تاریخی است. ارزیابی شما از وضعیت پرداختن به آثار تاریخی چیست؟

سامان: در سینما کارهای تاریخی زیادی ساخته نشده است اما در تلویزیون آثار خوبی ساخته شده است که یکی از بهترین های این ژانر مجموعه تلویزیونی "کیف انگلیسی" است.

فصل دوم سریال تلویزیونی"نفس" چه زمانی ساخته خواهد شد؟

سامان: در حال حاضر شرایط ساخت فصل دوم "نفس" فراهم نشده است.بخش اصلی تصمیم برای ساخت این مجموعه  به سازمان صدا و سیما مربوط می شود. ساخت هر اثری هزینه دارد و وقتی شرایط مالی زیاد مناسب نباشد نمی توان خیلی درباره ساخت فصل دوم اندیشید. من تصور می کنم فعلا ادامه ساخت سریال نفس برای سازمان صدا و سیما در اولویت نیست.من بعد از اتمام فصل اول نفس با تمام خستگی که داشتم اما طرح کلی فصل دوم را آماده کردم و به سازمان صدا و سیما تحویل دادم.
 سریال شهید چمران در انتظار ساخت/پخش مجموعه نفس در رمضان ۹۶ تصمیم درستی نبود

وضعیت فیلمسازی در شرایط فعلی را چطور می‌بینید . چه عواملی در تولید یک اثر خوب موثر است تا مخاطب با آن ارتباط برقرار کند؟

سامان: فیلمسازی جدا از جامعه نیست، سینمای گیشه برای جذب مخاطب از همان مؤلفه هایی استفاده می کند که بقیه جهان استفاده می کنند در حالی که نسبتی با فرهنگ و تمدن ما ندارد، سطح سلیقه مخاطب را ارتقاء نمی دهد و فقط ممکن است بتواند با شوخی‌های سطحی و مبتذل او را سرگرم کند.

در وضعیت فعلی، سینما چاره‌ای جز نشاط و سرگرمی ندارد و‌ ما باید یاد بگیریم چطور فیلم‌های سرگرم کننده و طنز با محتوا بسازیم. دیگر سینمای شخصی به مدد بخش خصوصی یا حمایت‌های دولتی بوجود نخواهد آمد، مگر اینکه یک نفر پاکباخته پا در میدان تهیه و سرمایه‌گذاری سینما بگذارد و هزینه کند.

با این وجود باید دست‌اندرکاران سینما فراموش نکنند که سینمای ایران خارج از مرزها مخاطب‌هایی دارد که نباید فراموششان کرد. ما باید ضمن رصد سینمای زیرزمینی و جشنواره‌ای فیلم‌های جهانشمول بسازیم، مردم دنیا باید صدای تمدن و فرهنگ ایرانی و اسلامی را بشنوند. فراموش نکنیم آمریکا اول با سینمایش ریشه در دیگر فرهنگ ها می‌کند، تقاضا را برای خرید کالاهایش و نفوذ فرهنگش بوجود می‌آورد. این چیزی است که ما سال‌ها از آن غافل هستیم و با تولید آثاری که مصرف داخلی دارد رو به فراموشی رفته‌ایم.

میزان: برای جوانانی که علاقه به بازیگری دارند "دانشگاه، کلاس‌های بازیگری و تئاتر" کدام را توصیه می‌کنید؟

سامان: به جوانان علاقمند توصیه می‌کنم قبل از هر تصمیمی در ارتباط با ورود به دنیای بازیگری وارد یک گروه تئاتری بشوند یا به یک آموزشگاه معتبر رفته و استعداد خود را مورد سنجش قرار دهند. اگر مستعد بودند به دانشگاه بروند، اما متأسفانه فضای بسیاری از آموزشگاه‌ها از نظر اخلاقی و علمی مأیوس کننده است و ممکن است پا در سراب بگذارند.من شخصا گروه های تئاتر را خواستگاه پرورش بازیگر می‌دانم و اگر بتوانند گروه های نمایشی سالم و معتبری پیدا کنند راه برایشان بازتر است.

 تا کنون اثری در سینما و تلویزیون بوده که شما را درگیر کرده و در آن تامل کنید؟

بله آثار زیادی بوده که آنها را دوست داشته و جذب ویژگی های آنها شدم،در تلویزیون جذب آثار غیر نمایشی می‌شدم و در سینما فیلم هایی که در نوجوانی ام دیدم مجذوبم می کرد، اما در سال های اخیر عناصری کمتر اثری پیدا می‌شود که نظرم را جلب کند، چراکه دیگر فیلم فاخر با ویژگی های مناسب کمتر در سینمای ایران تولید می‌شود.

 به کدام بازیگر و کارگردان سینما و تلویزیون از نظر کیفیت کاری علاقه دارید؟

سامان: اغلب بازیگران شناخته شده ما بازی‌های موفقی داشته اند و اسم آوردن از هر کدام ممکن است غلط باشد. واقعیت این است که سینما یک کار به شدت گروهی است و هیچ بازیگر موفقی نمی تواند بدون فیلمنامه، فیلمبرداری، گریم ،کارگردانی و تدوین خوب،  بازی خوبی جلوی دوربین ارائه کند و معمولا بازیگران کمی این شانس را دارند که با چنین موقعیتی مواجه شوند.

نمی توانم اسم کارگردانی را ببرم که همه کارهایش موفق بوده باشد. ما فیلم های خوب و موفق زیادی در سینمای ایران داریم، من از همه آنها یاد می گیرم، اما به نظر من فیلمسازی که همه یا اغلب آثارش قابل ستایش باشد به ندرت وجود دارد، البته این یک بحث سلیقه ای است و ممکن است برخی بتوانند چندین اسم بیاورند که کارهای فاخر زیادی داشته‌اند.

به دنبال ساخت سریال شهید چمران هستم/پخش سریال نفس در رمضان ۹۶ تصمیم درستی نبود
 پیشنهادی برای تولید اثر دیگری در دست نگارش یا ساخت دارید؟

سامان: چند پروژه به طور مستقیم و غیرمستقیم به من پیشنهاد شده است، اما بعد از مطالعه و بررسی جذبم نکرد، به شخصه پیگیر پروژه شهید چمران و کارهای دیگری هستم که فعلا به جایی نرسیده است. 




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «سریال شهید چمران در انتظار ساخت/پخش مجموعه نفس در رمضان ۹۶ تصمیم درستی نبود»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..