تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




روستای شاهکوه پایین ثبت ملی شد

موسوی مسئول ثبت آثار میراث فرهنگی گلستان در گفتگو با خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان؛ گفت: بافت تاریخی روستای شاهکوه شهرستان گرگان به عنوان سومین بافت تاریخی روستایی استان گلستان در فهرست آثار میراث غیر منقول کشور به ثبت ملی رسید.

وی ادامه داد: معماری جالب توجه بافت تاریخی روستایی شاهکوه و تطابق با ویژگی‌های طبیعی و اقلیمی منطقه، بومی بودن مصالح، سادگی و تنوع از ویژگی‌های منطقه است.

موسوی گفت: اولین بافت تاریخی، روستای زیارت در گرگان و دومین، روستای فارسیان قانچی از توابع شهرستان آزادشهر و سومین بافت تاریخی، روستای شاهکوه پایین در فهرست آثارمیراث غیر منقول کشور به ثبت ملی رسید.

روستای شاهکوه روستایی کوهستانی در فاصله ۷۵ کیلومتری از شهر گرگان واقع شده است و در مرز بین استان‌های گلستان و سمنان قرار دارد.

لوح ثبت اثرپس از طی تشریفات قانونی و امضا معاون رییس جمهور و رییس سازمان میراث فرهنگی به استان ابلاغ خواهد شد.

انتهای پیام/م

ثبت ملی روستای شاهکوه پایین



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «روستای شاهکوه پایین ثبت ملی شد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..