تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




هن تنگ X5 و هن تنگ X7 در ایران رونمایی و قیمت‌گذاری شدند

عظیم خودرو، علاوه بر مدل‌های متنوعی از هاوال چین و ماهیندار هند، سراغ کراس‌اورهایی از برند تازه‌تاسیس هن‌تنگ چین رفته است. خودروهای هن تنگ X5 و هن تنگ X7، از امروز ثبت نام می‌شوند.

با افزایش ارزش دلار در برابر پول ملی ایران، هجوم خودروهای چینی به کشور، قابل پیش‌بینی بود. این روند، البته منجر به تنوع برندها در ایران شده است و فروش خودروهای چینی را از انحصار چند شرکت داخلی، خارج خواهد کرد. از سویی دیگر، واردات هر محصول خارجی به کشور، نیازمند خدمات پس از فروش گسترده و تامین لوازم یدکی است تا خیال خریدار ایرانی، از بابت گارانتی و خرید نمونه‌ی دست دوم، آسوده شود.

مسلما شما هم، مثل نگارنده‌ی این مطلب، نام هن‌تنگ (Hanteng) را برای اولین‌بار می‌شنوید. این برند، در سال ۲۰۱۳ تاسیس شد و اولین محصول خود را با نام X7، در سال ۲۰۱۵ معرفی کرد. هن‌تنگ در سال ۲۰۱۶، کراس‌اور کامپکت X5 را به سبد خود اضافه کرد. این شرکت در سال ۲۰۱۷، با معرفی نمونه‌ی فیس‌لیفت X7 با کد X7S و نسخه‌ی هیبرید با کد X7 PHEV، خودروهای تولیدی خود را به ۴ عدد رساند. در حال حاضر، کراس‌اورهای هن‌تنگ X5 و X7، برای واردات به ایران انتخاب شده‌اند.

هن‌تنگ X5، ابعادی نزدیک به هیوندای توسان دارد و در کشور چین، صرفا با یک نوع پیشرانه عرضه می‌شود. این کراس‌اور کامپکت، موتور ۱.۵ لیتری توربوشارژ به قدرت ۱۵۴ اسب بخار دارد که در ۵۶۰۰ دور بر دقیقه به حداکثر خود می‌رسد. هن‌تنگ X5، نهایت گشتاور ۲۱۵ نیوتن‌متر را از ۲۰۰۰ تا ۴۰۰۰ دور بر دقیقه تولید می‌کند تا روی کاغذ، شتاب‌گیری قابل قبولی از دورهای پایین داشته باشد. این کراس‌اور، صرفا با گیربکس اتوماتیک CVT و سیستم انتقال نیروی دیفرانسیل جلو عرضه می‌شود و بنا به ادعای شرکت وارکننده، میانگین مصرف سوخت ۷.۷ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر، استاندارد آلایندگی یورو ۵ و نهایت سرعت ۱۸۰ کیلومتر بر ساعت خواهد داشت. اطلاعات دقیقی از زمان‌ سرعت‌گیری هن‌تنگ X5 در تست صفر تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت وجود ندارد، اما با توجه به وزن خالص ۱۴۹۸ کیلوگرم، پیشرانه‌ی ۱۵۴ اسب بخار و گیربکس CVT، می‌توان مطمئن بود که در زمانی حدود ۱۱ تا ۱۲ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد.

امکانات فنی و رفاهی هن‌تنگ X5 در کلاس کراس‌اورهای کامکپت چینی، شرایط قابل قبولی دارد. جلو پنجره با روکش کروم، رادار عقب،چراغ هالوژن در تیپ الایت و زنون در تیپ لاکچری، سیستم روشنایی روز LED، چراغ های جلو مجهز به روشنایی خودکار و تشخیص نور، قابلیت تنظیم ارتفاع نور چراغ های جلو، مه شکن جلو و عقب، چراغ های مشایعت تا درب منزل، گرم کن شیشه عقب، برف پاکن جلو و عقب از نوع ضد خش،سنسور باران، تنظیم برقی آینه ها، گرم کن آینه های جانبی، آینه های تاشو برقی، نورپردازی پشت دستگیره ها، ترمز دستی برقی، ریل سقفی جهت نصب باربند، امکانات استاندارد هن‌تنگ X5 هستند. این خودرو در ۲ تیپ الایت و لاکچری در ایران عرضه خواهد شد که نوع دوم، دارای آپشن‌های بیشتری است. هن‌تنگ X5 لاکچری با تنظیمات برقی و شش جهت صندلی جلو و سانروف پانورامیک، عرضه خواهد شد.

سیستم ترمز ضدقفلABS ، فناوری توزیع نیروی ترمزEBD، سیستم کمکی ترمز ناگهانی BOS، کنترل کشش TCS، فناوری کنترل پایداریESC ، سیستم حفظ خودرو در سربالایی HAC، حالت رانندگی در هوای برفی، کنترل فشار باد لاستیک‌ها و ۲ کیسه‌ی هوا برای سرنشینان جلو، امکانات ایمنی در تمامی نسخه‌های هن‌تنگ X5 هستند. تیپ لاکچری این کراس‌اور، دارای ۲ کیسه‌هوای پرده‌ای برای حفاظت فضای جانبی کابین خواهد بود.

هن‌تنگ X7، کراس‌اور سایز متوسط شرکت سازنده محسوب می‌شود و از نظر ابعاد، نزدیک به هیوندای سانتافه است. این خودرو با موتور توربوشارژ ۲ لیتری، قدرت ۱۹۰ اسب بخار در ۵۵۰۰ دور بر دقیقه تولید می‌کند و نهایت گشتاور ۲۵۰ نیوتن‌متر را از دور موتور ۲۴۰۰ تا ۴۴۰۰ دور بر دقیقه، تامین خواهد کرد. هن‌تنگ X7 هم، صرفا به صورت دیفرانسیل جلو عرضه می‌شود؛ اما نمونه‌های وارداتی به ایران دارای گیربکس اتوماتیک ۶ سرعته مجهز به دبل کلاچ هستند. این کراس‌اور بنا به ادعای شرکت وارکننده، میانگین مصرف سوخت ۸.۸ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر، استاندارد آلایندگی یورو ۵ و نهایت سرعت ۱۸۵ کیلومتر بر ساعت خواهد داشت. اطلاعات دقیقی از زمان‌ سرعت‌گیری هن‌تنگ X7 در تست صفر تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت وجود ندارد، اما با توجه به وزن خالص ۱۶۸۵ کیلوگرم، پیشرانه‌ی ۱۹۰ اسب بخار و گیربکس دبل کلاچ، می‌توان احتمال داد در زمانی حدود ۱۰ تا ۱۱ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد. لازم به توضیح است، هن‌تنگ X7 در چین با پیشرانه‌ی ۱.۵ لیتری توربوشارژ ۱۵۰ اسب بخار هم عرضه می‌شود.

هن‌تنگ X7 هم در دو تیپ آنر (Honor) و لاکچری عرضه خواهد شد. نسخه‌ی آنر به عنوان مدل ارزان‌تر، با رادار جلو، چراغ هالوژن، روشنایی روز، قابلیت تنظیم ارتفاع روشنایی جلو، مه‌شکن جلو و عقب، گرم‌کن و تنظیم ‌کننده‌ی برقی آینه‌های جانبی، ریل باربند آلومینیوم، داشبورد، فرمان و صندلی‌های چرم، ورود بدون کلید، ترمز دستی برقی، کروز کنترل، نمایشگر لمسی ۹ اینچ، چهار بلندگو، تهویه مطبوع تک کانال، قطب نما، ارتفاع سنج و ناوبری ماهواره‌ای عرضه می‌شود. هن‌تنگ X7 در تیپ لاکچری، علاوه بر امکانات نسخه‌ی آنر، دارای تنظیمات برقی صندلی جلو، نورپردازی رکاب، دید ۳۶۰ درجه، نمایش اطلاعات روی شیشه‌ی جلو (HUD)، ۶ بلندگو، سانروف پانورامیک، تهویه مطبوع دوگانه و بازکننده‌ی برقی صندوق عقب است.

هن‌تنگ X7 هم دارای امکانات ایمنی سیستم ترمز ضدقفلABS ، فناوری توزیع نیروی ترمزEBD، سیستم کمکی ترمز ناگهانی BOS، کنترل کشش TCS، فناوری کنترل پایداریESC ، سیستم حفظ خودرو در سربالایی HAC، حالت رانندگی در هوای برفی، کنترل فشار باد لاستیک‌ها و ۲ کیسه‌ی هوا برای سرنشینان جلو، امکانات ایمنی در تمامی نسخه‌های هن‌تنگ X7 هستند. تیپ لاکچری این کراس‌اور، دارای ۲ کیسه‌هوای پرده‌ای برای حفاظت شیشه‌های جانبی کابین خواهد بود.

بنا به اظهارات شرکت عظیم‌خودرو، کراس‌اورهای هن‌تنگ X5 و هن‌تنگ X7 در ایران به ترتیب با قیمت‌های ۱۳۶ میلیون تومان و ۱۵۷ میلیون تومان عرضه خواهند شد. در بازار چین، قیمت هن‌تنگ X5، حدود ۸۰ هزار یوآن (معادل ۱۲ هزار دلار) است و نمونه‌ی ۲ لیتری هن‌تنگ X7 هم با قیمت ۱۲۰ هزار یوآن (۱۸ هزار دلار) فروخته می‌شود.

بیشتر بخوانید:




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «هن تنگ X5 و هن تنگ X7 در ایران رونمایی و قیمت‌گذاری شدند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..