تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




تیم‌های ملی فرانسه - بلژیک/شیاطین سرخ به دنبال شکار خروس‌ها برای تکمیل شگفتی جام جهانی ۲۰۱۸

به گزارش خبرنگار دنیای ورزش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان؛ به دنبال گذشت ۶۰ بازی از رقابت‌های جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه در نهایت چهار تیم اروپایی فرانسه، بلژیک، انگلیس و کرواسی جواز حضور در مرحله نیمه نهایی مسابقات را کسب کردند تا امشب تیم‌های ملی فوتبال فرانسه و بلژیک، نخستین بازی این مرحله را برگزار کنند.

تیم‌های ملی فرانسه - بلژیک/شیاطین سرخ به دنبال شکار خروس‌ها برای تکمیل شگفتی جام جهانی ۲۰۱۸

اخبار و حواشی داغ مربوط به جام جهانی ۲۰۱۸ را لحظه به لحظه در اینجا (جام جهانی ۲۰۱۸) دنبال کنید.

بسیاری از کارشناسان، بلژیک را برترین و باکیفیت‌ترین تیم جام جهانی می‌دانند و این تیم برای خلق بزرگ‌ترین شگفتی مسابقات تنها باید در ۲ بازی دیگر لذت پیروزی را بچشد تا نامش را به ۸ کشوری که این جام طلایی را کسب کرده اند، اضافه کند. شیاطین سرخ اروپا پس از صدرنشینی در گروه G. و کسب عنوان بهترین تیم مرحله گروهی در مراحل یک هشتم و یک چهارم نهایی هم ژاپن و برزیل را از سد راه برداشتند و برای حضور در فینال جام، فرانسه‌ای را پیش رو دارند که با صدرنشینی گروه C. در مراحل حذفی، آرژانتین و اروگوئه، ۲ غول قاره آمریکای جنوبی را شکست داد و اکنون دنبال تجربه کردن سومین حضورش در بزرگ‌ترین آوردگاه جهان فوتبال است.

روبرتو مارتینز برای صعود به فینال جام جهانی امید زیادی به درخشش مثلث خط هافبک خود یعنی ادن هازارد، کوین ده بروین، اکسل ویتسل در کنار قدرت تمام کنندگی روملو لوکاکو دارد، اما به هر حال بلژیکی‌ها خوب می‌دانند فرانسه هم از آغاز جام روندی صعودی پیش گرفته است و دیدیه دشان با بهره گیری از توانایی‌های بی نظیر آنتوآن گریزمان، کیلیان امباپه، پل پوگبا، انگولو کانته و اولیویه ژیرو روز به روز نمایش باکیفیت تری در جام جهانی ارائه می‌دهد.

بلژیک تاکنون به فینال جام جهانی نرسیده است و اکنون با استفاده از نسلی طلایی خود را بیش از هر زمان دیگری به این امر نزدیک‌تر می‌بیند، اما فرانسه هم به راحتی فرصت حضور در بزرگ‌ترین رقابت جهان ورزش را پس از ۱۲ سال خانگی اش از دست نمی‌دهد.

توماس مونیر، دفاع راست بلژیک در این بازی مصدوم است، اما از اردوی خروس‌ها خبر می‌رسد احتمال دارد بنیامین مندی به دلیل آسیب دیدگی از ناحیه ران نتواند تیمش را در مرحله نیمه نهایی همراهی کند.

آمار بازی: این هفتاد و چهارمین تقابل بلژیک و فرانسه در طول تاریخ است. ۳۰ پیروزی برای بلژیک، ۲۴ برد برای فرانسه و ۱۹ مساوی حاصل ۷۳ بازی قبلی است. از سال ۱۹۸۶ که ۲ تیم در بازی رده بندی جام جهانی به مصاف هم رفتند تاکنون هیچ بازی رسمی‌ای بین فرانسه و بلژیک برگزار نشده است و تمام بازی‌ها جنبه دوستانه داشته است. البته در کنار آن دیدار که با برتری ۴ بر ۲ فرانسه به اتمام رسید، دیگر بازی ۲ تیم در جام جهانی که سال ۱۹۳۸ برگزار شد هم با برتری سه بر یک خروس‌ها همراه بود. آخرین بازی آن‌ها ۷ ژوئن ۲۰۱۵ با نتیجه ۴ بر ۳ به سود بلژیک پایان یافت. بلژیک تنها یک بار در سال ۱۹۸۶ موفق به حضور در مرحله نیمه نهایی جام جهانی شده است. فرانسه هم به دنبال ناکامی از صعود به فینال در سال‌های ۱۹۵۸، ۱۹۸۲ و ۱۹۸۶ در ۲ دوره اخیری که به نیمه نهایی صعود کرده یعنی سال‌های ۱۹۹۸ و ۲۰۰۶ فینالیست شده است. شیاطین سرخ از ۲۴ بازی اخیر خود در تمام مسابقات ۱۹ پیروزی و ۵ تساوی کسب کرده اند. بلژیک با به ثمر رساندن ۱۴ گل از ابتدای جام جهانی ۲۰۱۸ به مرحله نیمه نهایی راه یافته است و از این لحاظ پس از برزیل جام جهانی ۲۰۰۲ قرار می‌گیرد که با ۱۵ گل به نیمه نهایی رسید. به جز گل به خودی فرناندینیو در دیدار با برزیل، ۱۳ گل بعدی بلژیک از سوی ۹ بازیکن یعنی دریس مرتنز، عدنان یانوزای، روملو لوکاکو، ناصر چادلی، مروان فلاینی، ادن هازارد، کوین ده بروین، میچی باتشوایی و یان ورتونگن به ثمر رسیده است. در طول تاریخ جام جهانی تنها ایتالیا در سال ۲۰۰۶ و فرانسه در سال ۱۹۸۲ بیش از بلژیک یعنی ۱۰ بازیکن را به عنوان گلزن معرفی کرده اند. آنتوآن گریزمان در چهار بازی اخیر خود در مراحل حذفی جام جهانی و یورو هفت گل به ثمر رسانده است. روملو لوکاکو در ۱۳ بازی اخیر ملی اش روی ۲۰ گل تاثیر مستقیم داشته است. او ضمن ۱۷ بار گلزنی ۳ پاس گل هم ارسال کرده است. کیلیان امباپه پس از پله برزیلی که در جام جهانی ۱۹۵۸ با ۱۷ سال، 6 بار گلزنی کرد دومین بازیکن زیر ۲۰ سال تاریخ است که در این رقابت‌ها سه بار موفق به گلزنی می‌شود. ادن هازارد هم در ۱۴ بازی اخیر بلژیک روی ۱۴ گل تاثیرگذار بوده است. ۸ گل و ۶ پاس گل آمار کاپیتان تیم نلی بلژیک در این بازی‌ها است. ترکیب احتمالی فرانسه: هوگو لوریس، ساموئل اومتیتی، رافائل واران، بنیامین پاوارد، لوکاس هرناندز، بلیز متوئیدی، انگولو کانته، پل پوگبا، آنتوآن گریزمان، کیلیان امباپه و اولیویه ژیرو ترکیب احتمالی بلژیک: تیبو کورتوآ، یان فرتونگن، وینسنت کمپانی، توبی آلدروایرلد، توماس فرمائلن، اکسل ویتسل، کوین ده بروین، ادن هازارد، ناصر چادلی، مروان فلینی، روملو لوکاکو

این بازی از ساعت ۲۲:۳۰ دقیقه امشب با قضاوت آندرس کون‌ها اروگوئه‌ای در ورزشگاه کرستوفسکی سن پترزبورگ برگزار می‌شود. نیکولاس تاران و مائوریسیو اسپینوزا هم وطنان کون‌ها هم کمک داوران دیدار بلژیک و فرانسه هستند. سزار آرتورو راموس مکزیکی هم داور چهارم است.

بیشتر بخوانید: قضاوت فغانی در دیدار‌های باقیمانده جام جهانی روسیه آمار و اطلاعاتی از جام جهانی ۲۰۱۸ تا قبل از مرحله‌ی نیمه نهایی داور بازی فرانسه و بلژیک مشخص شد

انتهای پیام/

آخرین اخبار جام جهانی ۲۰۱۸



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «تیم‌های ملی فرانسه - بلژیک/شیاطین سرخ به دنبال شکار خروس‌ها برای تکمیل شگفتی جام جهانی ۲۰۱۸»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..