تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




توجه به نماز؛ شرط شفاعت اهل‌بیت(ع)

گروه معارف – حجت‌الاسلام نیکویی گفت: جملاتی که امام صادق(ع) در لحظات پایانی عمرشان فرمودند بیشتر خطاب به ما است که به شفاعت ایشان نیاز داریم؛ حضرت فرمودند:«شفاعت ما اهل بیت به کسی که نماز را سبک بشمارد نمی‌رسد»؛ کسی که نماز را بعد از انجام دیگر کارهایش می‌خواند مورد شفاعت نیست.

توجه به نماز؛ شرط شفاعت اهل‌بیت(ع)

به گزارش خبرگزاری ایکنا از استان مرکزی، حجت‌الاسلام حسین نیکویی استاد حوزه علمیه در مراسم شهادت امام صادق(ع) که ظهر امروز ۱۸ تیرماه در مسجدالقائم(عج) محلات برگزار شد، ضمن تسلیت شهادت آن امام همام اظهار کرد: جملاتی که امام صادق(ع) در لحظات پایانی عمرشان فرمودند بیشتر خطاب به ما است که به شفاعت ایشان نیاز داریم؛ حضرت فرمودند:«شفاعت ما اهل بیت به کسی که نماز را سبک بشمارد نمی‌رسد» کسی که نماز را بعد از انجام دیگر کارهایش می‌خواند مورد شفاعت نیست.
وی افزود: نباید امیدواری واهی به شفاعت داشته باشیم. وقتی حرفی از شخصیتی چون امام صادق(ع) می‌شود، حتی مداحان در مدیحه‌سرایی‌هایشان همیشه حرف از یک شخصیت علمی بی‌نظیر می‌زنند. دوران امامت امام صادق(ع) یک انقلاب علمی است. در دوران ایشان دانشگاه علمی وسیعی با ابعاد مختلف به وجود آمد.
استاد حوزه علمیه تصریح کرد: اواخر امامت امام صادق(ع) و امام باقر(ع) بود که معارضه بین بنی‌عباس و بنی‌امیه بر سر قدرت پیش آمد. موروثی شدن خلافت بین بنی‌امیه، خرج کردن اموال بیت‌المال برای خوشگذرانی‌ها و از بین رفتن عدالت از جمله مواردی بود که موجب شد مردم سکوت کنند و به مرور از علمای دینی فاصله بگیرند. این‌ها برای ما درس است.
وی ادامه داد: انقلاب علمی و عقلانی دو موضوعی است که در زمان آن امام به وجود آمد. امام صادق(ع) کسی بود که دشمنانش او را تحسین و پای درس او شاگردی می‌کردند. حضرت فرمودند:کسی که عاقل باشد اگر خدا بخواهد ختم مسیر او بهشت است. حضرت در باب فضیلت علم هم فرمودند: کسی اگر یک مسیر علمی را انتخاب کرد و در راه دانش قدم گذاشت در مسیر بهشت است.
حجت‌الاسلام نیکویی گفت: راه بهشت از مسیر عقلانیت و علم می‌گذرد. علم مطلق انسان را به بهشت نمی‌برد بلکه باید دانش ما عقلانی باشد. امروز حواسمان باشد که هر چیزی را به نام عقلانیت به ما معرفی نکنند. امروز بسیاری از افرادی که ما از آنان توقع نداریم شیطنت‌های آمریکا و متحدانش را عقلانیت معرفی می‌کنند. همین جریان در زمان معاویه به وجود آمد. عقل، حرمت سجده کردن دارد اما آن چیزی که در معاویه و معاویه‌های زمان است شیطنت است.
وی تشریح کرد: امروز بیش از پیش نیازمند هوشیاری و بصیرت هستیم تا عقل را از شیطنت‌ها تشخیص دهیم. حضرت در باب عقل فرمودند: خداوند به بنده‌هایش چیزی با فضیلت‌تر از عقل عطا نکرده است. همچنین حضرت فرمودند: دانا‌ترین مردم کسی است که دائم دنبال کسب علم باشد. ملائکه از روی رضایتی که از طالب علم دارند بال‌های خودشان را زیر پاهای طالب علم پهن می‌کنند.
حجت‌الاسلام نیکویی با بیان اهداف سیاسی امام صادق(ع) از تشکیل دانشگاه جعفری گفت: امام صادق(ع) می‌خواستند بی‌سوادی حاکمان وقت را ثابت کنند. حاکمان وقت هم علم مباحثه با امام را نداشتند. دوم اینکه کسی که آگاه به اصول دین و قرآن ما نیست شأنیت خلافت بر مسلمین را ندارد. امام صادق(ع) در انقلاب دینی‌شان می‌خواستند به جهانیان بگویند کسی را خلیفه خود کنید که آگاه به زمانه باشد، گدایی علم نکند و در برابر دشمنان سر خم نکند.
وی ادامه داد: کسی که عقلانیت او با نور علم شکوفا نشده است شأنیت خلافت ندارد. ویژگی دیگری که امام صادق(ع) دارند، نخبه‌پروری است. شاگردان حضرت شاگردان ته‌کلاسی نبودند. امروز اگر حوزه‌های ما فعال است بخاطر این است که ریشه در دانشگاه امام صادق(ع) دارد. مبارزات امروز، مبارزات اعتقادی است. با جوان ما کاری می‌کنند که از نظر اعتقادی خودش را پوچ و بی‌هویت احساس کند و اقدام به خودکشی کند.
استاد حوزه علمیه در پایان گفت: اگر فرزندتان استعداد دارد او را راهی حوزه کنید. اگر تمکن مالی داریم به حوزه کمک کنیم تا در ترویج فرهنگ دین مؤثر باشیم. امروز دشمن فهمیده اگر نظر مردم را نسبت حوزه تغییر دهد برایش یک برگ برنده است. اگر به حوزه کمک نمی‌کنیم لااقل تبلیغات سوء نیز نکنیم. بنده انکار نمی‌کنم که عمامه به سر در جایگاه شیطنت وجود ندارد و حتی امام صادق(ع) هم اذعان داشتند که اشتباه من را پای مکتبم نگذارید. جامعه‌ای که ازعالمانش فرار کند خداوند جاهلان را بر آن‌ها مسلط می‌کند.
انتهای پیام




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «توجه به نماز؛ شرط شفاعت اهل‌بیت(ع)»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..