تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




روزیاتو: آشنایی با رشته کارشناسی ارشد جامعه شناسی و فرصت تحصیل در خارج

جامعه شناسی (sociology) از جمله رشته های پر طرفدار در مقطع کارشناسی ارشد و دکترا در علوم اجتماعی است که همچون مردم شناسی و جمعیت شناسی، فرصت های تحصیلی و بورس خوبی در خارج از کشور در اختیار متقاضیان قرار می دهد. کتاب های جامعه شناسی و ژورنال های جامعه شناسی فارسی و غیر فارسی زبان از جمله منابعی است که توسط دانش آموختگان و محققان دیگر رشته ها نیز مورد استفاده قرار میگیرد. چرا که سوسیولوژی، از علوم میان رشته ای محسوب می شود.

یکی از رشته هایی که در آزمون کارشناسی ارشد علوم انسانی در گروه علوم اجتماعی میتوان انتخاب کرد، همین گرایش است. این گرایش یکی از گرایش های ۱۷ گانه است که میتوان در زیر گروه علوم اجتماعی ادامه تحصیل داد. دیگر گرایش های علوم اجتماعی را در فهرست زیر مشاهده می کنید که برای کسب اطلاعات تکمیلی به سرویس دانشگاهی روزیاتو مراجعه کنید.

کارشناسی ارشد مردم شناسی کارشناسی ارشد جمعیت شناسی کارشناسی ارشد جامعه شناسی انقلاب اسلامی کارشناسی ارشد توسعه روستایی گرایش توسعه اجتماعی کارشناسی ارشد توسعه روستایی گرایش مدیریت توسعه کارشناسی ارشد پژوهش علوم اجتماعی کارشناسی ارشد برنامه ریزی رفاه اجتماعی کارشناسی ارشد مطالعات فرهنگی کارشناسی ارشد مدیریت خدمات اجتماعی کارشناسی ارشد مدیریت راهبردی فرهنگ کارشناسی ارشد مطالعات جوانان کارشناسی ارشد برنامه ریزی توسعه منطقه ای کارشناسی ارشد گردشگری مذهبی کارشناسی ارشد برنامه ریزی گردشگری کارشناسی ارشد دانش اجتماعی مسلمان کارشناسی ارشد فلسفه علوم اجتماعی

اگر شما دانشجوی گرامی خواستار تحصیل در این گرایش ها در دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی کشور هستید و با پرسشی روبرو شدید، سوالات خود را به صورت تلفنی یا اینترنتی در اختیار کارشناسان ما قرار دهید.

در گزارش امروز با ما همراه باشید.

سوالات متداول برای علاقمندان به تحصیل در رشته جامعه شناسی

آیا قصد ادامه تحصیل در مقطع دکترا گرایش های علوم اجتماعی در ایران را دارید؟ آیا از فرصت های بورسیه ۲۰۱۸ دانشگاه های آسیا و اروپا در رشته آشنایید؟ آیا با ضرایب و درصدهای قبولی و تراز پذیرفته شدگان در آزمون های سال قبل آشنایی دارید؟ آیا به عنوان فارغ التحصیل رشته های فنی و مهندسی قصد تحصیل در این رشته را دارید؟ آیا به عنوان دانش اموخته رشته های علوم انسانی قصد تحصیل در رشته علوم اجتماعی را دارید؟ آیا با فرصت های کارآموزی دانشجویان در موزه های کشور آشناییت دارید؟ آیا قصد ادامه تحصیل در مقطع دکترا داخل کشور دارید؟ آیا میخواهید با فرصت های بورسیه تحصیلی دانشگاه های جهان در حوزه ایران استفاده کنید؟ آیا قصد ادامه تحصیل در رشته دکترا در دانشگاه های آمریکای شمالی دارید؟ آیا با منابع و کتاب های به روز این رشته در داخل و خارج از کشور آشنا هستید؟

کتاب معروف جامعه شناسی آنتونی گیدنز برای دانشجویان جامعه شناسی توصیه می شود

کتاب نظریه های کلاسیک جامعه شناسی ترجمه بهرنگ صدیقی و وحید طلوعی از نشر نی

کتاب جامعه شناسی قشرها و نا برابری های اجتماعی – ترجمه محمد قلی پور

۳ کتاب خوب جمعیت شناسی برای دانشجویان

دانشگاه هایی که امکان انتخاب رشته کارشناسی ارشد میدهد

دانشگاه اصفهان دانشگاه الزهرا دانشگاه آیت الله بروجردی دانشگاه تبریز دانشگاه بوعلی سینا دانشگاه رازی دانشگاه تربیت مدرس دانشگاه تهران دانشگاه خوارزمی دانشگاه شیراز دانشگاه شاهد دانشگاه شهید باهنر دانشگاه شهید چمران دانشگاه مازندران دانشگاه علامه طباطبایی دانشگاه کردستان دانشگاه گیلان دانشگاه یزد دانشگاه یاسوج دانشگاه غیر انتفاعی باقر العلوم دانشگاه غیر انتفاعی البرز

لیست دروس رشته کارشناسی ارشد جامعه شناسی.

نظریات جامعه شناسی ۱ نظریات جامعه شناسی۲ روش تحقیق در جامعه شناسی ۱ روش تحقیق در جامعه شناسی ۲ آمار پیشرفته پایان نامه سمینار جامعه شناسی روستایی سمینار جامعه شناسی شهری سمینار صنعتی سمینار خانواده سمینار جمعیت سمینار جامعه شناسی ادبیات قشربندی اجتماعی

جامعه شناسی عمومی در مقطع کارشناسی ارشد صرفا در موسسه آموزشی امام خمینی برگزار می شود که برای اطلاعات بیشتر به سایت این موسسه مراجعه کنید.

دانشجویان گرامی

اگر خواهان تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد و دکترا علوم اجتماعی هستید، از فرصت های تحصیلی با بورس در دانشگاههای مختلف دنیا در حوزه علوم اجتماعی استفاده کنید.

جامعه شناسی

رشته  جامعه شناسی در دانشگاه معتبر  تگزاس آمریکا: https://liberalarts.utexas.edu/sociology/graduate/overview.php

رشته جامعه شناسی در دانشگاه اسلو: http://www.sv.uio.no/iss/english

موسسه جامعه شناسی دانشگاه دولتی ورشو لهستان یکی از مقصدهای تحصیل ارزان قیمت دکترای جامعه شناسی در اروپا است: http://www.is.uw.edu.pl/pl/institute-of-sociology/history

برای تحصیل در گرایش های علوم اجتماعی (social STUDIES) در دانشگاه های آمریکای شمالی، در اختیار داشتن GRE با نمره VERBAL ۱۶۰ به بالا از ۱۷۰ الزامی است. اگر قصد تحصیل در خارج از کشور در حوزه تاریخ را دارید، حتما حداقل ۱ مقاله در ژورنال های ISI منتشر کنید. بهترین راه برای آشنایی با اساتید بین المللی حوزه علوم اجتماعی، شرکت در کنفرانس های بین المللی این رشته است. اطلاعات بیشتر را در این سایت مشاهده کنید. ۵۸ رشته در گرایش های علوم اجتماعی به زبان انگلیسی در مقطع کارشناسی نروژ را در این لینک بررس یکنید. فرصت های تحصیلی ارشد و دکترا جامعه شناسی در دانشگاه تگزاس را در این Link دنبال کنید. تحصیل در مقطع دکترا در گرایش های مختلف علوم اجتماعی در سوئد و نروژ برای ایرانیان رایگان است.

دنیای تحصیل وبورس در داخل و خارج از کشور را با روزیاتو هر روز دنبال کنید. توجه داشته باشید که برای تحصیل رایگان در این رشته در خارج از کشور، اگر قصد تحصیل در کشورهای آمریکای شمالی دارید، داشتن جی آر ایی و بعضا جی آر ایی  موضوعی الزامی است. داشتن آیلتس ۶.۵ از ۹ آکادمیک و هم  چنین  تافل اینترنتی  ۹۰ از ۱۲۰ از دیگر الزامات برای ادمیشن در رشته سوسیولوژی به شمار می رود. از فرصت های بورسیه دانشجویان این رشته نیز استفاده کنید که در سرویس دانشگاهی روزیاتو معرفی شده است. توجه کنید که اگر به دنبال موضوع برای مقاله و پایان نامه در این گرایش هستید، از سایت انجمن های بین المللی این حوزه و نشریه بین المللی سوسیولوژی استفاده کنید.

کتاب های ما چگونه ما شدیم و غرب چگونه غرب شد دکتر صادق زیبا کلام، الگویی برای نوشتن کتاب هایی در زمینه جامعه شناسی ایران و غرب با زبان و ادبیات ساده است که با استقبال عموم همراه شد. کتاب جامعه شناسی خودمانی که چند سال پیش نشر اختران به قلم حسن نراقی منتشر کرد، تلنگری است به جامعه شناسی عامه و آسیب شناسی رفتا مردمان روزگار ما که کتابی پر فروش به شمار می رود.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «روزیاتو: آشنایی با رشته کارشناسی ارشد جامعه شناسی و فرصت تحصیل در خارج»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..