تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




آب سبزی که شادابی را به پوستتان هدیه می‌دهد

به گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران؛ آب گوجه‌فرنگی حاوی انواع ویتامین‌های A، C، E، گروه ویتامین‌های B مانند B۱، B۲، B۳ ، ب کمپلکس، پروتئین، پتاسیم، اسید فولیک و سیتریک، فسفر، فلاونوئیدها، لیکوپن و زآگزانتین است.

برای بررسی خواص آب گوجه‌فرنگی و اینکه مصرف این آب سبزی برای چه افرادی مفید است با حیدر عظمایی محقق و پژوهشگر طب سنتی گفت‌وگو کردیم که در ادامه مشروح آن را می‌خوانید.

آب سبزی که شادابی و طراوت را به پوستتان هدیه می‌دهد

مهم‌ترین خواص آب گوجه‌فرنگی

حیدر عظمایی محقق و پژوهشگر طب سنتی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران؛ درباره مهم‌ترین خواص آب گوجه‌فرنگی اظهار کرد: این آب سبزی سرشار از پروتئین است بنابراین عضلات را تقویت می‌کند؛ آب گوجه‌فرنگی به علت داشتن انواع ویتامین‌ها به ویژه ویتامین A موجب تقویت بینایی می‌شود.

وی درباره خواص دیگر آب گوجه‌فرنگی بیان کرد: این آب سبزی به علت وجود ویتامین‌های A ، C ، E  و فلاونوئید‌هایی مانند زآگزانتین و لیکوپن خاصیت آنتی‌اکسیدانی دارد بنابراین سیستم ایمنی بدن را تقویت و بدن را در برابر بیماری‌های مختلف به ویژه انواع سرطان‌ها محافظت می‌کند.

این محقق و پژوهشگر طب سنتی افزود: آب گوجه‌فرنگی فاقد چربی و چربی‌سوز قوی است بنابراین نقش موثری در لاغری و تناسب اندام افراد دارد؛ این آب سبزی به علت داشتن کلسیم و فسفر استخوان‌ها و دندان‌ها را محکم و از بروز پوکی استخوان در افراد جلوگیری می‌کند.

عظمایی تاکید کرد: آب گوجه‌فرنگی تاثیر چشمگیری در ترمیم بافت‌های پوست، استخوان‌ها، رباط‌ها و عروق خونی دارد؛ مصرف خوراکی و موضعی این آب سبزی به شادابی و طراوت پوست کمک و از پیری زودرس پوست و چین و چروک هم جلوگیری می‌کند؛ آب گوجه فرنگی جوش‌های سر سیاه و اگزما را هم از بین می‌برد.

آب سبزی که شادابی و طراوت را به پوستتان هدیه می‌دهد

وی تصریح کرد: افراد در مصرف آب گوجه‌فرنگی باید اعتدال را رعایت کنند، زیرا افراط در استفاده از آن موجب بروز حساسیت می‌شود؛ این آب سبزی نقش موثری در درمان و پیشگیری از ورم پروستات دارد و از سرطان پروستات هم جلوگیری می‌کند.

این محقق و پژوهشگر طب سنتی با اشاره به مفید بودن آب گوجه‌فرنگی برای مبتلایان به سنگ کلیه گفت: استفاده موضعی از این آب سبزی سبب تقویت و رشد مو‌ها می‌شود و از ایجاد شوره سر هم جلوگیری می‌کند.

عظمایی یادآور شد: زنان باردار باید آب گوجه‌فرنگی را کمتر مصرف کنند؛ استفاده از این آب سبزی برای مادران شیرده هم ممنوع است، زیرا لیکوپن موجود در آب گوجه‌فرنگی بر شیر مادر تاثیر نامطلوبی دارد.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «آب سبزی که شادابی را به پوستتان هدیه می‌دهد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..